Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain elämäni ekaa kertaa 3000€ palkan, käteen jäi

Vierailija
18.06.2023 |

Just ja just 2000€.

En oikein ymmärrä tätä. Joku tässä hommassa kusee. Ymmärrän että valtio yms haluaa omansa, mutta kyllä tämä vähän syö työmotivaatiota. Ei paljon kannattanut pyhinä ahertaa isomman palkan toivossa.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kk palkka 3000€ 

Teen keikkaa, 1-2 keikkapaikkaa joissa olen listoilla

kk tulot keskimäärin 4000€-5000€ kk riippuen keikkojen määrästä, onko pyhiä/paljon yövoroja

Käytän yleensä 1 viikon kesälomasta keikkailuun

Vuositulot taisi olla reilut 53 000€

Minulla on vuosituloraja ja veroprosentti 23 ja siksi päätyön palkasta jää käteen vain reilut 2000€/kk

Olen sh, 1 teinin yksinhuoltaja pks. Ei ole vapaa-ajanvietto ongelmia mutta ei tarvitse köyhäillä vaikka ei rikkaita olla.

Tuntuu hyvältä että pystyy elättämään itsensä ja lapsen omalla TYÖLLÄ eikä tarvitse nostella tukia. Näytän samalla tyttärelle elämisen mallia ja toivon että hänestä tulee ahkera itsensä elättävä kansalainen.

Vierailija
62/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pienipalkkainen olen iloinen 50€ ylityökorvauksesta. Se tuntuu ylelliseltä. Ja 180€ veronpalautus jumalaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä! Miksi kansa ei vastusta noin korkeita veroja? Meillähän on demokratia, ja hallituksen tehtävänä on toteuttaa kansan tahto!!!

Vierailija
64/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä! Miksi kansa ei vastusta noin korkeita veroja? Meillähän on demokratia, ja hallituksen tehtävänä on toteuttaa kansan tahto!!!

Ennemmin vastustaisi korkeita eläkemaksuja - ne kun menevät yli 90% nykyisten eläkeläisten taskuun.

Vierailija
65/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä näinpä. Ja kannattaa muistaa, että työnantaja on JO MAKSANUT sun palkasta yhdet verot. Eli 3000€ brutto on työnantajalle on tuossa vähän vajaa tonni päälle. Eli valtio on varastanut siitä jo oikein mehevän siivun ennen kuin tuo 3000e brutto sulle annetaan, mistä sä alat veroja maksamaan.

Vierailija
66/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alentunut työkyky. Olen keploteellut osa-aikatyössä ja siihen liitettyjen tukien varassa. Pystyn siis näin elättämään osaksi itseni. Työt vähän voinnin mukaan. Tykkään työstäni ja työyhteisöstä. Olen olen onnellinen tästä mahdollisuudesta. Koen olevani hyödyksi, enkä täysin hyödytön. Olen onnellinen oman elämän rajojen sisällä.

Nyt näyttää, että tilanne muuttuu, niin ettei omassa elämässäni tule enää olemaan mitään järkeä. Mutta toivon olevani väärässä ja yritän nauttia elämästäni ja elättää jonkun verran itseäni, siihen asti kun asiat muuttuu. Ehkä sitten pitää hakea kokoaikaeläke.

Vierailija
67/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät nyt kertomatta? Normaali veroprosentti ei ole läheskään noin suuri.

Palkasta menee niitä ylimääräisiä maksuja verojen lisäksi.

Vierailija
68/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alentunut työkyky. Olen keploteellut osa-aikatyössä ja siihen liitettyjen tukien varassa. Pystyn siis näin elättämään osaksi itseni. Työt vähän voinnin mukaan. Tykkään työstäni ja työyhteisöstä. Olen olen onnellinen tästä mahdollisuudesta. Koen olevani hyödyksi, enkä täysin hyödytön. Olen onnellinen oman elämän rajojen sisällä.

Nyt näyttää, että tilanne muuttuu, niin ettei omassa elämässäni tule enää olemaan mitään järkeä. Mutta toivon olevani väärässä ja yritän nauttia elämästäni ja elättää jonkun verran itseäni, siihen asti kun asiat muuttuu. Ehkä sitten pitää hakea kokoaikaeläke.

Juuri näin. Silloin kun töitä on kykenevä tekemään, tehdään töitä. Ei olla toimeentulotuella. Sitten jos ei voida, ollaan sairaseläkkeellä.

Vierailija
69/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oikeistohallitus siirsi työnantajalle kuuluvia maksuja sinun maksettavaksi. Jos äänestät oikeistoa, niin älä valita.

Vierailija
70/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ylisuuri julkinen sektori nielee pohjattomat verotulot.

Ylisuurta julkista sektoria pidetään pönkittämässä poliitikkojen valtaa muustahan siinä ei ole kysymys.

Kanadassa yli 40 miljoonaa asukasta ja julkinen sektori lähes puolet pienempi kuin Suomessa silti esim terveydenhuolto maailman  ykkönen tai kakkonen, vuorotellen Ranskan kanssa parhaita.

Vierailija
71/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät nyt kertomatta? Normaali veroprosentti ei ole läheskään noin suuri.

Palkasta menee niitä ylimääräisiä maksuja verojen lisäksi.

Jotka toissahallitus siirsi työnantajilta työntekijöille.

Vierailija
72/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot ja veroluonteiset maksut 3000€/kk on karkeasti 32%

Tulovero 20%

YLE vero Henkilön yleisradiovero on 0–163 euroa vuodessa tuloista riippuen. Veroa maksetaan 2,5 prosenttia 14 000 euroa ylittävistä yhteenslasketuista puhtaista ansio- ja pääomatuloista. Enintään 14 000 euron puhtaasta tulosta veroa ei peritä

Kirkollisvero on 1-2 prosenttia bruttotuloista asuinpaikkakunnasta riippuen

Tyel maksut alle 53-vuotiailla 7,15 % 53–62-vuotiailla 8,65 % 63 vuotta täyttäneillä 7,15 %

Kyllä, saman kokeneena aloittajan loppu tulema on hyvinkin lähellä totuutta.

Sekä joillakin työmatkakulut jne...joten ei se työntekeminen halpaa lystiä ole  : )

Työmatkakulujen 750e omavastuuta korotetaan tulevan hallituksen toimesta missä saadaan polttoaineveroja takaisin, silmänkääntötemppu  ; )

Just mietin että ei kannata hirveän kaukaa etsiä töitä kun matkakulut isot.

Vierailija
73/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 4900€/kk ja tilille tulee 3200€.

Muuten ei valittamista, mutta en hyväksy tulevan hallituksen suunnitelmia kyykyttää köyhiä ja työttömiä. Minä maksan veroja juuri siksi että suomi voi olla hyvinvointivaltio jossa ihmisistä pidetään huolta.

Vierailija
74/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin vastustaisi korkeita eläkemaksuja - ne kun menevät yli 90% nykyisten eläkeläisten taskuun.

Taitaa jäädä eläkkeelle jääminen olla tulevaisuudessa vain turha unelma. Vielä olisi yli 30 vuotta työelämää jäljellä mutta nähtäväksi jää pääseekö siitä koskaan nauttimaan. 

Vierailija
75/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun käteen jäävä osuutesi on oikein laskettu, AP. Sinun prosentti, jossa on vero ja kaikki pakolliset vähennykset on noin 34%.

Vierailija
76/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkkaan tuli 73 euron korotus. Yllätys ja ällistys oli melkoinen kun nettopalkka olikin neljä euroa vähemmän kuin aiemmin. 

Pakko tässä on joku virhe olla, olen syynännyt palkkakuitteja ja yrittänyt ymmärtää, miten tämä voi olla mahdollista. Mitään ylimääräisiä vähennyksiä ei ole otettu, veroprosentti ei ole muuttunut. Bruttopalkka on lisääntynyt tuolla seitsemälläkympillä, mutta netto vähentynyt. Olen kyllä maanantaina yhteydessä palkkikseen kun tuntuu, että eihän tämä mitenkään voi olla oikein. 

Vierailija
77/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on 4900€/kk ja tilille tulee 3200€.

Muuten ei valittamista, mutta en hyväksy tulevan hallituksen suunnitelmia kyykyttää köyhiä ja työttömiä. Minä maksan veroja juuri siksi että suomi voi olla hyvinvointivaltio jossa ihmisistä pidetään huolta.

Ei nykyiset verot riitä likimainkaan edes nykyiseen hyvinvointivaltioon. Tuosta pitäisi ottaa muutama satanen lisää tai sitten tehdä muita toimia, joita ilmeisesti vastustat.

Vierailija
78/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttopalkkaan tuli 73 euron korotus. Yllätys ja ällistys oli melkoinen kun nettopalkka olikin neljä euroa vähemmän kuin aiemmin. 

Pakko tässä on joku virhe olla, olen syynännyt palkkakuitteja ja yrittänyt ymmärtää, miten tämä voi olla mahdollista. Mitään ylimääräisiä vähennyksiä ei ole otettu, veroprosentti ei ole muuttunut. Bruttopalkka on lisääntynyt tuolla seitsemälläkympillä, mutta netto vähentynyt. Olen kyllä maanantaina yhteydessä palkkikseen kun tuntuu, että eihän tämä mitenkään voi olla oikein. 

Paljon sulla on bruttotulot ja paljon ennakonpidätys?

Vierailija
79/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät yrittäjiksi! Näin hyvin tällä pärjää:

Laskutus (huom.) kahden (huom.) kuukauden työstä kevytyrittäjänä 2 714,25 €

Ennakonpidätys 16,5 % 447,85 €

Eezyn palvelumaksu 162,86 €

Työnantajan sairausvakuutusmaksu 41,53 €

YEL-vakuutusmaksu 510,22 € (+ 300 euroa, joka jäi maksettavaa edelliseltä kuulta, kun ei ollut tuloja)

--------------------

Käteen jäi 1 251,79 € eli 600 € / kk. MUTTA EN OLE *TTU TYÖTÖN!

Vasemmiston mielestä olet riistäjä. Vastaako tämä omaa kokemustasi?

Vierailija
80/128 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjän verotus vasta sairasta onkin. Ihmettelen miten kukaan viittii olla yrittäjä tässä maassa.