Aborttia käydään sittenkin läpi eduskunnassa
Kommentit (8)
Hyvä. Elämä on sentään ihmisoikeusasia.
Kannatan oikeutta aborttiin, mutta mielestäni omantunnonvapaus on ihan ok kompromissi. Perheessä on syvästi kristillistä hoitohenkilökuntaa ja itse olen liberaali pakana. He aidosti kokevat murhaavansa jos suorittavat abortin, ei heitä tulisi siihen pakottaa.
Mutta kiintiöt aborttiin suostuville kätilöille tulee olla myös pienemmillä paikkakunnilla tasa-arvoisen kohtelun takaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan oikeutta aborttiin, mutta mielestäni omantunnonvapaus on ihan ok kompromissi. Perheessä on syvästi kristillistä hoitohenkilökuntaa ja itse olen liberaali pakana. He aidosti kokevat murhaavansa jos suorittavat abortin, ei heitä tulisi siihen pakottaa.
Mutta kiintiöt aborttiin suostuville kätilöille tulee olla myös pienemmillä paikkakunnilla tasa-arvoisen kohtelun takaamiseksi.
Järkevä kommentti. Omantunnonvapaus on positiivinen asia, mutta se ei saa vaikeuttaa hoidon saamista.
Ihan varmasti löytyy niitä jotka voivat suorittaa abortin. Etenkin jos he saisivat siitä palkassa likaisen työn lisää.
Toi uutinen on 10 pv vanha. Se OLI puoluesihteereiden pöydässä hallitusneuvotteluissa. Neuvottelut ovat jo loppuneet.
Sen voi toki saada eduskuntaan käsittelyyn kansalaisaloitteellakin, vaikka nyt ei päätetty tuoda.
Mun mielestä hoitajaa, edes kätilöä ei voi pakottaa abortin tekoon. Eikö siitä jää tekijälleenkin traumat. Joku parin tonnin traumalisä tai vaihtoehtoisesti vapaaehtoisten hoitajien rekry hoitamaan nuo. En ole uskovainen.
Tuntuu uskomattomalta, että jotkut vastustavat tätä.
Omatunnon vapaus hoitajille ja lääkäreille