Käytetty lahja kummilta kummaksuttaa..
Eilen juhlittiin lapsen syntymäpäiviä, meillä oli kivat juhlat mutta erään kummin lahja kummaksuttaa. Oli ostanut lapselle käytetyn lahjan, lapsi on tästä harmissaan. Tuote on sinällään ihan siisti ja naarmuton, mutta oli muovipakkauksessa muuten kauniin paketin sisällä. Lapsen pettymys oli silmin nähtävissä..
Miten teillä, onko kummit, mummot tai muut sukulaiset tuoneet käytettyjä lahjoja? Vaikka ette ole ilmoittaneet käytettyjen lahjojen olevan ok?
Kommentit (36)
asiaan voi vaikuttaa että mitä antaa. henkilö joka harrastaa viulun soittoa voi arvostaa sitä että saa käytetyn stradivarius soittimen.
Nyt on lahja palautettu tälle törkeälle kummille. -ap
Käytetty 100 gramman 24 karaatin kultaketju koristeltu timanteilla. Takaisin vaan kusipäälle.
Mies sai lahjaksi vanhan taulun. Myi sen sitten 8 000 Britannian punnalla.
Olet ap nolo ja opetat lapsestasi samanlaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin vähän ihmettelin kun ristiäislahjaksi saatiin käytettyjä vaatteita.
Toki itsekin ostan vaatteita kirppareilta mutta en kyllä anna lahjaksi synttäreillä tms.
Meillä poika sai ristiäislahjana vaatteita. Vielä meni se että käytettyjä,mutta kulahtaneisuus ja pari tahraa ei olleet ok. Heitin pois. Pesukaan ei olisi niitä pelastanut.
Mun poika sai vanhan, käytetyn Robin Hood legosetin. Arvosti.
Tää taitaa olla provo. Pakko silti sanoa, että mulle tää on hankala aihe. Ihan mielelläni veisin käytettyä tavaraa, mutta tiedän, että monen mielestä se on väärin. En siis yleensä kehtaa viedä esim. käytettyjä vaatteita lahjaksi ja nimiäisjuhliin ei mun mielestä missään nimessä voi viedä käytettyjä tavaroita. Saattaisin kyllä antaa niitä jossain muussa välissä kuin syntymäpäivillä, jos tiedän niille olevan tarvetta. Itse en lahjan saajana välitä niinkään siitä, onko uutta vai vanhaa, jos lahja on hyväkuntoinen eli ehkäpä tästä pitäisi avata keskustelua pikkuhiljaa kaveriporukassa.
Puhelin on kyllä aika kallis lahja pyytää kummilta. Vielä jos on ollut uutena kallis niin pitäisi olla kiitollinen. Mun lahjat kummilapsille on ollut alle satasen. Ylioppilas lahjaksi sitten enemmän ja rahana.
Niin että kummin pitäisi ostaa kymmenvuotiaalle uusi puhelin? Mene töihin ja osta sille vaikka avaruusraketti.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kakaroilla on ihan liikaa leluja ym krääsää, ettei juuri huoneeseen mahdu. Siksi vanhan siistin lelun antaminen on ok, toki sekin lisää sitä tavarapaljoutta. Joku yhdessä tekeminen voi myös olla lahja.
Toi yhdessä tekeminen on loistava lahja. Kummius saa aivan uuden hyvän tatsin tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lahja palautettu tälle törkeälle kummille. -ap
Provo. Ei kukaan ole noin jäätävän tyhmä.
Minua kummaksuttaa teidän kuvittelevan muiden kylpevän rahassa tuoden kalliita lahjoja.
Saatte alkaa ostamaan omat lahjanne enkä minäkään ole koskaan saanut lahjoja, lapsuudessa villasukkia ja karkkipussia lukuunottamatta. Kenelläkään ei ollut rahaa syytää kalliita lahjoja. Kalliimpaa saadakseen piti odotella kunnes pääsi itse tienaamaan.
Joku 10 euron lahjan pitäisi riittää. Toisin säästöpossun ja siellä kympin alkupääoma. 💰Ennen vietiin aina kylään mennessä kahvipaketti ja pullapitko.
Oliko kyseessä jotakin sellaista jota ei enää valmisteta tai myydä ja sillä voisi tulevaisuudessa olla ehkä keräilyarvoa? Tulevaisuuden pesämuna?