Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marjamyyjä sai minut tänään hämilleni

Vierailija
17.06.2023 |

Itse en melkein ikinä osta marjoja, mutta kaupassa käydessäni tänään katsoin että onpa hyvännäköisiä marjoja ja söpö kesätyöntekijänainen myyjänä. Päätin tehdä poikkeuksen ja jäin siihen jonoon, vaikka oli kiire.

Kun olin tilannut marjani ja ihmeteltyäni hetken näiden keräys- ja pakkausprosessia ja sen valmistuttua, kysyi tyttö: ''onko näin hyvä?'' en kuullut ensin kysymystä ja hetken mietittyäni sanoin ''anteeksi?'' ja toisti kysymyksen, ''onko näin hyvä?''. Jouduin edelleenkin miettimään vastaustani vaikka nyt vihdoin kuulin kysymyksen ja sanoin että juu on.

Vasta jälkeenpäin tajusin, että hän tarkoitti, että haluanko muuta. Miksi ei voi kysyä tuota yksitulkintaisella ilmauksella? Säästyy aikaa kun asiakkaan ei tarvitse jäädä miettimään, mistä on kyse. Ja vaikka ei kuulisikaan kunnolla, ymmärtää sen heti mistä kyse on. Jos jokainen asiakas olisi minunlainen niin firman liikevaihdosta leikkautuisi 30% jo tuolla kun kysymyksen ymmärtämiseen menee aikaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitti sillä että onko tämä pakkaustapa sinulle ok ja tarvitsetko muuta? Noin sen saa ängettyä samaan kysymykseen. ''Is this all - is everything okay for you?''

Vierailija
2/3 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hieman itsekin hämmentyisin, jos vaikka kaupan kassa kysyisi ostokseni luettuani että onko näin hyvä.

Ehkä ei ole tätä kesätyttöä sitten ohjeistettu riittävän hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelin jonkin aikaa Ruotsissa 90-luvulla. Sieltä jäi mieleen että asiakaspalvelijat, kassahenkilöt ihan kaikki tyynni joka kerta käyttivät tuota fraasia "Är det bra så" .

Jos tuo on oudointa mitä olet kuullut asiakaspalvelutilanteessa niin aika tynnyrissä olet elänyt. Get a life!