Laitatko kahviin mieluummin lehmänmaitoa vai kauramaitoa kuten iKaffea? Miksi?
Kommentit (124)
Lehmänmaitoa.
Tuli aikoinaan kokeiltua kaikki kaura/soija/manteli/riisi/kookos/mitänäitänytonmaidot kun lapsella epäiltiin maitoallergiaa.
Vähiten prosessoitu noista edelleen lehmänmaito eikä sitä maitoallergiaakaan sitten ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maitoa mutta voin käyttää myös ikaffea. Ikaffe on ainoa kaurajuoma joka on hyvää.
Mikään paskakorvike ei voita aitoa. Koskaan. Eikä ole hyvää korviketta olemassakaan.
Ikaffen maku muistuttaa kerman makua. Oletko maistanut erilaisia kaurajuomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maitoa mutta voin käyttää myös ikaffea. Ikaffe on ainoa kaurajuoma joka on hyvää.
Mikään paskakorvike ei voita aitoa. Koskaan. Eikä ole hyvää korviketta olemassakaan.
Ei se ole korvike, vaan paremman makuinen tuote kahvin maustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaitoa,kun normimaidosta menee maha sekaisin.
Olet luulosairas.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html?share=aa04515ed8736789da…
Vain joka kuudes suomalainen on laktoosi-intolerantti. Heistäkin enemmistö voi juoda lasillisen maitoa ilman oireita.
Luulosairas. Kuule, on ihan tutkittu. Maitoallergia. Allergia ei ole luulosairaus.
Maitoallergia ilmenee muilla tavoin kuin vatsavaivoina.
Guugleta vaikka ensin ennen kuin esität väitteitäsi :D
Oikeaa maitoa. Syön kaurani puurona en vellnä kahvin seassa.
Minä laitan aina palan lehmää kahviin
Maitoa. Kaurajuoma tekee kahvista makeaa ja en voi sietää makeaa kahvia. Lisäksi kaurajuoma pilaa hampaat. Ja se pyrkii jotenkin ylös, laittaa närästämään. Ihan kamalaa kuraa. Olen kokeillut manteli- ja cashewjuomia kahviin myös. En tykännyt mausta.
Aivan sama, miltä kauramaito maistuu (pahalta). Aivan sama, vaikka se olisi lehmänmaitoa eettisempää (ei ole millään tasolla). Kauramaito on terveydelle haitallista. Se on täynnä omega-6 -rasvahappoja eli linoleista happoa. Jos haluat rakentaa kehosi jäteöljystä niin ihan vapaasti. Mutta älä pakota muita juomaan sitä.
iKaffea, laktoosi-intoleranssi. Ja iKaffen maku miellytti kaikista kauramaidoista eniten. Olen ihan tyytyväinen koska olen elänyt myös hyla-maito tai ei mitään aikakautena.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pitävät taiten valmistetun kahvin mausta, eivät laita sen joukkoon mitään.
No, minä pidän nimenomaan sellaisen kahvin mausta, jonka seassa on täysmaitoa tai kauramaitoa. Kauramaitoa useimmiten, kun sen saa kivasti vaahdotettua.
Kauramaitoa. Säilyy pitempään ja maistuu paremmalta
Nykyään on hyvän makuisia molempia
Lehmänmaito pahentamaan mun MS-oireita. Siksi käytän maidottomia tuotteita ja laitan kahviin kauramaitoa.
Kauramaito saa itselläni aikaan närästystä. Kahvi ja kauramaito ovat molemmat happamia. Tavallinen maito vähentää kahvin happamuutta. Joskus sekoitan molempia, sillä tykkään kauramaidon mausta.
Vierailija kirjoitti:
Ette siis tykkää kahvista jos laitatte siihen kauralta maistuvaa yliprosessoitua lifestyle-juomaa.
Kerro minkälainen on kauramaidon valmistusprosessi ja kerro myös millä tavalla lehmänmaitoa prosessoidaan. Voit hämmästyä, kun huomaat, että näiden kahden tuotteen valmistusprosessit ovat hyvin samankaltaiset ja prosessissa käytetään jopa samanlaisia laitteistoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eettistä on siinä että mustan kahvin juomisen sijaan käytetään miljoonilla markkinoitiua kaurajuomaa, jonka valmistamisessa kuolee suunnaton määrä pienjyrsijöitä ja hyönteisiä. Lisäksi kairan terveellisin osa jää tuotteesta pois ja syötetään sioille.
Meinaat, että lehmien rehut puidaan käsin yksi korsi kerrallaan ja varotaan vahingoittamasta hyönteisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ette siis tykkää kahvista jos laitatte siihen kauralta maistuvaa yliprosessoitua lifestyle-juomaa.
Meinaat että lehmänmaito ei ole prosessoitu. Haetko sen suoraan sitten aina joltain tilalta siitä lypsyastiasta.
Paljonkos sinä maksat kahvista, ja tankkiautollako sitä vettä sinne viedään?