Elämäni on pilalla piereskelyn takia
Piereskelen muutenkin kauheasti, mutta varsinkin juuri silloin iskee kaikista pahimmat ilmavaivat kun ei saisi. Esim. sosiaalisissa tilanteissa jne. Ei auta olenko ollut syömättä vai syönyt mitä ikinä, väistämättäkin minua alkaa aina pierettää. Eikä mitään pientä vaan ihan järkyttävää mahan kuplimista. Jännitän ihan hirveästi, joten siitä varmaan osittain johtuu. Mutta en voi oikeasti mennä enää esimerkiksi kyläilemään minnekään tai mihinkään hetkeä pidemmäksi aikaa, kun se piereskely aina alkaa. Kuulostaa ehkä huvittavalta, mutta oikeasti tämä kyllä on pilannut elämäni.
Kommentit (24)
Hakekaa ihmiset ajoissa apua stressiinne.
Omalla kohdallani ei jäänyt ilmaan eikä jäänyt ripuliin, jota pystyi hallitsemaan sillä, että ei syönyt tai juonut kuin vasta sen jälkeen, kun kodin ulkopuolella olevat asiat oli hoidettu. Eikä siihen, että syömättömyyden ja juomattomuuden lisäksi piti ottaa lääkettä.
Ei. Piti mennä siihen pisteeseen, että en syönyt ja juonut ja otin lääkettä ja silti löysin itseni vessasta kykenemättä poistumaan kotona ennen kuin totesin, ettei tästä tule enää mitään.
Huhheijaa. Ei ole ikävä noita aikoja. En pysty edes kuvailemaan, miten stressaavaa vatsaoireet olivat kaiken muun stressin päälle. En myöskään kykene kuvailemaan sitä helpotusta sinä päivänä, kun oli nolla vatsaoiretta koko päivänä enkä ollut kertaakaan miettinyt koko asiaa.
Mulla poistui tuo vaiva lähes kokonaan kolmisen vuotta sitten. Lopetin ruisleivän, näkkileivän ja hapankorppujen syömisen täysin. Ei siis enää yhtäkään edes silloin tällöin. Tilalle otin kaurapuikulat. (Sata prosenttinen kaura aiheuttaa vatsavaivoja).
Aloitin myös 12-14 tunnin yöpaaston, jotta suolisto saa levätä. Tämäkin on todella toiminut. Ei turvotakaan enää kuin harvakseltaan.
Mutta jostain syystä yön aikana ilmaa kertyy, ja herättyäni ulos tulee todella pitkä ja kovaääninen ilmanpäästö. Joinakin aamuina kuuluu varmaan naapuriin asti. Mutta siinä mun paukuttelut aika pitkälti onkin noiden kahden muutoksen takia.
En kyllä suosittelisi missään tapauksessa Visibliniä, kuten jotkut täällä. Itselle aiheutti aivan järkyttävät ilmavaivat.
En suosittele varsinkaan, jos ilmavaivat ovat valmiiksi jo ongelma.
ViSibliniä minäkin suosittelen. Mutta ei ainakaan ohjeen mukaan, vaan yön yli runsaassa vedessä liotettuna. Muuten suoli tukkeutuu.
Minulta kirurgi kerran kysyi, kun olin menossa leikkaukseen, onko ilma aivoja? Vastasin kyllä ja sen jälkeen minulle asennettiin suolen ympärille rengas, joka estää vahinko pierut. Siitä ei ollut mitään haittaa, mutta koskaan en piereskellyt tahtomattani.
Laktoosi intoleranssa pierettää, en tiedä onko muita syitä. Kyllä sinun kannattaa hakea apua myös ammattilaisilta. Uskon vahvasti, että saat avun.