Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miten olotilasi erosi Marinin valtakaudella verrattuna nykyiseen?

Vierailija
17.06.2023 |

Äkkipoika luulisi, ettei mitenkään...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin tappio tuo iloa pitkäksi aikaa

Se on hyvä, että nautit tukileikkauksista. Niin sitä pitää!

Petteri kiittää:)

Minä ainakin nautin. Senttiäkään en tukia nostele mistään ja olen todella mielissäni että niitä vähennetään laiskoilta vätyksiltä.

Vierailija
22/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, koska tiedän viimeinkin pääseväni töihin. Jatkossa työpaikka osoitetaan kaikille, eli työnantaja ei voi olla antamatta minulle töitä vaikka CV:ssäni on aukko.

Mistäs satukirjasta sinä tuollaista luit? :D

Sivu 70:

https://valtioneuvosto.fi/documents/10184/158702198/Neuvottelutulos+hal…

Ei muuten lue sanaakaan työpaikkojen osoittamisesta kaikille. Katso vaikka itse: 

Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitettään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi. Puolueiden edustajista koostuva parlamentaarinen sosiaaliturvakomitea tarkastelee toimikaudella 2023–2027 sosiaaliturvan kehittämisen erityishuomioita, kuten eroperheiden sosiaaliturvan kokonaisuutta, vähimmäisturvan erityispiirteitä ja seuraa yleistuen valmistelua. Komitea tarkastelee sosiaaliturvan riskikategorioita, eli arvioi miten nykyiset etuudet ja niihin kytkeytyvät palvelut vastaavat ihmisten todellisia elämäntilanteita työttömyyden, sairauden ja työkyvyttömyyden eri tilanteissa. Sosiaaliturvan uudistamisessa otetaan huomioon ikävaikutukset. Työvoimapulan helpottamiseksi hallitus parantaa matalapalkkaisen työn kannustavuutta. Työnteon kannustavuutta suhteessa sosiaaliturvaan eri elämäntilanteissa ja perhetyypeille tulee tutkia säännöllisesti rinnan perusturvan riittävyyden ja tason kanssa.

Toimeentulotuki

Suomessa myönnetään muihin Pohjoismaihin verrattuna paljon vastikkeetonta toimeentulotukea, joka muodostaa kannustinloukkuja. Hallitus toteuttaa toimeentulotuen kokonaisuudistuksen, joka vahvistaa henkilön itsenäistä selviytymistä, vähentää pitkäaikaista toimeentulotukiriippuvuutta ja selkiyttää toimeentulotuen roolia viimesijaisena harkintaa vaativana perusturvaan kuuluvana rahaetuutena. Tätä vahvistetaan siirtämällä toimeentulotukilainsäädännön kehittäminen sosiaali- ja terveysministeriön sosiaaliturva- ja vakuutusosastolle. Toimeentulotuen tasoa ja lapsikorotuksia tarkastellaan uudistuksen yhteydessä. Hallituksen toimeentulotuen kokonaisuudistus valmistuu puoliväliriiheen mennessä. Tavoitteena on vähintään toimeentulotukea tarvitsevien määrän (väestöstä 7 %) puolittaminen ja julkistaloutta 100 miljoonalla säästävä vaikutus. Mikäli hallitus onnistuu tavoitteessaan, voidaan säästyvät varat kohdentaa lapsiperheiden ja opiskelijoiden etuisuuksien parantamiseksi. Toimeentulotuen velvoittavuutta lisätään laajentamalla ja sujuvoittamalla alentamismenettelyä laissa. Toimeentulotuen saamisen edellytyksenä on ensisijaisen työttömyysturvaetuuden, kuten työmarkkinatuen, hakeminen ensin. Hakematta jätetty työmarkkinatuki ja työttömyysturvan moitittavat menettelyt otetaan huomioon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nautin. Senttiäkään en tukia nostele mistään ja olen todella mielissäni että niitä vähennetään laiskoilta vätyksiltä.

Laiska vätys olet itsekin, koska olet työtön. Tai vaihtoehtoisesti lukutaidoton. 

Vierailija
24/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska vätys olet itsekin, koska olet työtön. Tai vaihtoehtoisesti lukutaidoton. 

Oletko sinä ihan vain kiljuissa vai oletko vetänyt jotain huumeita myös?

Vierailija
25/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi hallitus kaatuu jouluun mennessä.

Vierailija
26/26 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne ole ne sinun nokikolarikaverisi niitä jotka eivät lukea osaa. Vaikka ei sillä, ethän sinä niitä lukemaan tarvitse vaan mustaa moloa sinä himoitset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan