Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin hallitusohjelman uudet leikkaukset tulevat voimaan?

Vierailija
17.06.2023 |

Paljon puhutaan nyt eilen julkistetusta hallitusohjelmasta, mutta milloin sen kohdat ja leikkaukset tulevat voimaan? Osaako joku esittää jotain arviota prosessin etenemisestä?

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikki! Miten asumistuki muuttuu? En pärjää enää, jos asumistukea leikataan.

Sama tilanne varmasti sadoilla tuhansilla muillakin. Minä joudun luopumaan kodistani jota maksoin 16 vuotta, 150 eur tuleva pudotus on liikaa vaikka jo nyt elän täysin minimillä. Loppuelämän Kela kustantaa sitten moninkertaista vuokraa sekä myös toimeentulotukea joka kk, yli 600 euron

lisäys pelkkiin asumismenoihin tekee seuraavan 50 vuoden aikana yhteiskunnalle yli 360 000 euron tappiot verrattuna siihen että olisi elänyt vaatimattomasti omassa kodissaan ilman toimeentulotukeakin pelkällä työmarkkinatuella ja asumislisällä, vajaakuntoista kukaan ei huoli mihinkään, se on nähty. Seuraavat asuntoni ovatkin sitten takuuvarmasti aina Kelan vuokranormin ylärajalla ja sähköä ja vettäkin voi käyttää säästelemättä, Kela maksaa koska oikeisto näin haluaa.

Ei pidä paikkaansa. SInä maksat ihan itse sen vuokra-asuntosi vuokran sillä 200 000 eurolla jonka saat asuntosi myynnistä.

Jo on taas puheet, muista ylimielisyytesi kun kustannat minulle koko lopun työurasi ajan muutoksien voimaantullessa 500 euron vuokran+veden+sähkön+kotivakuutuksen yhteensä yli 600 eur/kk sekä moninaiset lääkekustannukset, lääkärikäynnit ja toimeentulotukea elämiseen n. 500 euroa kuussa.

Olisikin näin että asunnosta saisi kunnon rahat pois, valitettavasti kahtasataa tuhatta euroa ei ole nähty kuin sinun mielikuvituksessasi. Ostin aikoinaan lähes 100 vuotta vanhan talon huijarilta jota luulin ystäväksi. Maksoin vain pari sataa euroa kuussa lainanlyhennyksiä kun tulot olivat niin pienet terveysongelmien takia. Nyt minulla on käsissäni arvoton kosteusvaurioinen mörskä ainoa kotini yhdessä puumateriaalia järsivien hevosmuurahaisten ja kuolemankellojen kanssa yhdessä Suomen pahimmista muuttotappiomaakunnista aivan hevon kuusessa kaikista taajamista. Tämä ei kelpaa kuin palokunnalle ilmaiseksi harjoitusmateriaaliksi.

Niille joiden on mahdollista saada asunnostaan käypänen myyntihinta ei mitään hätää olekaan varsinkaan jos asuu tai haluaa muuttaa seudulle missä on niin edulliset vuokrat ettei toimeentulotukea tarvita, seiniin ei kannata rakastua kuten Jaakko Teppokin joskus osuvasti sanoi kun konkurssi vei kodin.

Koska omaisuusraja ja asumistuen saanti vuokra-asuntoon ei koske kesämökin omistamista ollenkaan niin vinkiksi niille joiden kotia uhkaa pakkomyynti: Ostakaa rahoilla mahdollisimman hyvä kesämökki, sitä voi sitten vuokrata vaikka jahtiporukalle käteisellä lisätulojen saamiseksi.

Vierailija
122/155 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi hallitus on jo nyt vihatumpi kuin edellinen vaikka se ei ole istunut päivääkään. Sitä saa mitä tilaa.

Kuten persuja äänestänyt isäni sanoi, niin saunan taa koko porukka. On todella pettynyt hallituksen toimiin, vaikka ei häneen itseensä osukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asumistuki laskee? Onpas kiva muuttaa lapsen kanssa yksiöön 😳

Vierailija
124/155 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on vielä toivoa kun saimme näin rohkean hallituksen joka ei kavahda tehdä päätöksiä joilla Suomi voidaan vielä pelastaa, vaikka ovat hyvin tietoisia siitä että saavat yksinkertaisten ihmisten vihat niskaansa.

Ei vähäosaisilta ole pakko leikata. Kyse on arvovalinnoista. Aivan samalla tavalla kuin perussuomalaisilla on kysymys arvovalinnasta että siunaavat kokoomuksen leikkaukset, vaikka ennen vaaleja sanoivat että heille ei käy vähäosaisilta leikkaaminen. 

Vierailija
125/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kannatin tätä hallitusta mutta nyt todella toivon, että RKP lähtisi hallituksesta, että säilyttäisi edes uskottavuuden rippeensä. Nuo heikennykset eivät tuovtalouskasvya mm. Aikuiskoulutustuen leikkaaminen ja ansiosidonnaiseen työttömyysturvan heikentäminen. Ei ne työpaikat hupsista vaan tuolleen ilmaannu. Kuvitellaan, että saadaan "lonkanvetäjät" töihin. Marin oli inhimillen ja katsoi asioita monelta jantilta eikä yksioikoisesti kuten tämä hallitus. Joo, velkaa on paljon, mutta ei se velkakello näillä toimenpiteillä hiljennä vauhtiaan. Pitäisi olla porkkanoita jotka houkuttavat vastaanottamaan vaikka osa-aikatyötä. Nyt joutuu tekemään selvitykset ja työttömyysturvan maksatus siirtyy. Ei edes vapaaehtoistyötä saa tehdä koska siltä päivältä menettää ansiosidonnaisen tai työttömyysturvan kun ei ole silloin "työmarkkinoiden käytettävissä"..

Vierailija
126/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikataulu on siellä ohjelman lopussa liitteissä.

Tietääkö joku, mitä tuo "HE" taulukossa tarkoittaa? Siis kun joissain on ajoituksena esim. pelkkä 2024 ja joissain "HE 2024".

Hallituksen esitys

Vierailija
127/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin kannatin tätä hallitusta mutta nyt todella toivon, että RKP lähtisi hallituksesta, että säilyttäisi edes uskottavuuden rippeensä. Nuo heikennykset eivät tuovtalouskasvya mm. Aikuiskoulutustuen leikkaaminen ja ansiosidonnaiseen työttömyysturvan heikentäminen. Ei ne työpaikat hupsista vaan tuolleen ilmaannu. Kuvitellaan, että saadaan "lonkanvetäjät" töihin. Marin oli inhimillen ja katsoi asioita monelta jantilta eikä yksioikoisesti kuten tämä hallitus. Joo, velkaa on paljon, mutta ei se velkakello näillä toimenpiteillä hiljennä vauhtiaan. Pitäisi olla porkkanoita jotka houkuttavat vastaanottamaan vaikka osa-aikatyötä. Nyt joutuu tekemään selvitykset ja työttömyysturvan maksatus siirtyy. Ei edes vapaaehtoistyötä saa tehdä koska siltä päivältä menettää ansiosidonnaisen tai työttömyysturvan kun ei ole silloin "työmarkkinoiden käytettävissä"..

Alapeukutin osuutta: Marin oli inhimillinen jaatin jaarin. Ihan samassa Schwab-nuorissa johtajissa on kuin Orpokin.

Vierailija
128/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin hallitus ikinä. Jopa Sipilän hallitus oli lasten leikkiä tähän verrattuna. Ei Suomea saada nousuun potkimalla päähän heikompiosaisia. Eiköhän nämä tule voimaan tammikuussa.

Vierailija
129/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin osuutta: Marin oli inhimillinen jaatin jaarin. Ihan samassa Schwab-nuorissa johtajissa on kuin Orpokin.

Joo mutta Marinin hallitus ei tehnyt heikennyksiä kuten tämä josta ei hyödy kukaan mutta kärsii moni. Pitäisi tsempata ja positiivisesti kannustaa. Nyt heikennetään edelleen vaikka sähkön- ja ruoan sekä polttoaineen verotus on korkealla. Joku kiinteistönvälittäjä sanoi, että joku vanha pariskunta asui talossa jonka lä.pötila oli laskettu talvella +8c !!! Ilmeisesti pitää köyhempien palella kotonaan ensi talvena kun heikennykset astuvat voimaan. Kaikki, etenkään vanhat ihmiset eivät halua mennä sossun luukulle. On kunnia-asia pärjätä itse. Sitten jättävä esim lääkkeet ostamatta tai ottavat elintärkeitä määrättyjä lääkkeitä joka toinen päivä säästääkseen.

Vierailija
130/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää ap, milloin ne voimaan tulee.

Ainakin nuo useat työelämää koskevat muutokset ovat hyvässä vauhdissa käsittelyssä, näinhän työministeri Satonen telkussa sanoi.

Sehän riippuu siitäkin, pitääkö niitä muutoksia käsitellä valiokunnissa.

Ja eduskunnassa.

Vierailija
131/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun totaalinen "älä osta mitään" -ohjelma tuli voimaan eilen, kun luin hallituksen aikomat leikkaukset.

Mulla myös, vaikka hallituksen leikkaukset eivät edes koske mua. Solidaarisuudesta vähäosaisia kohtaan päätin ryhtyä neljän vuoden ostolakkoon. Vain ruokaa ja muita hengissä säilymisen kannalta välttämättömiä asioita.

Ostolakko ei kannata vaan Suomen talous kärsii ja noidankehä on valmis, on entistä vähemmän jaettavaa yhteiskunnan varoista heikko-osaisille. Olen aina ollut oikeiston kannattaja. Nyt ensi kertaa elämässäni olen todella pettynyt hallituksen toimintaan. Jyrällä mennään ja leikataan. Olen päättänyt karistaa Suomen pölyt jaloistani sitten kun olen siinä iässä, että olen työt tehnyt, johonkin lämpimään täältä fyysisestä ja henkisestä kylmyydestä.

Vierailija
132/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin asumistuki laskee? Onpas kiva muuttaa lapsen kanssa yksiöön 😳

On sitä ennenkin asuttu pienissä asunnoissa ja pienissä mökeissä, jopa suuren lapsilauman kanssa.

On se ihan helvettiä, miten paljon noita asumistukia Suomessa maksetaan.

Asutko nyt kolmiossa?

Pitää asua varojensa mukaan.

Vierailija
133/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä tulee voimaan niin moni sellainen joka ei vaan työllisty tulee tekemään i t sarin. Se on ihan varmaa kun ajetaan nurkkaan.

Vierailija
134/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kohta olekaan kuin köyhiä, kaikkia rokotetaan kallistuvilla hinnoilla. Työssäkäynti maksaa alle 100 km:n päässä noin 600€/kk 200€/viikko). Omalla autolla mentävä kun vuorotyö. Ruoka kallista, sähkö kallista ja vanhasta kalliista määräaikaisesta sopimuksesta ei pääse eroon. Oli pakko ottaa kalliin sähkön aikana edullisin sopimus joka oli n 30c/kwh kun entinen sähköfirma meni konkurssiin ja piti itse etsiä tilalle joku sähköntuottaja.

Vierailija
135/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskin hallitus ikinä. Jopa Sipilän hallitus oli lasten leikkiä tähän verrattuna. Ei Suomea saada nousuun potkimalla päähän heikompiosaisia. Eiköhän nämä tule voimaan tammikuussa.

Ei ole paskin hallitus.

Paras hallitus Suomessa, pitkiin aikoihin.

Ja sitä ei tiedä kukaan, milloin mikäkin leikkaus ja muutos tulee voimaan.

Ei ne itsestään tule voimaan.

Ne pitää ensin valmistella kussakin ministeriössä.

Voi olla valiokuntakäsittelyjä.

Ja sitten lopullinen päätös.

Vierailija
136/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kohta olekaan kuin köyhiä, kaikkia rokotetaan kallistuvilla hinnoilla. Työssäkäynti maksaa alle 100 km:n päässä noin 600€/kk 200€/viikko). Omalla autolla mentävä kun vuorotyö. Ruoka kallista, sähkö kallista ja vanhasta kalliista määräaikaisesta sopimuksesta ei pääse eroon. Oli pakko ottaa kalliin sähkön aikana edullisin sopimus joka oli n 30c/kwh kun entinen sähköfirma meni konkurssiin ja piti itse etsiä tilalle joku sähköntuottaja.

No voi hitto. Meneepä sulla huonosti.

Mutta niin negatiivisilla ihmisillä aina menee.

Vierailija
137/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kaatuu jouluun mennessä. 😄

Veikkaan syksyllä kun persuleiden pitäisi hyväksyä rahanjako EU:lle. 🤣😂🤣

On kirjattu,ettei tule rahanjakoa EU: n suuntaan,joten tässäkin miljardisäästöt.EHE EHE.

Vierailija
138/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tulee voimaan niin moni sellainen joka ei vaan työllisty tulee tekemään i t sarin. Se on ihan varmaa kun ajetaan nurkkaan.

Ei tule.

Kaikissa tapauksissa, kaikki eivät työllisty koskaan.

Se on mahdottomuus.

Edelleen maksetaan peruspäivärahaa ja toimeentulotukea tietyille ryhmille. Tietenkin.

Mutta työllisyyttä pyritään voimakkain keinoin lisämään niille, jotka kykenevät työmarkkinoille.

Vierailija
139/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitto. Meneepä sulla huonosti.

Mutta niin negatiivisilla ihmisillä aina menee.

Voi hitto itsellesi. En puhu itsestäni. Minuun ei osi leikkurit olen turvassa kuin herrankukkarossa. Tämä vain sivustaseuraajana. En ole nagstiivinen kenenkään muun mielestä kuin sinun joka et edes tunne minua. Suunnittelen tässä just matkaa perheelle syyslomalle pois täältä johonkin aurinkoiseen ja kivaan paikkaa, ett silleen.

Vierailija
140/155 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kaatuu jouluun mennessä. 😄

Veikkaan syksyllä kun persuleiden pitäisi hyväksyä rahanjako EU:lle. 🤣😂🤣

On kirjattu,ettei tule rahanjakoa EU: n suuntaan,joten tässäkin miljardisäästöt.EHE EHE.

Mutta, Hei mehän rikastetaan tällä rahanjaolla saadaan n 1/10 takaisin kuin hölmöläisten peitonjatkohommassa. 😅🤣😂