Milloin hallitusohjelman uudet leikkaukset tulevat voimaan?
Paljon puhutaan nyt eilen julkistetusta hallitusohjelmasta, mutta milloin sen kohdat ja leikkaukset tulevat voimaan? Osaako joku esittää jotain arviota prosessin etenemisestä?
Kommentit (155)
Irtisanomista helpotetaan joten vakituiset ei voi enää lusmuta töissä.
Lääkkeiden hinta nousee, niiden alv nousee ja terveyskeskusmaksut nousee.
Niin tuttua jo aikaisemman persporvarihallitukden ajalta. Osa ehdotuksista on vastoin nykyisiä lakeja ja osa jopa perustuslakia. S:nan tunarit.
Noista sulaa suurin osa jouluun mennessä ja säästöä ei synny.
Uusi hallitus on jo nyt vihatumpi kuin edellinen vaikka se ei ole istunut päivääkään. Sitä saa mitä tilaa.
Osa ei tule ikinä voimaan. Käy kuten Sipilän esityksille jotka tyssäsivät perustuslakivaliokuntaan. Perustuslaki on juurikin laadittu kansalaisia varten. Perustuslain mukaan kansanedustajilla on vain yksi (1) tehtävä: edistää Suomen kansan hyvinvointia. Tehtävä on unohdettu jo vuosikymmeniä sitten ja tilalle tullut eturyhmien ja kuplissa elävien edustajien mielivaltaisia, Suomen kansan edun vastaisia päätöksiä. Odotan mielenkiinnolla mm. hiilinielumaksuja (muutama miljardi vähintään), miten selitetään kansalle maksut kun elämme yhdessä Euroopan metsäisimmistä maista. Suomi on äärimmäinen hölmölä ja tuleva (sekä menneet) hallitus ei tästä poikkea.
Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset ja työmarkkinatyötä lisätään sekä toimeentulotukeen tulee myös työvelvoite.
PS on uunissa kokoomuksen kinkkuna. Kokoomuksella on hallituksessa kaikki keskeinen valta ja Perussuomalaisilla kaikki käytännön leikkuutyö.
Purra on sidottu hallitusohjelmaan, joten valtionvarainministeriön tehtävä on vain leikata. Sosiaali- ja terveysministeriö on sidottu hallitusohjelmaan, joten heidän tehtävä on vain leikata.
PS kannatus tulee sukeltamaan, KOK sen kun porskuttaa kun rikkaille ja heidän lakeijoilleen tarjotaan lisää hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset ja työmarkkinatyötä lisätään sekä toimeentulotukeen tulee myös työvelvoite.
Eli työmarkkinatuki 580 netto, omistusasuntoon ei saa asumistukea, yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun totaalinen "älä osta mitään" -ohjelma tuli voimaan eilen, kun luin hallituksen aikomat leikkaukset.
Sama. Pitää ostaa vähemmän ja varastaa enemmän. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työmarkkinatuki 580 netto, omistusasuntoon ei saa asumistukea, yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa.
Ansiosidonnaiseen edellytetään 12 kuukauden työputkea eikä palkkatukityöstä kerry enää ansiosidonnaista.
Ihmiset eroavat liitoista ja sen jälkeen lähtee vuorolisät vakituisilta ja palkat sanellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaiseen edellytetään 12 kuukauden työputkea eikä palkkatukityöstä kerry enää ansiosidonnaista.
Ihmiset eroavat liitoista ja sen jälkeen lähtee vuorolisät vakituisilta ja palkat sanellaan.
Tämä on ihan se tarkoitus, lopetta ammattiliitot.
Itse asun vuokralla enkä maksa liittoon tai kassaan mitään jos en saa ansiosidonnaista, eroan.
Vierailija kirjoitti:
Toimarissa on nyt jo velvoite hakea työtä ja vastaanottaa työvoimapoliittista humppaa. Alentamismenettelyyn ei ole sovellettu harkintaa tai arviota tähänkään mennessä, joten on hyvin mahdollista, että juuri mikään ei sinällään muutu.
Työvelvoite taas tarkoittaa sitä, että henkilö voidaan tietyin edellytyksin velvoittaa tekemään jotakin. Se, miten velvoite tapahtuu ja mitä se on, on ihan eri asia. Käytännössä kun tilanteessa ilmaisee sanan "masennus" tai läjän muita avainsanoja, se velvoite on silloin vastaanottaa hoitoa masennukseen.
Prosessin toimeenpano on myös yleensä hyvin pitkä. Se ei ole mikään soitto ja sitä seuraavana päivänä puistoon keräämään koiranpaskaa työkkärin hihanauha kädessä, vaan siihen sisältyy luultavasti yhtä sun toista ja prosessia on hyvin helppo kapuloida esimerkiksi käymällä läpi kaikki mahdolliset haastattelut, tarkastukset ja mahdolliset pätevyysjutut, ja sen jälkeen iskemällä masennuskortti tiskiin, jolloin palataan lähtöruutuun.
Veronmaksajien rahoja tulee tärväytymään taas isoja määriä, mutta pääasia että kansan syvimmät ja tyhmimmät rivit pääsevät kierimään omassa erinomaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Suojaosasta artikkeli.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kokoomuksen-kansanedustaja-selittaa-su…
Orpon hallitus haluaa kokoaikaisia työllisiä.
Entä jos a. ei pysty kokoaikaiseen työhön ja b. ei ole tarjolla kokoaikaista työtä?
Tuo 300€ suojaosuus on ollut monen osa-aikaisen "pelastus"; kannustaa edes osa-aikaisen työhön.
Jos/kun tuo poistetaan niin mä jään kokoaikaiseksi työttömäksi ja samalla kulutan terkkarin resursseja päästäkseni työkyvyttömyyseläkkeelle.
Minulla on jo nyt b-lausunto osatyökyvyttömyydestä, jatkossa haen lausuntoa kokotyökyvyttömyydestä.
Ja ei ole mikään nuppivika vaan fyysinen.
Tosin Orpon hallitus lisää mielenterveysongelmia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun totaalinen "älä osta mitään" -ohjelma tuli voimaan eilen, kun luin hallituksen aikomat leikkaukset.
Mulla myös, vaikka hallituksen leikkaukset eivät edes koske mua. Solidaarisuudesta vähäosaisia kohtaan päätin ryhtyä neljän vuoden ostolakkoon. Vain ruokaa ja muita hengissä säilymisen kannalta välttämättömiä asioita.
Kiitos Sinulle, todellinen kanssaihminen!
Miksi haluatte olla köyhiä ja kipeitä? Miksi ette halua vaurastua?
Minä olen koko työssäoloikäni, eli 23 vuotta laittanut rahan poikimaan ja elän nyt ihan mukavasti osa-aikatyötä tehden. Ja siis olen aloittanut ihan matalapalkka-alalta eikä vieläkään työstä saatava ansio päätä huimaa kun olen töissä maatalousalalla. Osakkeilla ja rahastoilla katan nykyään kiinteät asumiskustannukset ja palkkatuloilla muun kulutuksen.
Hallitusohjelmaan oli kirjattu myös kansalaisten talousosaamisen parantamisen, sille todellakin on tilausta. Jospa sosialistitkin vihdoin oppisivat mistä raha tulee ja miten sitä käytetään kestävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös, vaikka hallituksen leikkaukset eivät edes koske mua. Solidaarisuudesta vähäosaisia kohtaan päätin ryhtyä neljän vuoden ostolakkoon. Vain ruokaa ja muita hengissä säilymisen kannalta välttämättömiä asioita.
Kiitos Sinulle, todellinen kanssaihminen!
Miksi haluatte olla köyhiä ja kipeitä? Miksi ette halua vaurastua?
Minä olen koko työssäoloikäni, eli 23 vuotta laittanut rahan poikimaan ja elän nyt ihan mukavasti osa-aikatyötä tehden. Ja siis olen aloittanut ihan matalapalkka-alalta eikä vieläkään työstä saatava ansio päätä huimaa kun olen töissä maatalousalalla. Osakkeilla ja rahastoilla katan nykyään kiinteät asumiskustannukset ja palkkatuloilla muun kulutuksen.
Hallitusohjelmaan oli kirjattu myös kansalaisten talousosaamisen parantamisen, sille todellakin on tilausta. Jospa sosialistitkin vihdoin oppisivat mistä raha tulee ja miten sitä käytetään kestävästi.
Miksi teet osa-aika töitä?
Oletko niin lusmu että kokoaikatyö ei nappaa?
Kai tiesit, että nimettömänä voit täälläKIN sepustaa mitä tahansa tarinaa 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallaan eivät ilmoita milloin leikkaukset voisivat aikaisintaan tulla voimaan, koska haluavat tahallaan aiheuttaa lisää hätää ja stressiä ihmisille!
Silkkaa pahuutta.
Pikkunilkki nauttii kun saa kyykyttää
Petteri Orpo käyttäytyy kuin mikäkin sosiopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2025 puoliväliriihen jälkeen kaikkien minimietuuksien taso on sama eli todennäköisesti työmarkkinatukikin laskee siihen n. 555 euroon kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin erikoista, että ihmiset on ihan paniikissa tästä. Eikö ole aikomustakaan etsiä töitä vai miksi paniikki? Jos nyt olet työtön, sinulla on hyvin aikaa etsiä töitä siihen mennessä, kun nuo tulee voimaan.
Alueeni tilanne:
Pirkanmaalla työttömien työnhakijoiden määrä oli vuoden 2023 huhtikuussa 21 344 henkilöä.
Avoimia työpaikkoja on tällä hetkellä tosiaan Pirkanmaalla 2705.
Onko muuta kysyttävää??
Vierailija kirjoitti:
PS on uunissa kokoomuksen kinkkuna. Kokoomuksella on hallituksessa kaikki keskeinen valta ja Perussuomalaisilla kaikki käytännön leikkuutyö.
Purra on sidottu hallitusohjelmaan, joten valtionvarainministeriön tehtävä on vain leikata. Sosiaali- ja terveysministeriö on sidottu hallitusohjelmaan, joten heidän tehtävä on vain leikata.
PS kannatus tulee sukeltamaan, KOK sen kun porskuttaa kun rikkaille ja heidän lakeijoilleen tarjotaan lisää hunajaa.
Eli kok siirtää likaisen työn persuille. Ja persut saa kaiken p*skan niskaan kansalta ja kok pitää persuja kilpenä. Kätevää. En ole pitänyt Orpoa kovin älykkäänä mutta ihan kätevä idea.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html