Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoma Magazinesin vastuuton mainonta!!

Vierailija
08.12.2006 |

Sain tänään uskomattoman puhelun Sanoma Magazines Finlandin lehtimyyjältä. Tässä puhelu, SM= Sanoma Magazinesin lehtimyyjä, M=minä.

SM: Hei! Haluan ihan henkilökohtaisesti kiittää teitä Vauva-lehden näytenumeron tilaamisesta ja tarjoan nyt uskomatonta juttua teille. Nimittäin nyt saatte 7 kk:n ajan vapaavalintaisen Sanoma Magazinesin lehden aivan ilmaiseksi kotiinne!

M: Mitä?!

SM: Aivan oikein. Tarjoan nyt tätä uskomatonta tilaisuutta saada 7 kk:n ajan lehdet ilmaiseksi! Minkä lehden valitsette, tarjoan joko Vauva, Meidän Perhe (jne) lehteä.

M:Anteeksi?!

SM: Niin, siis maksatte tästä 12 kk:n jaksosta vain 5 kk:n hinnan eli käytännössä saatte 7 kk:n lehdet ilmaiseksi.

M: My ass! Tässä mitään ilmaista jaksoa ole tarjolla. Vaan maksullinen 12 kk:n jakso. EN TILAA!

Kuinkakohan moni on tilannut " ilmaisen" 7kk:n jakson ja huomaa kohta, että saa laskun postilaatikosta 12 kk:n tilausjaksosta, joka on vielä kestotilaus!

Joo, laitan palautetta niiden asiakaspalveluun. Ja taidan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Olkaa tarkkoja näiden markkinointijuttujen kanssa!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole MITÄÄN ilmaista lehtijaksoa, vaan aina joutuu maksamaan jonkun " nimellisen korvauksen" tai pyydetään tulemaan " hieman vastaan kustannuksissa" tai jotain vastaavaa. Kysynkin heti suoraan, mitä se ilmaisjakso minulta vaatii... Ja sen jälkeen kieltäydyn kohteliaasti.

Ärsyttäviä.

Vierailija
2/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" olen lapsi ja en tilaa mitään puhelimesta" .

Olivat kuulemma kakoneet ja pyydelleet anteeksi aina kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitti vaan kun oli sellainen nuori kokematon myyjä pistetty asialle ja mä sain ihan kilarit, kun tajusin vasta pitkän keskustelun jälkeen tulleeni ihan höynäytetyksi.

Vierailija
4/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä: Nyt kun olette saaneet ihan hiljattain Vauva-lehden ilmaisen

näytenumeron, niin mitä mieltä olette lehdestä?

Minä: Mitä ihmettä? En ole saanut ilmaista numeroa.

Myyjä: Toki olette saanut. Meidän rekisterissä lukee niin.

Minä: Kun en ole saanut. Voinko saada ilmaisen numeron?

Myyjä: Öh,... (selaa papereita) Tässä on nyt jokin sekaannus, minulla

on tieto, että... Öh, oletteko kiinnostunut tilaamaan Vauva-lehden?

Minä: En ole, kun ei ole tullut ilmaista näytenumeroakaan.

Myyjä: Öh, kröh, hyvää päivänjatkoa. KLIKS (puhelin kiinni)

Vierailija
5/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vastasin yhtenä iltana ekaluokkalaisen tyttäreni puhelimeen, kun en tunnistanut numeroa josta puhelu tuli. Joku gallup-ihminen siellä soitteli ja olisi kysellyt. Sanoin, että tämä on 6-vuotiaan tyttäreni puhelin, niin hyvin nopeasti laittoi setä luurin kiinni.

Vierailija
6/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Suoramarkkinointikielto

Kuluttaja voi kieltää puhelinmyyjien soitot, jotka liittyvät hyväntekeväisyyteen, markkinatutkimukseen ja puhelinmyyntiin. Kielto voi koskea yhtä myyjää, yhtä yritystä tai Suomen Suoramarkkinointiliiton kaikkia jäsenyrityksiä. Kielto on henkilökohtainen ja se tehdään maksulliseen palvelunumeroon. Kielto on voimassa 3 vuotta kerrallaan. Mikäli puhelinnumero muuttuu, kieltoilmoitus on uusittava.

Palvelu toimii maanantaista perjantaihin klo 8-20 numeroissa 0600 9 3404 ja 0600 1 3404.

Useimmat yritykset vievät tiedot rekistereihinsä joka toinen kuukausi, joten kielto vaikuttaa täydellä teholla vasta 3-4 kuukauden kuluttua.

[/b]

Vierailija
7/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä vastasin yhtenä iltana ekaluokkalaisen tyttäreni puhelimeen, kun en tunnistanut numeroa josta puhelu tuli. Joku gallup-ihminen siellä soitteli ja olisi kysellyt. Sanoin, että tämä on 6-vuotiaan tyttäreni puhelin, niin hyvin nopeasti laittoi setä luurin kiinni.

Mutta eihän se soittaja voi tietää, onko puhelin lapsen. Vanhemman nimellähän se liittymä on!

Vierailija
8/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä että ärsyttävää tuo " huijaaminen" , mutta muistuttaisin että se soittaja eli puhelinmyyjä ei ole se pahis. Itse olen ollut puhelinmyyjänä ja meille annettiin sanat suuhun ja rohkaistiin juuri siihen kauhempaan päälle käyvään puhelinmyyntiin. Ja toki provikka palkalla on pakko yrittää. Itse lopetin homman ennen provikkapalkkaan siirtymistä koska en pystynyt väkisin myymään. Olin kyllä varmaan kiva puhelinmyyjä koska lähes jokainen kelle soitin nauroi :D

Vierailija
9/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle saa myydä puhelimitse vaikka mitä, jos tarjous on hyvä ja reilusti kerrottu. Tuollainen lahjalla kosiskelu, joka ei sitten olekaan mikään lahja, jos en mitään tilaa, on mielestäni hävytöntä.

Jotain tolkkua pitää olla!

Vierailija
10/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä tavoista ja siitä, että huijaaminen on rikos!

Jos tämä ap:lle soittanut myyjä olisi mainostanut heti aluksi lehteä tyyliin " Tarjoan sinulle nyt Vauva-lehden uskomatonta tarjousta. Saat 12 kuukauden lehdet 60% halvemmalla normaalihintaan verttauna" kyseessä olisi ollut suoraan ale-tuotteen myynti.

Tuo ap:n mainitsema markkinointityyli tuo mieleen sen, että saat ensin 7 kk ajan ilmaiseksi lehtiä (= ei laskua) ja sen jälkeen saat normaalihintaisia lehtiä ja niistä sitten tämän ilmaisjakson jälkeen laskun. Eli siis tuo 7 kuukauden jakso olisi täysin ilmainen tutustumisjakso.

Vierailija
11/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vauvalehden tilaus loppumaisillaan, enkä halunnutkaan sitä enää koska menetin vauvani neljännellä raskauskuukaudella (raskauden takia aloin lehteä tilakin). Minulle soitti puhelinmyyjä, joka kovasti yritti saada minua jatkamaan tilaustani, koitti kaikkensa ja vänkäsi ja vänkäsi, aina kieltäydyin. Sitten lopulta myyjä sanoi että no, jos tilaisit edes ½ vuodeksi jos et kestotilausta nyt juuri tahdo. Kieltäydyin jälleen, ja myyjä alkoi tiukkaamaan että minkäs ikäinen minun vauvani nyt sitten oikein on kun ei kerran hyvä lehti kelpaa. Sanoin että minun vauvani ei ole minkään ikäinen, kun ei hetinyt syntyäkään. Sitten uskoi ja lopetin puhelun.

Rasittavaa vängätä tuollaisesta asiasta kun muutenkin olo oli kuin jyrän alle jääneellä..

Vierailija
12/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin myyjän viimeeksi palpattamaan puhelimeeni ihan yksin, kun huomasin, ettei halua kuulla mitään sanoja minun suustani. En tiedä kauanko tyyppi siellä pulputti, mutta kun 10min jälkeen katsoin puhelintani niin ei siellä enää ketään ollut : )

Vierailija
13/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en käsittääkseni valittanut mitään. Minusta vain oli hauska se lapsen lause, minkä sanoi. En pidä puhelinmyyjistä ja minusta oli hienoa, että heillä meni hiukan konseptit sekaisin.

Vierailija
14/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on...

Vierailija
15/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimessa, eikä numeroni ole salainen, itse asiassa se löytyy googlettamalla nimeni niin ensimmäisestä linkistä.

Silti minulle hyvin harvoin soittaa lehtimyyjä tms.

Tosin en tilaa lehtiä, en osallistu arvontoihin ja jos osallistun ruksaan kohdan että ei kiitos minulle mitään viestejä yhteistyökumppaneilta.

Vierailija
16/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten?

Minusta on tärkeää, että lapsi oppi käyttämään kännykkää ennen kuin lähti kouluun. Ja meillä kaikki lapset ovat lähteneet kouluun 6 vuotiaina.

Vierailija
17/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla päivää ettei joku soita, tai noh, ainakin viikossa pari soittaa. Taidankin tehdä soittokiellon, makso mitä makso.

Mulle tulee ihme soittoja että olen osallistunut johonkin kyselyyn ja siitä KIITOKSENA saan lehden ilmaiseksi. Hieno juttu joo.... Sikäli kumma etten ole mihinkään kyselyyn osallistunut ja aina kun tivaan sitä että mihin olen osallistunut he vain sanovat että heillä lukee papereissa niin. Kehotan aina selvittämään asian ja soittamaan uudelleen. kukaan ei ole ikinä soittanut uudelleen... Ja kerran kuuntelin tämän kiitoksena ilmaiseksi selostuksen niin selvisi että tilaus on 15 kk josta ekat viisi kk ilmaisia. Olisin tilannut, mutta ei suostunut siihen että olisivat ensin lähettäneet 5 kk:n lehdet ja sit vasta laskun. Ei niin kuulema voi tehdä. Ja kyselyyn miksi ei tuli vastaus niin ei vain voi tehdä.....

Kiva kun samasta yrityksestä soittaa monta eri henkilöä niin he aloittavat täsmälleen samalla tavalla. Kerran luin sitä aloitus litaniaa soittajan kanssa yhteen ääneen. Hän oli hieman hämillään. Kehotin vaihtamaan hieman persoonallisemman alun......

Vierailija
18/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitampa siis välittömästi. Kiitos tiedosta. Terveisin 23

Vierailija
19/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite."

Vierailija
20/30 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin vähän oudommasta firmasta soitetaan ja luulen, että kyseessä on markkinointi, vaikka ei olekaan, vaan kyse on jostakin työasiasta! Myyjät aloittavat jutun niin kaukaa ja yrittävät olla tärkeällä asialla, että nyt epäilen jo kaikkia soittoja yritän päästä nopeasti heistä eroon. Varmaan pakko tehdä tuo suoramarkkinointikielto, ennenkuin suututan jonkun tärkeän henkilön pahanpäiväisesti.