Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselen tuon toisen ketjun innoittamana: Onko Nadja liian vaikea lausua Suomessa? ja Onko nimi liian venäläinen?

Vierailija
08.12.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka ei osaisi lausua Nadjaa. Ja venäläisyys; kieltämättähän se on venäläisperäinen nimi, mutta mitä sitten?

Vierailija
2/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. yhden Nadjan tunsin nuorena..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden suomalaisen Nadjan enkä oo kuullut että hänen nimensä olis tuottanut mitään lausumisongelmia kenellekään

Vierailija
4/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta venäläisvaikutteinen aika vahvasti kyllä on.

Vierailija
5/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesi soittaa puhelimella, niin saa kuulla törketä ehdotuksia. On se niin venäläinen nimi.

Vierailija
6/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomessa paljon ruotsalaisia nimiäkin. Itse tunnen yhden Nadjan, oikein mukava ja nätti tyttö. =)

Vierailija
7/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielleyhtymien miettiminen ei välttämättä ole tarpeen. Nimen kantaja luo itse mielikuvan, joka hänen nimestään tulee. Esim. julkkiksista Nadja Pyyköstä puhuttaessa mulle tulee kyllä ihan kyseisen henkilön naama mieleen, eivätkä mitkään venäläiset baabuskat.

Vierailija
8/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt vaikkapa lapsesi työllistymismahdollisuuksia myöhemmin. Puolet työantajista raakkaa Nadjan pois jo hakemusvaiheessa, kun ajattelee, että on varmaan Venäjältä tai mustalainen...

Vierailija
9/9 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tähän mennessä osanneet lausua nimen suunnilleen oikein. Joskus kirjoittavat Nadja ja joskus lausuvat Naadia, mutta ei se ole ollut meille mikään yöunet vievä ongelma. Saahan Ida/Iida, Nea/Neea, yms myös olla aina kertomassa miten heidän nimensä kirjoitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän