G: Purkkiruoat ja nirsoilu
Te, joiden lapsi söi rintamaito/korvikevaiheen jälkeen ensimmäisinä ruokinaan lähinnä kaupan purkkisoseita, onko lapsenne vanhempana osoittautunut nirsoksi tavallista, itselaitettua kotiruokaa (ei siis eines- tai puolivalmisteruokaa) kohtaan?
Kommentit (7)
Eli lapsi söi aluksi pelkkää kotiruokaa (maissi tuli purkista) ja ei ole koskaan sen jälkeen suostunut muuta purkkiruokaa syömään, yökkää vain, jos sitä hänelle yritetään tarjota. Molemmissa on varmasti oma " ominaismakunsa" , tai siis kaikissa purkkiruoissa joku tietty, joka kotiruoasta puuttuu ja varmasti monellakin on niin, että oli sitten tottunut kumpaan vaan, toinen ei maistu?!
Lapset ovat ihan hyvin oppineet syömään kotiruokaa, ilman nirsoilua.
kaikennäköistä pöperöä n. puoli vuotta. mikään ei kelvannut....byööörg. purkkisapuskoista meni ehkä 4:ää erilaista. turhautuminen ja vitutus ja harmi oli korkealla...kun oli niin ihana ajatus syöttää vauvalle kaikkea kivaa,minkä itse olin tehnyt. nykyään 5-vee ja tolkuttoman huono syömään.
Nyt lapsi kolmevuotias, ei ole nirso, mutta on vähäruokainen.
Nyt tyttö on melkein 3, ja juuri söi ruokaa jossa papuja, chiliä, kanaa, kesäkurpitsaa, paprikaa, munakoisoa, aurajuustoa ja kananmunaa :) Koko lautasellinen meni ja pyysi lisääkin.
Ei ole nirso, ei tosiaankaan. Päiväkodistakin on sanottu että syö tosi reippaasti ja ennakkoluulottomasti.
Minä olen nirsompi, mulle ei kelpaa esim. maksalaatikko, hernekeitto, viili, mikään punainen liha... ja tyttö syö noita kaikkia. Juo piimää, maitoa, mehua, teetä, vettä... mulle kelpaa vain vesi ja light cokis.
ap