Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On niin väärin että työttömyyskorvaus on isompi kuin minimiäitityspäiväräha tai kotihoidontuki!

Vierailija
08.12.2006 |

En voi ymmärtää millä logiikalla kenties pelkän itsensä elättävä työtön on ansainnut enemmän leipää pöytäänsä kuin ihminen joka saa lapsen ja elättää myös sitä ja ehkä vielä lapsen sisaruksia samaan rahaan!!!??? Mitä mieltä olette?

Mielestäni minimiäitiyspäiväräha ja kotihoidon tuki pitäisi nostaa vähintäänkin samalle tasolle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös työssäkäyvä vanhempi. Mutta olen kyllä samaa mieltä siinä, että kotihoidontuki saisi olla korkeampi. Äitiyspäivärahaanhan jokainen voi vaikuttaa itse.

Vierailija
2/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan perseestä että kaikilla jotka on ä-rahalla niin menee se 20% veroo.. siis tosi v*tun kiva kun esim. itellä tulis ilman veroi 802e mut sit ku verot menee ni jää kätee jotain reilu 600e.. ja sit sellanen kenellä on ä-raha joku 1500 ni eihän sellasella toi 20% tunnu missään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo T.A. Mikkonen oli taannoin telkkarissa olleessa lasten illassa ja paasasi mm. tästä. Oli ihan oikeassa.

Tosin paasasi ja provosoi monesta muustakin asiasta turhan innokkaasti.

Vierailija
4/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äitiyspäivärahan katto, jonka takia se päiväraha ei keski- tai suurituloisilla ole enää lähelläkään palkkatuloja!

Vierailija
5/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee huimat 600e tilille kuopuksesta....t.3

Vierailija
6/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen molemmilla kerroilla nostanut äitiyspäivärahaa töitä tekemällä.

Vierailija
7/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet syyt voivat vaikuttaa. Miehellä voi esim. olla sellainen työ, ettei äiti voi tehdä töitä loman aikana. Verkostot voi olla harvat; ei ole muita lapsen hoitajia. Syitä voi olla miljoona, ei voi aina valita.

t:ei 7

Vierailija
8/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran esikoista odotit, miten siihen sinun työntekoosi miehen työtilanne vaikuttaa?? Ja nykyäänhän saa saman päivärahan kuin ennen edellistä lasta, jos väli ei veny liian pitkäksi. Tätä ei minulla ollut, joten hoidin lasta päivät ja tein töitä yöt saadakseni sen päivärahan suuremmaksi. Olisit varmaan voinut tehdä samoin. Valintakysymys.

Vierailija
9/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nuori ja lapsi päätti tulla elämäämme yllätyksenä! siksi en itse äitiyspäivärahaan voinut vaikuttaa... t.3

Vierailija
10/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN tärkeää se raha ei sentään mulle ole.

Vierailija
11/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valintakysymys. Minä olen sekä hyvä äiti että ahkera että itsenäinen. Sinä valitsit toisin.

Vierailija
12/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin harmittaa huonot äitiyspäivärahat (käteen reilu 600e), vaikka painoin duunia opintojen ohessa niskalimassa (30h/vko kiireisessä ravintolassa). Lopetin reilu kuukausi ennen laskettua aikaa. Ko. vuodelta sain pari kk opintotukea ja en tajua, miksei niitä oteta mukaan tuloihin äp-rahaa laskettaessa. Onhan siitäkin veroa maksettu.

Kuitenkin olen tilanteeseeni tyytyväinen. Ottaahan tietty koville maksella lainoja, mutta itsepähän olen itseni mieheni kanssa tähän tilanteeseen ajanut =)

Vierailija
13/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin töissä ennen äitiyslomaani ja äippälomalla en tosiaan tehnyt töitä. Äitiyspv-rahani oli ihan hyvä. Nyt tulee paljon huonompi, muttei minusta ole siihen että valvoisin koko ä-lomani, minun nimittäin on joskus pakko nukkua. Sitäpaitsi miten imettävä vauvan äiti voi olla yöt töissä?

t. se, jonka näppäilyvirheen tulos oli yä.

Vierailija:

Eli valintakysymys. Minä olen sekä hyvä äiti että ahkera että itsenäinen. Sinä valitsit toisin.

Vierailija
14/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et hae eri verokorttia menee tuo 20% eli tuo oli kyllä oma mogasi...

ilman muutettua verokorttia näitä " sosiaalietuuksia" verotetaan kovalla kädellä.

Vierailija:

aivan perseestä että kaikilla jotka on ä-rahalla niin menee se 20% veroo.. siis tosi v*tun kiva kun esim. itellä tulis ilman veroi 802e mut sit ku verot menee ni jää kätee jotain reilu 600e.. ja sit sellanen kenellä on ä-raha joku 1500 ni eihän sellasella toi 20% tunnu missään

Vierailija
15/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainlomalta uudelle äitiyslomalle? Sitten saat saman vanhempainrahan kuin esikoisestasikin.

Vierailija
16/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui tasan viereisessä huoneessa ISÄNSÄ kanssa. Minä teen töitäni kotona, ja teen niitä muuten siihen asti täällä kun lapset menevät kouluun. Milloin sinä tunget omasi ylikuormitettuun päiväkotiin, kun juokset rahan perässä maaailmalle? Onko sinun lapsillasi muuten isää?

Vierailija
17/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen nytkin töissä, mutta en saa palkkaa vaan apurahaa, jota ei lasketa tuloksi. Taitaa paukahtaa minimiäippärahat tällä kertaa.

18

Vierailija
18/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laskea työttömyyskorvaus näiden tasolle..

Vierailija
19/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama-aikana sitä leikattiin radikaalisti ja nyt nousukaudella ketään ei näytä kiinnostavan kotihoidontuen palautus entiselleen vaikka rahaa olisi.

Vierailija
20/26 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minun kenellekään tarvitse mitään todistaa, sanonpa vaan, että kyllä sitä itse voi moneen asiaan vaikuttaa. Ja sitäpaitsi minä ja minun kaltaiseni ne minimipäivärahatkin verorahoistamme maksetaan, joten olkaa vaan kiitollisia, että maksaja löytyy.

15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi