Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monisairas palkkatuella määräaikaiseen työsuhteeseen ja siitä sitten välittömästi takaisin työmarkkinatuelle ja toimeentulotuelle

Vierailija
16.06.2023 |

Toimeentulotuessa huomioidaan aiemmin saatu palkka joten säästöillä pitäisi sitten elellä muutama kuuausi työsuhteen loppumisen jälkeen. Kuka enää hakee palkkatukitöihin?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
82/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmiset ovat kyllä ihan itse pilanneet tämän palkkatukihomman. Tietty joukko odottaa, kun ansiosidonnainen loppuu, että pääsee helppoon kunnan/kaupungin palkkatukipaikkaan töihin. Eikä itse yritä mitään. Ihan oikein, että siitä ei enää kerry ansiosidonnaista.

---

Ystäväni 54v on palkkatuella controllerina ja hän on älyttömän kiireinen. Aivan samoja töitä palkkatuella tehdään kun esim. akateemiset muutenkin. Sinulla on väärät tiedot.

Tyhmää tehdä hulluna töitä kun ei voi saada edes kunnon palkkaa.

Ihan samaa palkkaa palkkatuella saadaan, ei se työntekijän saamaan palkkaan mitenkään vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
84/95 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
85/95 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
86/95 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pyritään sellaiseen työllisyyteen, jolla olisi valtion taloutta vahvistava vaikutus. Palkkatukitöillä ei sellaista ole. Valitettavasti osa ihmisistä on kytännyt vain ja ainoastaan näitä helppoja palkkatukipaikkoja, joilla saa ansiosidonnaisen pyörimään. Tässä on nyt tulos.

Vierailija
87/95 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä minulla ainakin meni niin, että minua seurattiin ja kuvattiin autosta käsin kaupungilla kun olin toisessa työssä, Vaihdoin itse työpaikkaa vaikka minua yritettiinkin savustaa ulos hämärillä asiakaspalautteilla.

Seuraavassa työssä hämärästi lahjottiin potkut ilman omaa syytä itse hankkimastani työpaikasta ja sen jälkeen ilmoittauduin työttömöksi kortistoon, kotiin tuli työttömällä työtarjouksia joihin pitää hakea eli palkkatuettuun työhön, jonka jälkeen te-virkailija painosti kaupunkia palkkaamaan minut palkkatukipaikkaan.

Palkkatukityön loputtua menin takaisin ilmoittautumaan paikan päälle te-toimistoon työttömäksi ja korvanappimiehet seurasivat minua.

Tämän jälkeen soitettiin kotiin ja tarjottiin valtiolta töitä. siellä mm käsiteltiin kassuputkihanketta. Tätähän ei minulle kerrottu etukäteen eikä suoraan. Mitään työpaikkaa en ollut hakenut itse eikä mitään työpaikkaa ollut

olemassa.

Vierailija
88/95 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
89/95 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
90/95 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
91/95 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monisairaan kannattaa ottaa palkkatukityö vastaan vain siinä tapauksessa, että samalla tehdään työkyvyn määritys. Jos siinä todetaan monisairas työkyvyttömäksi siihen nimenomaiseen työhän, saattaa työkyvyttömyyseläkehakemus tulla hyväksytyksi eläkeyhtiössä.

Työkyvyttömyyseläkkeen voi saada vain, jos on jossain työssä todettu työkyvyttömäksi, tai sitten on sairaus, joka yksistään täyttää työkyvyttömyyseläkkeen kriteerit, ja hakemuksessa vedotaan vain tähän yhteen sairauteen.

Just joo. Minut on todettu työkyvyttömäksi omiin ammatteihini ja vamman laadun vuoksi työkykyä on todella rajallisesti jäljellä. Silti työkyvyttömyyseläkkeelle ei vaan pääse vaan yritetään ammatillista kuntoutusta eli onko jotain työtä mitä jäljellä olevalla työkyvyllä voi tehdä. Monet laitetaan työkokeiluihin. Itse aloitin opiskelut, ilman uutta koulutusta ei olisi ollut mitään mahiksia työllistyä ikinä.

Vierailija
92/95 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lusmupskat joutuu töihin. Pistää vihaksi elättää kaiken maailman työtä vältteleviä pskiaisia.

Vierailija
93/95 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
94/95 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto