Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekee koulutuksella kun työt saadaan suhteilla?

Vierailija
15.06.2023 |

Olen pitkäaikaistyötön generalistimaisteri. Jos haen oman alani töitä, niin samaa paikkaa hakee aina pari sataa muutakin ja työn saa yleensä joku, joka on talon sisällä jo valmiiksi. Jos ihminen on hyvin verkostoitunut, niin hän saa kyllä töitä, vaikka ei tutkintoa löytyisikään. Ilman verkostoja oleva korkeakoulutettu ei saa töitä alaltaan. Ei kyllä myöskään vääriltä aloilta, koska työnantajat ottavat aina ennemmin kyseisen alan ihmisen. Miksi lahjakkaita, mutta epäsosiaalisia ylipäätään kannustetaan opiskelemaan, jos siitä ei kerran ole mitään hyötyä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et ole verkostoitunut?

Viittasin aloituksessa epäsosiaalisuuteen. Itsellä on sellaista vikaa, että olen introvertti, eli muiden seurassa oleminen on kuluttavaa ja yksinäisyys palkitsevaa. En tiennyt opiskelut aloittaessa, että työt saadaan suhteilla ja vain suhteilla.

Vierailija kirjoitti:

Generalistimaisteri eli filosofian maisteri, vai mitä?

Olet ilmeisesti opiskellut mm. museologiaa tms.

Generalistimaisterin ei ylipäätään liene kovin helppoa löytää töitä.!?

YTM. Tällä koulutuksella olevien keskuudessa työttömyysprosentti on tilastojen mukaan hyvin pieni. Eri asia on, jos ei ole niitä verkostoja.

ap

Kummasti ne sun kurssitoverit ovat samalla koulutuksella työllistyneet hyvin, vaikka moni heistäkin on varmasti introvertti. Verkostoituminen on taito, jota voi kehittää ja jota tarvitaan työelämässä. Sulla taitaa olla suurin este työllistymisessä asenneongelma. Harvaa työtä voi tehdä täysin itsenäisesti.

Tuo olikin pointtini: enemmän merkitystä verkostoilla, kuin sillä että on tutkinto. Työelämä on täynnä vajailla pätevyyksillä toimivia ihmisiä. Vaikea uskoa, että omalla kohdalla olisi kyse muista puutteista, kun tohtorikoulutettavana ehdin saada läpi parit akateemiset julkaisutkin.

ap

Jos joku on tosi tykätty ihminen, niin sille myönnetään vaikka mitä professuureja sun muita, joilla voi sitten leijailla. Haaviston Peke on tästä hyvä esimerkki. Ei varmaan ole nuissa verkostohommeleissa ongelmia hänellä.

Vierailija
42/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue uusi ammatti alalta jolta työllistyy esimerkiksi terveydenhuolto...

Kertoisiko joku mulle alan, jolla työllistyy ja joka sopii astmaatikolle, allergikolle ja atoopikolle.

Atopia on kaiken lisäksi pahin käsissä. Käsidesiä en voi käyttää yhtään. Suojahanskoja olen kokeillut lukemattomia kotitöissä ja suurin osa on pahempia kuin paljain käsin tekeminen ja loput siedettäviä hetken aikaa. Jauhot saa kädet kirkkaan punaisiksi.

Insinööritieteet. Palkka on hyvä, osaajista pulaa, ja koodata voi helposti kotona etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on kouluja ja opettajia varten. Ei Suomessa osata koulutuspolitiikkaa, osataan vain politiikkaa. Nuoret on saatava kouluihin koska heille ei ole tarjota töitä. Sitten kun olet käynyt kouluja, et saa töitä. Sitten menet taas johonkin kouluun ja et saa töitä ja jotkut joutuvat käymään koko ikänsä koulua ja kurssia, koska eivät saa töitä.

Paska nakki.

Vierailija
44/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et ole verkostoitunut?

Viittasin aloituksessa epäsosiaalisuuteen. Itsellä on sellaista vikaa, että olen introvertti, eli muiden seurassa oleminen on kuluttavaa ja yksinäisyys palkitsevaa. En tiennyt opiskelut aloittaessa, että työt saadaan suhteilla ja vain suhteilla.

Vierailija kirjoitti:

Generalistimaisteri eli filosofian maisteri, vai mitä?

Olet ilmeisesti opiskellut mm. museologiaa tms.

Generalistimaisterin ei ylipäätään liene kovin helppoa löytää töitä.!?

YTM. Tällä koulutuksella olevien keskuudessa työttömyysprosentti on tilastojen mukaan hyvin pieni. Eri asia on, jos ei ole niitä verkostoja.

ap

Kummasti ne sun kurssitoverit ovat samalla koulutuksella työllistyneet hyvin, vaikka moni heistäkin on varmasti introvertti. Verkostoituminen on taito, jota voi kehittää ja jota tarvitaan työelämässä. Sulla taitaa olla suurin este työllistymisessä asenneongelma. Harvaa työtä voi tehdä täysin itsenäisesti.

Tuo olikin pointtini: enemmän merkitystä verkostoilla, kuin sillä että on tutkinto. Työelämä on täynnä vajailla pätevyyksillä toimivia ihmisiä. Vaikea uskoa, että omalla kohdalla olisi kyse muista puutteista, kun tohtorikoulutettavana ehdin saada läpi parit akateemiset julkaisutkin.

ap

Tutkijakoulutus ei ole yleensä yhtä toivottu taito kuin se, että pystyy tekemään töitä muiden ihmisten kanssa. Itse tekniikantohtorina olen törmännyt vääriin ennakkoasenteisiin, että olisin joku teoreettinen yksinnäpertäjä, jonka ote arkitodellisuuteen on heikko ellei olematon. En ole ole ollut työtä vailla vuodesta 1993 ja kaikki hommat olen saanut koulutukseni ja osaamiseni kautta, en suhteilla. Ensimmäisen opetushomman yliopistolla sain partiojohtajan kokemuksella. Toisin kuin muuten yhtä pätevillä kurssitovereilla, mulla oli opetuskokemusta, erätaitoja sudenpennuille.

Vierailija
45/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää työttömät töihin!

Vierailija
46/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin voi päästä suhteilla, mutta työt tehdään ihan itse.

Vierailija
47/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä saadaan myös pätevyydellä. Ja ennen kaikkea sillä.

Meinaat että ne työelämässä olevat olisi päteviä :DDD

Ei, vain kotona olevat ovat äärettömän päteviä. 

Töissä käyvät ovat hölmöjä ja elättävät heitä, vaikka eivät itse osaa yhtään mitään.

ohis

Vierailija
48/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sitä koulutusta ei saa kuin paskaduuneja, jotka eivät muille kelpaa.

sulla ei taida kovin korkea koulutus olla, kun et yhtään tajunnut aloitusta tai sitten on koulutuksen taso vajonnut kovin alas.

Vierailija
49/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman sitä koulutusta ei saa kuin paskaduuneja, jotka eivät muille kelpaa.

sulla ei taida kovin korkea koulutus olla, kun et yhtään tajunnut aloitusta tai sitten on koulutuksen taso vajonnut kovin alas.

Kyllä tajusin ja epäilemättä olen käynyt hieman enemmän kuin peruskoulun toisin kuin sinä.

Vierailija
50/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis aloittanut opintosi 90-luvulla? Jos, niin lienet ehkä lähes 50-vuotias.

Älä enää pidä kiinni sellaisista ajatuksista, että jonkun olisi silloin pitänyt kertoa sinulle jotain, mihin johtopäätökseen olet nyt päätynyt. Toimi kuten viisaaksi näet, älä haikaile menneitä.

Olen aika varma, että kuitenkin näet maisterin tutkintosi suorittamisen antaneen sinulle sellaista sivistystä, josta olet iloinen ja jota et ikään kuin antaisi poiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi