Ihmisten ostovoima romahtanut...mun yrityksen myynti on laskenut 70%, ja joudun kohta laittamaan lapun luukulle...Milloin hallitus alkaa puuttumaan tähän??
Aivan käsittmättömän huono tilanne ihmisten ostovoiman suhteen
Kohta tulee raju konkurssiaalto jos ei jotain tehdä!!
Mullekin jäisi vain velat...
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Itse oon myynyt netissä tyhjänpäiväistä rihkamaa, jota työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ja muut erilaisista elämänhallintaongelmista kärsineet naikkoset ostivat paljon. Nyt huomaa, että on tyttösillä rahat vähissä, kun ei ole helyt ja roinat menneet samaan tahtiin kaupaksi. Taitavat ostajat siirtyä kivijalkakauppoihin viime vuosina avattuihin halpatavarakauppoihin. Eräässä Ylen uutisjutussahan joku tyllerö kertoi miten oli satasen verran kuluttanut semmosessa paikassa heräteostoksiin...
Nyt oli erikoinen mutta hauska voimafantasia
Kyllä tuo ihan totta on, nuoret naiset shoppaili hurjat määrät kaikkea tarpeetonta sälää, rikkinäisistä koruista lähtien, vielä pari vuotta sitten. Nyt on ollut tosi hiljaista, mitään ei mene kaupaksi. Nettikirppistely pudonnut varmaan 80%. Maksuaikaa yrittivät venyttää jo tuolloin kuukaudella. Kun ei ollut varaa maksaa edes 3€ ostoja. Sinänsä hyvä jos nuoret on oppineet rahankäyttöä mutta harmi omalta kannaltani.
Tulevat vihreiden äänestäjät. Ei aina saa kaikkea ja se on hyvä oppia jo nuorena. Nykyään sitä ei opi kaikki edes vanhana. Mitä luulet, kuinka iso osa ihmisistä osaa olla tyytyväinen siihen mitä heillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syytän myös EKP:ta. Taas korottivat korkoja. Miten ne eivät tajua, ettei tämä ole tqvallista inflaatiota, vaan moni yritys kuten energiantuottajat ja ruokakaupat ovat nostaneet hintoja kartellimaisesti. Se sitä inflaatiota kiihdyttää, ei se, että tuotantovälineet olisivat ylikuormitettuja ja olisi liian vähän työvoimaa saatavilla, kuten perinteisesti ajatellaan. Korkojen nosto on väärä ja haitallinen läåke tähän tilanteeseen.
Salaliittohan se siellä. Miksi he korottavat korkoja? Perustelehan vastauksesi.
Ei tämä ole normaalia ylipainoa, mulla on sellaiset geenit. Ei pahenneta tätä epänormaalia inflaatiota laskemalla korkoja, eiks oo jeppinen näin?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap,mieheni on samassa tilanteessa. Ollut tuloton jo useamman kuukauden, konkurssi kai tulossa, kun kukaan ei enää osta mitään. Se huolestuttaa minuakin valtavasti, vaikka itselläni on toistaiseksi palkkatyö. Olemme molemmat jo selvästi masentuneet ja ahdistuneet niin, että on tullut univaikeuksia yms fyysisiä vaivoja. Ihan kamala tilanne.
Mitä se on mitä ne ei osta?
Mä olen ostanut uusia kesävaatteita ihan normaalisti. Uudet kesärenkaat hankittiin. Mökki vuokrattu kahdeksi viikoksi niin kuin aina. Ostaisin uuden nojatuolin, kun vain löytäisin sopivan.
AP. Meillä on työvoimapula. Töitä on kuulema tarjolla ihan hirveästi mutta työntekijöitä ei löydy mistään. Se on varmaan sinunkin ongelman perimmäinen syy?
Tämä on vaihtoehto A
Sitten se vaihtoehto ehto B.
Halpatyöntekijöillä ei ole ostovoimaa, ja maassa on lisäksi niin paljon työttömiä työn etsijöitä joilla ei ole ostovoimaa. Näiden kaikki nettotulot menee täysimääräisesti ja vain pakolliseen elämään. Eli ruokaan, asumiseen ja energiaan. Ja sen jälkeen kädessä on vain 0 €.
Kumpaa vaihtoehtoa veikkaisit, muun muassa sinun myynnin vähenemisen syyksi?
Voi raukat kun ette tajua vieläkään että tämäkin on osa suunnitelmaa.
Kokeile laskea katetta,jos se lisäisi volyymiä ja siten kokonaismyyntiä?
Suhdanteet vaihtuvat, jos et ole varautunut, pistä lappu luukulle ja mene palkkatöihin. Fakta on, että kukaan ei tule sinua ja yritystäsi pelastamaan, parempi pistää pulju kiinni ennen kuin on tullut turhaa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestitkö Kokoomusta? Sait, mitä tilasit.
Heh, Kokoomus ei ole ehtinyt vielä muodostaa edes hallitusta kun kaikki on jo sen syytä 😂
Pitää myydä haluttavampia tuotteita tai sovittaa yrityksen myynti vastaamaan vähäisempää kysyntää.
Vielä koko vuoden 2023 ongelmista voi syyttää vielä Marinin hallitusta, mutta vuoteen 2024 uusi hallitus pystyy jo vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä koko vuoden 2023 ongelmista voi syyttää vielä Marinin hallitusta, mutta vuoteen 2024 uusi hallitus pystyy jo vaikuttamaan.
Ei se kyllä ihmeitä pysty tekemään.
Kaikkiin oikeasti vaikuttaviin tepimenpide-ehdotuksiin joku väsää pystyyn yleislakkoa.
60000 ihmistä lisäksi kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät myös sitä kautta. Nuoremmat sukupolvet on tyhjätaskuja, ei heillä ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä syytän myös EKP:ta. Taas korottivat korkoja. Miten ne eivät tajua, ettei tämä ole tqvallista inflaatiota, vaan moni yritys kuten energiantuottajat ja ruokakaupat ovat nostaneet hintoja kartellimaisesti. Se sitä inflaatiota kiihdyttää, ei se, että tuotantovälineet olisivat ylikuormitettuja ja olisi liian vähän työvoimaa saatavilla, kuten perinteisesti ajatellaan. Korkojen nosto on väärä ja haitallinen läåke tähän tilanteeseen.
Inflaatio on aina seurausta rahan painamisesta, mitä jos ottaisit selvää edes taloustieteen alkeista ennen kuin ketään syyttelet.
Vierailija kirjoitti:
Uuden hallituksen suunnitelmat ovat saaneet pistämään kukkaron nyörit entistä tiukemmalle siitä yksinkertaisesta syystä, että henkilökohtainen työttömyysriski on heidän toimiensa vuoksi kasvamassa. Meillä olisi kyllä varaa kuluttaa reippaasti enemmän, mutta ajetaan säästämään ja maksamaan asuntolainaa pois nopeutetussa tahdissa.
Suomessa ja muissa länsimaissa oli melko samanlainen talouden tuhoava toimintamalli korona-aikana. Nyt länsimaissa taloudet vaipuvat taantumaan yksi toisensa jälkeen ja Suomikaan ei pysty välttymään siltä. Voi olla edessä jopa lama.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitäs sitten, kun ihmisten ostovoima on romahtanut? Tulee sarja yt-neuvotteluja ja firmoja kaatuu, eli tulee lisää työttömiä. Siihenkö kaikilla näillä leikkauksilla ja kurjistuksissa tähdätään. Ihmiset sitten palkatta pyörii kaikenmaailman työllisyystoimenpiteissä ja työkokeiluissa, eli tekevät työtä palkatta.
Niinno tässä suoritetaan nyt Kokoomuksen toimesta ensin alasajoja ja sen jälkeen massiiviset tulonsiirrot pyramiidin huipulle. Nytkö tämä vasta teille selvisi?
Et suinkaan ole väkisin yrittäjä? Vain sellainen yrittäminen on kannattavaa mistä saa säännöllisen elämiseen riittävän tulon ja pystyy maksamaan myös eläkemaksun joka tuottaa itselleen joskus myös riittävän eläkkeen. Jotkut ihmiset ovat yrittäjiä vain sen takia etteivät halua olla työsuhteessa ja toisten käskytettävinä, mutta se on huono peruste yritystoiminnan aloittamiselle ja jatkamiselle jos yritystoiminta ei ole rahallisesti kannattavaa.
Minä itse laitoin oman kulutukseni nolliin jo vähän ennen koronaa.
Ostan oikeastaan vain ruokaa kaupasta ja polttoainetta tankkaan autooni.
Baareissa,ravintoloissa,kuntosaleilla tai yleisötapahtumissa käynnin lopetin koska ne oli vain turhaa rahan menoa.
Lenkkeily ja luonnossa oleskelu ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva hallitus tulee leikkaamaan juuri ostovoimaa, eli tilanne tulee pahenemaan. Kuten aina oikeistohallituksen häärätessä.
Viimeisen 30 vuoden aikana Suomessa on ollut 4 vuotta Kokoomuksen vetämä hallitus.
26 viime vuotta on sosialistien ja kepuleiden pääministerit saaneet huolella vetää Suomen taloutta vessasta alas.
Siinä olet täysin oikeassa ettei Suomessa tilanne tule enää sinun elinaikanasi kuin pahenemaan.
Nyt sitten faktat kuntoon. Kokoomus on ollut vuodesta 2000 lähtien eniten hallituksessa.
Kaikki tämä on ihan tarkitettavissa jos oikeisto hörhöllä olisi aivot. Mutta laitetaan nyt sinulle. Vuodesta 1987 - 2023 kokoomus on ollut kaikissa hallituksissa paitsi Vanhasen 1 haliitusjoka oli 2003-2007. Silloin oli kokoomus oppositiossa. Seuraavan kerran onkin sitten Rinteen ja Marinin hallitus jolloin kokoomus on oppositiossa. Eli mistä olet saanut nämä harhaiset kuvitelmasi?
Onneksi tykätään. Muuten voisi olla vaikeaa selvitä Suomessa.