Lasta yrittävät, miten teidän pää kestää?
Nyt on viikon verran menkat myöhässä ja mietin koko ajan, onko tämä vatsakipu esim raskaudesta johtuvaa, tai tää lisääntynyt närästys... viisi vuotta kohta raskauden yrittämistä takana. Selittämätön lapsettomuus, ei vikaa kummassakaan. Ivf hoitoja 2kpl takana, eikä yhteenkään alkionsiirtoon asti ole edes päästy. Lahjasoluihin ollaan menossa syksyllä..
Mies ei usko enää ollenkaan että saataisiin omilla soluilla lapsi ja keskittyy vain ajattelemaan syksyä. Lyhyesti kommentoi, että eikö ne oo ennenki ollu myöhässä, tuskin se raskaudesta johtuu. Mä oon koko viikon elätellyt toivoa, josko nyt sittenkin. Tänään tehty testi oli kuitenkin nega ja taas älytön pettymys. Kai meen yksinäni jonnekin itkemään kun ei tosta miehestä ainakaan lohduksi ole. ;( viikonloppuna testailen lisää jos ei ala.. Joskus on ollu viikon myöhässä mutta ei sen pitemmästi.
Kommentit (11)
Ihan mielenkiinnosta kysyn, toivottavasti et loukkaannu.. Kun niitä lahjasoluja aletaan ottaa hommaan mukaan, niin meneekö se niin että ensin kokeillaan esim pelkkiä lahjasolusiittiöitä, jos sekään ei tuota tulosta, sitten myös lahjamunasoluja?
Jos en tule raskaaksi, on se aika selvä osoitus siitä ettei niin ole tarkoitus käydä. En ala väkisin mitään yrittämään kaiken muun kustannuksella. Ei kaikkien kuulukaan lisääntyä ja elämässä on muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, toivottavasti et loukkaannu.. Kun niitä lahjasoluja aletaan ottaa hommaan mukaan, niin meneekö se niin että ensin kokeillaan esim pelkkiä lahjasolusiittiöitä, jos sekään ei tuota tulosta, sitten myös lahjamunasoluja?
Meillä ei tullut tulosta kolmen inseminaation eikä kahden ivfn jälkeen joten lääkäri totesi että parempi yrittää seuraavaksi lahjasiittiöillä, sen jälkeen sitten mahdollisesti vielä lahjamunasoluilla..
Olga klinikka tarjoaa lapsi tai rahat takaisin periaatteella palveluita. Jos ne ei ota sua asiakkaaksi, on todella epätodennäköistä, että solusi toimisivat. Harmi vaan, että heillä heistä johtumattomia haasteita tällä hetkellä.
Ala totutella ajatukseen että teille ei tule lapsia. Suunnittele tulevaisuutta. Se voi olla hyvä vaikka perheessä ei lapsia olisi. Muiden lapsia voi vaikka ottaa hoitoon tai ruveta esim tukiperhe toimintaan.
Lapsetkin ovat lainaa vaan, he kasvavat ja lentävät pois pesästä.
Meillä kesti vähän yli 5v että saimme lapsen. Koskaan siitä ei tullut minulle sellaista pakkomiellettä ja siinä kohti kun mietittiin tutkimista, olinkin raskaana. Ehkä se pää kesti kun en ole sellainen persoona joka päättää ehdottomasti haluta ja muu ei merkitse kun se että saa haluamansa.
Aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Olen edelleen minä ja me puolison kanssa ollaan jo perhe. Elämä on hyvää ja voi olla hyvää ilman lapsia ja sitä elämäntyyliä, joten mietitään tulevaisuutta siltä kantilta.
Ero tulee kun nyt jo ongelmia yhteenpuhaltamisessa. Moni lapseton pari ajautuu eroon.
Ota taistelukoira. Sen kun yrität opettaa tavoille niin unohtuu lapsihaaveet.
Lisää vaan pökköä pesään! Kyrbää koloon vaan!