Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aika moni työnantaja hakee hyvää tyyppiä eikä hyvää työntekijää?

Vierailija
15.06.2023 |

Mielestäni aika outo tavoite rekrytoinnille, kun eikös siellä työpaikalla ole tarkoitus tehdä niitä töitä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten jossain puolen tunnin haastattelussa voidaan edes selvittää onko huono vai hyvä tyyppi? Jotkut introvertit on hitaasti lämpeneviä, mutta loppujen lopuksi kuitenkin erittäin hyviä tyyppejä.

Eiköhän "hyvä tyyppi" usein tarkoita oikeasti ulospäinsuuntautunutta ekstroverttia.

Mua kehuttiin aikanaan hyväksi tyypiksi työhaastattelun jälkeen, jossa jutustelin rennosti, sanoin asioista joita en osannut että uskon kyllä oppivani, sanoin että uskoisin homman vaativan paljon työtä, mutta että olen valmis tekemään sen. Ja kerroin, miten olin selvinnyt aikaisemmista töistäni. En saanut paikkaa koska olin epäpätevä, ja päteväkin hakija löytyi, mutta minua suositeltiin toiseen vastaavaan paikkaan ja sain sen homman. Olen edelleen samassa paikassa yhdeksättä vuotta.

Liittyykö työpaikkasi jotenkin työllistämispalveluihin?[/quot

Ei, opetusalaan

Vierailija
42/43 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät työpaikat eivät jatkuvasti hae hyvää tyyppiä siihen samaan, taas aukiolevaan pestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työt oppii pääsääntöisesti koulutettu apinakin tekemään, mutta mulkusta ei tule mukavaa vaikka mitä tekisi.

Koulutettu apinakin oppii usein työt, mutta työnantaja etsii huippuosaajia minimi palkalla.