Jos pienirotuinen koira on taajama alueella vapaana ja tulee ison koiran luokse (joka on hihnassa) ja tämä iso koiraa tekee jotain niin..
Onko vastuu pikkukoiran omistajalla joka piti koiraa vapaana vai minulla kun mulla on iso rotuinen koira ?
Olin vaan äsken ulkona oman koiran kanssa (iso eikä pidä yhtään pienistä koirista) ja siellä oli pienirotuinen koira vapaana omistajansa kanssa ulkona. :/ onneks ei sattunut mitään kun lähettiin äkkiä pois, mutta jos siis olisi sattunut jotain että tämä vapaana ollut koira olisi tullut mun koiran luo ja mun koira tehnyt vahinkoa niin olisko mulle tullut syyte?
Haluun vaan tietää että uskaltaako sit enää mennä oman koiran kanssa ulos ovesta jos tää omistaja pitää koiraansa vapaana tossa kerrostalon pihalla..
Kommentit (3)
Vika on luonnollisesti aina sen osapuolen, joka pitää koiraansa vapaana, ellei sitten puhuta koirapuistosta.
Tulis laki joka määrää kaikki räksyttävät rakit piikille.
Tietenkin sen törpön pienen koiran omistajan vika. Sulla oli koira kytkettynä kuten lakikin sanoo. Se pikkupuudelin omaava hankkii verta nenästään
Minulla on iso koira, noutaja, ja joku perhoskoiran omistaja antaa koiransa juosta vapaana siinä sitten oma koirani alkaa myös leikkimään ja hyppimään, kun perhoskoira juoksee tassujen välistä yms jos talloo päälle niin sitten talloo.. voi voi..