Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin ulkomaille. Miten tarkkaan pitäisi kertoa sukulaisille matkasuunnitelma?

Vierailija
15.06.2023 |

Jos tarkoituksena on mennä moneen kaupunkiin. Onko ok jos vaativat että pitää kertoa hotellin nimi ja päivämäärät jolloin on kyseisessä hotellissa? Jotenkin tuntuu kyttäykseltä ja ahdistavalta

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kertoa, kun kulkee mielitekojen perässä kaupungista toiseen?

Laittaa vaikka viestin, että tänään lähden Lontooseen.

Vierailija
22/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään velvollisuutta raportoida menemisiäsi. Olet jo 30 v! Napanuora kannattaa katkaista, muuten olet tilivelvollinen tekemisistäsi vielä 50-vuotiaanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä haittaakaan ole kertoa paikkakunnat, hotellit ym. jos kysyjä pyytää tietoja ihan vain mielenrauhansa vuoksi. Mun anoppikin kysyy noita kun lähdetään miehen kanssa jonnekin eikä siinä mitään.

Vierailija
24/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, että äitisi tietää sinun tänäänä olevan Hotelli Sofiassa ja huomenna Hotelli Annassa? Pelkäätkö että hän tulee ennakkovieralulle? Kun minä reissaan, niin kerron aina jonkinlaisen matkasuunnitelman vanhemmille ja muulle perheelle.

Vierailija
25/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä sukulaisille, mutta on hyvä, että joku tietää, missä olet.

Jos tiedät liikkeesi etukäteen, jätä kotiin vaikka tiedot paperilla.

Vierailija
26/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosituhannella, kun oli nuori (16 - 25v) reissasin vuosittain monta kertaa lähinnä Euroopassa. Välillä monen viikon reissuja interrailillä ja liftaamalla, pisin taisi kestää 3kk.

Ilmoitin vanhemmille, milloin ja minnepäin olen menossa, mutta usein suunnitelmat muuttuivat matkalla. Silloin ei ollut nettiä, joskus  lähetin kortin tai soitin puhelinkopista, missä olen.

Vierailija
27/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kertoa, kun kulkee mielitekojen perässä kaupungista toiseen?

Sillon ite ilmoittaisin jollekin kaupungin/paikan vaihdot, tyyliin "tänään/huomenna lähden Lontooseen", "siirryn Liverpooliin". Hyvä se on, että joku tietää edes karkealla tasolla missä on.

Vierailija
28/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös tehdä ulkoministeriölle matkustusilmon, jossa kerrot yks.kohdat.

Vierailija
29/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksua tehdä matkustusilmoitus, koska missä vaan voi tapahtua katastrofeja. Helpotat läheisesi olotilaa ,kun olet edes yhdelle jättänyt tiedot. Ei sun tarvitse koko sukua informoida.

Vierailija
30/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro, että "jos jotain sattuisi, niin tarkka matkasuunnitelma löytyy kotoani sieltä ja sieltä paikasta. Minuun voi saada yhteyttä parhaiten facebookin/käyttämäsi joku muu sovellus kautta. en vastaa puheluihin matkalla ollessa, enkä vastaa tekstiviesteihin liioin tai ota hotellissa puheluita vastaan." sitten teet matkailmoituksen sinne ulkoministeriön sivulle, sillä jos jotain oikeasti sattuu ja suomalaisia pitää alkaa evakuoimaan tai jotain, niin viranomaist saavat sieltä sitten tiedot, että kuinka moni suomalainen on tehnyt matkailmoituksen ja mistä heidät tavoittaa. Tuo on tärkein ilmoitus.

jos olet alaikäinen, niin sitten tietenkin pitää kertoa tarkkaan.

Vierailija
31/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilisin, että aloittaja pelkää sitä että äiti saattaisi tulla itsekin lomalle johonkin hotelliin jossa hän on ja haluaa siksi peitellä tarkkoja paikkoja.

Vierailija
32/32 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisistä perhesuhteista joku hyötykin. Itse saatan käydã lomalla ulkomailla ja sitten mainita äidille tai siskolle asiasta seuraavassa puhelussa tai viestien vaihdossa kaksi kuukautta myöhemmin.

Surullista ja vapauttavaa samaa aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan