Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen emännöinti

Emäntä
15.06.2023 |

Tästäkö alkaa erakon elämä ja katkeraksi täti-ihmiseksi muuttuminen?
Ystäväpiirin ainoana perheettömänä omakotiasujana on aina lähes velvoite emännöidä ties mitä juhlia. Itse juhlapäivänä saa toki keittiössä apua jos on vaikkapa juhannus tai vappu. Mutta ihmiset eivät tunnu ymmärtävän mikä homma on saattaa talo siihen kuntoon, että kaikilla on viihtyisää. Juhlien jälkeen lähes sama siivousurakka taas edessä. Talon puolesta on aina kahvit, vessaperit, vedenkäyttö, sauna jne.
Ratkaisuksi ei käy se, että kieltäytyisi aina kaikesta, koska olen oikein mielelläni mukana sosiaalisissa tapahtumissa. Toivoisin vain suunnitteluun ja muuhun aktiivista apua ja että joskus vaikka vuokrattaisiin mökki. Tosin siinäkin tapauksessa minä olisin se, joka kaiken organisoi ja toimisin mökin "emäntänä".
Vali vali, onneksi sentään on ystäviä. Tosin emme taitaisi juuri nähdä, jos en minä emäntänä ja yhteensaattajana aina toimisi. Tulisipa joskus kutsu jonnekin, missä kaikki on valmiiksi järjestetty. Kivaa kesää kaikille, etenkin niille jotka tulevat tähän ketjuun minua mollaamaan :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyväksikäytetty hölmö. Miksi ihmeessä suostut moiseen?

Vierailija
2/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat, ymmärrän.

Ihan ohiksena kysyn, onko sun järkeä asua yksin (tilavassa?) omakotitalossa? Eikö se tule järjettömän kalliiksi? Ja ole muutenkin rasittavaa?

Mitäs jos teet radikaalin tempun ja muutat kerrostalokaksioon? Loppuu pitojen emännöinti kertaheitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mollaa sua. Tiedän, mistä puhut. Vielä viime kesänä järjestin - tosin yhdessä siskoni kanssa - ensin kesäkuussa äidin 95-vuotissynttärit ja sitten heinäkuussa vanhempieni 70-vuotispäivät. Sen jälkeen yksinkertaisesti väsähdin. Joulua tein vielä yhdessä siskoni kanssa, mutta kaikki muut erilaiset vuosittaiset juhlapäivät, mitä meillä on perinteisesti vuosikymmeniä vietetty yhdessä, aloin viettää yksin. En vaan jaksa enää. 

4/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En mollaa sua. Tiedän, mistä puhut. Vielä viime kesänä järjestin - tosin yhdessä siskoni kanssa - ensin kesäkuussa äidin 95-vuotissynttärit ja sitten heinäkuussa vanhempieni 70-vuotispäivät. Sen jälkeen yksinkertaisesti väsähdin. Joulua tein vielä yhdessä siskoni kanssa, mutta kaikki muut erilaiset vuosittaiset juhlapäivät, mitä meillä on perinteisesti vuosikymmeniä vietetty yhdessä, aloin viettää yksin. En vaan jaksa enää. 

Siis heinäkuussa vanhempieni 70-vuotishääpäivän 

Vierailija
5/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä teet ja itsepä suusi kiinni pidät, eli oma vika.

Vierailija
6/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo ei ole erityisen iso ja piha on vaivaton. Muutin omakotitaloon kun en jaksanut taloyhtiössä elämistä ja meteliä.

Saatan ollakin hyväksikäytetty hölmö, mutta pelkään päätyväni yksinäiseksi katkeraksi eukoksi kuten äitini. Kiitos teille muille ymmärryksestä! Ap

7/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä kirjoitti:

Talo ei ole erityisen iso ja piha on vaivaton. Muutin omakotitaloon kun en jaksanut taloyhtiössä elämistä ja meteliä.

Saatan ollakin hyväksikäytetty hölmö, mutta pelkään päätyväni yksinäiseksi katkeraksi eukoksi kuten äitini. Kiitos teille muille ymmärryksestä! Ap

Mä tapaan ystäviäni ja sukulaisiani nykyisin muulla tavoin kuin järjestämällä erilaisia juhlia. Viimeksi just maanantaina olin ystäväperheen kanssa ravintolassa syömässä. Tänä iltana menen käymään mun vanhemmilla kahvilla. 

Vierailija
8/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tilanne vuosikymmeniä. Nyt olen alkanut kieltäytyä järjestelyvastuusta. Ensimmäinen ns vapaa juhannus noin kolmeenkymmeneen vuoteen.

Vierailija
9/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin sinuna, että nyt saa joku muu vuorostansa järjestää juhlat, en jaksa juhlien jälkeistä siivousta. 

Pidä puolesi, jos ei pidä puoliaan niin piikoa saa..... 

Vierailija
10/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuokin, taksit kulkevat ja tavata voisi kaupingillakin. Tykkään kyllä juhlia ja olla porukassa, mutta onhan siinä aina omat paineensa kun omassa kotona on paljon vieraita ja hulinaa. Kiitos tästä, ehdotan loppukesän perinteisen grillausillan järjestämistä kaupingin ylläpitämällä tulistelupaikalla! Ja eiköhän joku vuokrasaunakin löydy lähes joka nurkalta. Sitten vielä selkärankaa siihen, että en joudu yksin kauppaan ja roudaamaan kaikkea :) Olin kymmenen vuotta erilaisissa tapahtuma- ja ravintola-alan töissä, joten kaikki ehkä kuvittelevat minun puuhaavan näitä asioita mielelläni. Kiitos sinullekin joka tylytit että suu auki, niin teen.

Ap

Vierailija
11/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä höpiset?

Vierailija
12/12 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi vain ystävällisesti sanoa että juhlat voidaan sinun luona järjestää mutta alku ja loppusiivoukseen on osallistuttava muidenkin juhlijoiden?