Miten töissä käyvät ihmiset kehtaavat jättää koiransa yksin kotia työpäivän ajaksi
Joko sen koiran kanssa ollaan kotona, se otetaan töihin tai sitten ollaan ilman koiraa. Ahdistaa kuulla kun eroahdistunut koira ulvoo ja haukkuu naapurissa ainaesen jälkeen kun he lähtevät töihin ja ulina ja haukunta lakkaa vasta kun perhe palaa töiden jälkeen kotia. Olen tehnyt heistä eläinsuojeluilmoituksia, mutta paikallinen viranomainen ja eläinsuoja ei nosta tikkuakaan ristiin koska "töissä käyminen on normaalia elämää" huolimatta siitä että koira kärsii ja on tuskissaan sinäkin se jätetään töiden ajaksi yksin kotia.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne elukat nukkuu lähes 20 tuntia vuorokaudessa.
Eroahdistuksen saa useimmiten opetettua pois jos taitoa löytyy tai palkkaa jonkun jolla on.
Totta kai ne nukkuu, kun ei ole muutakaan tekemistä. Kaverilla on kaksi koiraa ja ne leikkii ja touhuaa pihalla tosi paljon, eivätkä nuku koko päivää.
Kiva kun näillä "tietäjillä" ei ole ikinä omaa koiraa, mutta kaverin asiat tiedetään hyvin. Meillä on kaksi koiraa, ja jos ne laittaa keskenään pihalle keskellä päivää niin ne vaan seisoo oven takana ja odottaa milloin pääsee sisälle. Illalla kun ne päästää ulos niin silloin ne leilkii ja touhuaa.
Meidän koirat kyllä tykkää olla pihalla päivälläkin. Ne makoilee terassilla tai nurmikolla ja välillä vähän katselee ja sitten taas nukkuu. Vähän käy nostamassa jalkaa puskaan ja jatkaa lepäilyä. Ellei sitten ole paljon touhua ettei pysty nukkumaan rauhassa.
Kiitos kysymästä mun koira pärjää erittäin hyvin yksin. Nukkuu ja leikkii...
Lemmikkien pito on älytöntä. Ymmärrän opas-, poliisi- ja muut hyötykoirat. Sisäkissat turhia. Ja kaikki häkkieläimet lemmikkeinä.
Sairainta on nähdä joku vinttikoira kaupungissa tai joku saatanan husky, joka pystyy kevyesti juoksemaan 200 kilometrin lenkkejä. Sellainen jossain koirapuiston kopissa "ulkoilemassa".
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien pito on älytöntä. Ymmärrän opas-, poliisi- ja muut hyötykoirat. Sisäkissat turhia. Ja kaikki häkkieläimet lemmikkeinä.
Kyllä tuosta koirasta on niin paljon seuraa ja hyvä lenkkikaveri. Kunto pysyy hyvänä päivittäisestä lenkkeilystä ja mieli virkeänä. En minä yksin viitsisi ulkoilla ja kävellä mitä nyt. Suomen terveydenhuolto kiittää.
Ilmoita uudelleen esy:lle, laita kellon ajat ylös milloin ulisee, ja onko jatkuvaa ulinaa, pitäkö taukoja, käytetäänkö koiraa ulkona, kuinka kauan ja kuinka usein, Ilmoita isännöitsijälle myös sekä länin eläinlääkärille. Poliisiin voit ottaa myös yhteyttä. Ja kaikille samat sano mitä esyllekin. Tuo on jo kotirauhan rikkomista sekä heitteille jättöä.
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistaninen on mahdotonta.
Jos ottaa koiran, pitäisi olla koko ajan kotona. Koira saisi olla yksin max. kuusi tuntia.
Jos ottaa koiran, pitää olla varaa maksaa tuhansien eläinlääkärikulut, erikoisruoat ja terapiat, muuten on vastuuton.
Näin ollen koiran voivat ottaa ne, jotka tekevät kovapalkkaista etätyötä, mutta joiden työpäivä on silti korkeintaan 8h jotta jää aikaa monen tunnin lenkeille ja koiraharrastuksille.
Toinen vaihtoehto on hankkia perhe, jossa molemmat käyvät vuorotyössä ja aina eri aikaan.
Kyllä vaikeeta on.
Juu ja sitten koirat pitäisi siviileiltä kieltää. Tajuaakohan porukka kuinka suuri osa esim. pelastuskoirista on siviilien koiria joiden kanssa vaan harrastetaan pelastuslajeja ja sitten käytetään samoja koiria tositoimissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas koirien inhimillistämistä. Kuvitellaan että koira sitä ja tätä ihan joltain ihme mutu-pohjalta. Koira on eläin, eikä se koe, tunne, ja ajattele samalla tavalla kuin ihminen. Samaan aikaan sitten päivitellään kun koiranomistajat pukevat koiriaan, eikä nähdä että ihan samalla tavalla itse inhimillistää.
Enkä väitä ettei koira tunne, kyllä sillä tunteet on ihan varmasti, mutta ei ne ole samanlaisia samoissa tilanteissa kuin ihmisillä.
Ihmiset ovat eläimiä siinä missä koiratkin. Häkeissä olevista simpansseista meidät erottaa häviävän pieni osa dna:sta.
Totta. Silti ihminen on ainoa eläin joka osaa erottaa hyvän ja pahan, oikean ja väärän. Ja ihminen on ainoa eläin joka pettää. Tekisi mieli sanoa että ihminen on ainoa eläin joka satuttaa huvikseen, mutta se olisi vale, kun miettii esim. valaita jotka leikkivät hylkeillä kunnes hylje kuolee. Eikä edes syö sitä sen jälkeen. Tai kissaa. Mutta ihminen on ainoa eläin joka kykenee halutessaan nousemaan tällaisen vaistonvaraisen käyttäytymisen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain työttömällä sais olla koira?
No ei nyt ainakaan, pitää olla riittävät tulot jotta pystyy maksamaan eläinlääkärit sun muut tarvittaessa.
Vain rikkaalla eläkeläisellä voi olla koira?
Tämä pitäisi kieltää lailla. Eikä kaupungissa saisi olla koiria. Siitäkin koira kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Sairainta on nähdä joku vinttikoira kaupungissa tai joku saatanan husky, joka pystyy kevyesti juoksemaan 200 kilometrin lenkkejä. Sellainen jossain koirapuiston kopissa "ulkoilemassa".
Olen asunut 30v Helsingissä eikä ole vielä kertaakaan tullut huskya vastaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Miten voit tietää kun et ole kotona?
Koska on ihmisiä, jotka ei ajattele kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kamera, kun yhdet naapurit eivät tykänneet koirista. Naapuritkin sitten myönsivät, että kivoja koiria ovat ja hyvin hiljaisia. Koirat olivat kylläkin vain puoli päivää yksin kotona.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit on sanonu että on hiljaa. Lelut on aina sekaisin kun tulen kotiin. Hyvin tyytyväinen koira.
Miksi joku työssäkäyvä ottaa koiran kun ei ehdi sen kanssa olemaan ja koira joutuu olemaan yksin koko päivän? Ei siinä ole paljon sitä koiraa ajateltu, vaan itseä että saa kivan leikkikaverin illaksi. Oisko parempi hommata vaikka pumpattava barbara tai pumpattava ken? Se ei ainakaan ulise ikäväänsä koko päivää.
Mä oon hermostunut meidän alakerran räksyttäviin rakkeihin.
Niitä ei viitsitä ulkoiluttaakkaan kuin minimaalisesti.
Paskoo varmasti sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tää pikkuhiljaa levitettävä lemmikkieläinviha tarkoittaa? Miksi? Ketä se palvelee? Miksi mielipiteen muokkausta, ohjausta tuohon suuntaan? Todella erikoista.
Pitäkäämme kiinni mielipiteistä eriävistäkin. Ei anneta vaikka olisi miljoona alapeukkua lannistaa tai vaikuttaa mielipiteisiimme.
Ei tarvitse suostua mihinkään muokkaukseen tai ohjaukseen.
Koska, koiraa ei voi ottaa töihin
Se on vaan sen koiran parasta. Ei kaikkien tarvitse sitä koiraa ottaa.