Seuraa 

Olemme lähes tulkoon päättäneet tilata keittiömaailmasta ala carten keittiön. Olemme pyytäneet tarjouksia muualtakin mutta olemme niin ihastuneet tuohon tiettyy ala carten oveen jota emme ole etsinnöistä huolimatta mistään muualta löytäneet, joten melkein sen perusteella olemme valmiita tarjouksen hyväksymiseen.



Nyt haluaisin kokemuksia kyseisestä firmasta? Otamme luulatvasti heidän kauttaan myös asennuksen. Miten muilla toiminut yhteispeli keittiömaailman kanssa?



Entä keittiön hinta/laatusuhde?

  • ylös 0
  • alas 3

Kommentit (19)

Suunnittelu oli hyvää, asiakaspalvelu mukavaa, toimitus tuli ajallaan, mitään ei puuttunut, kaikki oli sellaista kuin piti, sanalla sanoen nappiin meni! Petra-keittiö tuli hinnassa vastaan aika reilusti kun aikamme tinkasimme (noin 800 euroa kun toimitus maksoi viitisen tonnia) ja saimme heidän kauttaan todella edullisesti jääkaapin. Kannattaa kysyä noita " kampanja-kodinkoneita" ! Voisit vielä katsoa, onko samaa ovimallia myös Petralla tai sillä kolmannella merkillä, jota Keittiömaailmassa myydään. Jostakin luin että niillä on samoja malleja, mutta eri nimellä ja kait eri hinnallakin. - Ai niin, olemme keittiöömme tosi tyytyväisiä, kaunis tuli ja muutenkin hyvä!


Mekin aikoinaan ihastuimme yhteen Novartin ovimalliin ja sen perusteella sitten päädyimme Novartin kaapistot hankkimaan.



Petralla, Parmalla, A' la Cartella ja Netto Keittiöillähän on ihan samat kaapistot ja ovimallit, eli Novarthan vain on keksinyt samalle mallistolle monta eri imagoa, jotta kauppa kävisi paremmin ja ihan toimiva strategiahan se näyttää olevankin ;) A' la Carte on olevinaan mallistoista se " elitistisin" ja Keittiömaailma-myymälöissä on ainakin meidän kokemuksemme mukaan aavistuksen kalliimmat hinnat kuin muissa myymälöissä.



Me pyysimme aikoinaan (v. 2002) tarjouksen tismalleen samasta keittiöstä Keittiömaailmasta, paikalliselta Petra -edustajalta sekä Starkin Parma-kauppiaalta ja Starkin hinta oli edullisin (silloin ei vielä ollut tuota Netto Keittiötä). Toki eroa oli vain muutamia prosentteja, mutta sadoista euroista nyt kuitenkin puhuttiin...





Tässä linkki yhteen aikaisempaan keskusteluun aiheesta lähinnä noiden kokemusten suhteen. Meidän kokemuksemme Novartista eivät ole olleet mitenkään mieltä ylentäviä ja seuraavalla kerralla ehkä valitsen jonkun muun toimittajan...



http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=6940763&p=1&tmode=1...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla


Meidän keittiömme löytyy edelleen Novartin valikoimista. A' la Carte-mallistossa se on nimetty Varianteksi, Parma-mallistossa Sopraanoksi, Petra-mallistossa Sirjaksi ja Netto Keittiöiden mallistossa DaVinciksi. Ihan samalla tavalla muutkin ovimallit löytyvät eri mallistoista tosin sillä poikkeuksella, että ainakaan nettisivuilla Netto Keittiöiden mallistosta ei löytynyt ihan kaikkia eri variaatioita (mikä ei tietysti tarkoita etteikö niitä voisi kuitenkin saada...).

on pyydetty keittiömaailmalta juuri tuo variante malli- kirsikkapetsatusta koivusta (ja kirsikka viilu peilillä).



Pitääkin vielä tarkistaa löytyisikö sitä jostain muualta eri nimisenä...

Ed taloon tilasimme keittiön Novartilta ja hyvä siitä tuli, heidän kauttaan myös kivitasot oli edulliset.

Nyt projektiin 2 teetimme keittiösuunnitelmia kolmeen kertaan Novartilla eli Keittiömaailmako se nykyään on ja ei onnistunut. En saanut haluamaani toimivuutta esim sekä uunia että tiskikonetta korotettuna, ei mahtunut. Halusin kirsikkaisen faasioven jota heidän mukaansa ei saanut muualta joten harmitti kovasti. Piirsin itse ruutupaperille ja menin Kalustetukkuun ja viisastuin siellä että Novart tilaa ovensa ovitehtailta ihan kuten muutkin ja Kalustetukulla löytyy melkein kaikki mitä Suomesta saa.



Joten, Novartin tarjous keittiönkaapeista n 8000

Kalustetukulta 4400 euroa.



" Köyhä asensi itse" molemmilla kerroilla joten asennuspuolesta ei ole mielikuvaa. Mielikuva hinnasta tuli kyllä kun kysyimme tarjouksen kolmen liukuoven asentamisesta joka oli n parituhatta markkaa, hinnasta järkyttyneellä miehelläni meni ovien asentamiseen vain neljä tuntia.. :)


Meidän kokemus on lyhyesti se, että kun kaupat on allekirjoitettu, niin palvelu loppuu siihen. Sitä ennen kaikki sujuukin tosi mallikkaasti. Meillä siis toimituksessa sekä puutteita että myöhästymisiä, ja kaikki tieto, korvaukset, ym. piti mankumalla mankua kuukausiakin jälkikäteen, eivät ota yhteyttä, vaikka lupaavat, jne. Aivan raivostuttava kokemus! Ja tämä Espoon Keittiömaailmasta.

Eli olin jo melkein valitsemassa Ala Cartea keittiöön, khh:een ja lisäksi muita kaappeja keittiömaailmasta makkareihin ja eteiseen, mutta halusin muutaman muutoksen + lisäksi vielä tarjouksen kylppärin kalusteista. Kyselin pariin kolmeen kertaan näiden perään, mutta en saanut vastausta, joten marssin puustelliin (josta en aikaisemmin ollut kysynytkään) ja sain aivan loistavaa ja nopeeta palvelua. Kai keittiömaailmalla menee sitt niin hyvin, kun ei meidän pikkuroposet kiinnostanut. Tarjous jota olin hyväksymässä oli melkein 30 000 euroa ilman noita kylppärin kalusteita.





Vierailija

Meillä meni kaikki mahdollinen pieleen Keittiömaailman kanssa. Tilasimme keittiömme T:reen Keittiömaailmasta. Ovissa pintavaurioita yms.. Ovia ja etulevyjä vaihdettiin kolmeen eri kertaan. Eikä palvelussakaan ollut kehumista. Kun nimet ovat papereissa ja tilaus tehty, palvelu loppuu siihen. Keittiömme piti olla kunnossa marraskuussa 2017. Kuukausia kului ennen kuin priimat ovet olivat paikoillaan. Kolme kertaa on sokkeli irronnut ja tällä hetkellä se on taas irti paikoiltaan. Harkitkaa tarkkaan, mistä firmasta keittiönne tilaatte ja olkaa tarkkoina laadun suhteen!

Gode58

Keittiömaailmasta myös negatiivista. Toimitus myöhästyi sovitusta. Toimituksessa oli yksi väärä ovi, yhdessä oli pieni näkyvä lommo sekä maalia lähtenyt vetolaatikon kulmasta. Kaapinovien hidastesaranat puuttuivat, oli vanhanmalliset ei hidastavat laitettu toimitukseen.

No, uudet ovet, vetolaatikko sekä uudet hidastavat saranat saatiin viimeinkin 2 kuukauden kuluttua.

Asentajamme totesi kuitenkin, että yhdestä ovesta puuttuu kokonaan reiät saranalle - eikun vaihtoon ja taas odottamaan.

Ei valitettavasti vakuuttanut Keittiömaailma meitä tällä kertaa. Aikaisemmin olemme ostaneet sieltä keittiöt mökille ja sijoituskaksioon ja ne toimitukset sujuivat aikoinaan muutamia vuosia sitten hyvin.

Onko laatu ja tilatun tavaran toimitus/valvonta siis mennyt huonompaan suuntaan?

Vierailija

Veit sanat suustani. En tiedä päteekö tämä kaikkiin Keittiömaailmoihin, mutta Seinäjoella sama homma. Nimet paperiin ja ja sen jälkeen olet ilmaa ja käyttäytyminen ala-arvoista. Toimitukset takkusivat ja kaikkea puuttui. Jo sovittuja lisäyksiäkin laskutettiin uudelleen. Aivan uskomatonta touhua.

Vierailija

Tämä edellinen kommentti olisi voinut olla itsekirjoittamani! Aivan samanlainen kokemus meillä. :(

Vierailija

Minä otin keittiömaailmasta vessaremontin. Miten voikaan pieni remontti mennä niin pieleen?! Oli mitattu väärin, tuli vääriä osia, aikataulut venyi venymistään.. Hyvä palvelu tosiaan loppui siihen kun oli nimet paperissa. Olisin toivonut edes jonkinlaista pahoittelua, mutta ei. Kyllä otti päähän!
En voi ikinä suositella.

Vierailija

Meillä meni keittiömaailman kanssa muuten ihan hyvin mutta myyjän esitellessä laatikostoja ym vilkkui koko ajan pakarat ja punaiset stringit. Siitä toistuvasta näystä olisin toivonut hyvitykseksi jonkin laista hinnanalennusta! :D
Jollekin toiselle tuohan voi myös olla syy valita tuo firma. 😆

Vierailija

Onko muuten keittiömaailma ja Isku aina samassa? Kun ei enää huvita paikallisessa iskussakaan käydä km:n takia.

Vierailija

Ennen oli keittiökalusteet myynnissä yrityksissä jossa henkilöstö oli kuukausi palkkaisia.
Olo aikaa jopa hoitaa reklamaattiot .

Nyt ovat yrittäjiä ja provisio palkalla ,eli kun on tilaus sopimuksen allekirjoitus saatu , ei paljon kiinnosta, annetaan reklamaatioiden hoito tavaran valmistajalle - kuljetusliikkeelle - asentajalle.

Mutta provision saanut yrittäjä on vain kiinnostanut uusista sopimus asiakkaista.

Sama pätee niin näiden kotimyyjien kuin liikkeissä toimivien provisio yrittäjien kohdalla .
Liikkeissä olevia voi vielä jopa tavoittaa ,mutta nämä kotimyyjät ovat yleensä kadoksissa ,jos tavoitteena on saada yhteys reklamaation hoitamiseen.

Tämä paljon mainostettu yrittäjä myyjä p roolissaan monesti ja monessa mediassa saanut huijarin nimen.

Pahimpia on nämä kotimyyjät ,jotka on todettu mm kuluttaja järjestöjen toimesta pyrkivän järjestään pyrkivän huijaamaan vanhuksia ,tämä tapa on , jopa yleistynyt liikkeissäkin toimivien yrittäjien joukossa, koska heidän tulonsa on vain näiden provisio eurojen varassa , ja kilpailu on kovaa tällä alalla .

Näitä on nämä putki - ikkuna / ovi - katto tuotteiden myyjät , jopa keittiökaluste myyjät vaikka ovatkin kiinteissä liikkeissä toimivia .,heitä ei loskr edes tuo kotimyyjien 14 päivän peruutus ,jos ovat nimen saaneet sopimukseen ,paitsi että heidän kyllä pitää myöskin antaa kirjallinen tieto sopimuksen sisällöstä.

Syvästi pettynyt

Koko joukko kaikki ylläolevat; väärinmitoitukset, jopa väärin myydyt tuotteet (mielikuva, eikä vain kuva, vaan todellinen mittakuva toteutuksessa poikkesi toteutuksesta = esim. kulmarakenteet olivat kuvissa ok, mutta toteutettuna rumat), viottuneita tarvikkeita (joiden korvaavia pitää odottaa), kaikkinaiset viivästymiset, väärät tavarat / puutteet, asentajien omavaltainen aikataulutus, ylimielisyys, työn laatu... tätä riittää.

Asentajaakin jouduimme opettamaan geometriassa. Kun näimme, että menee pieleen. Tähän hän totesi: "Teemme tätä standardien mukaan". Eli Novart/Keittiömaailman standardi on, että "en ajattele", teen mieluummin väärin. Onneksi hokattiin, sillä saimme edes jotain menemään oikein.

Tapauksessamme, jossa esim. kaksi kertaa pöytätasot menevät uusiksi "tehtaan mokien" tai asennuksen osaamattomuuden vuoksi, on kyse jostain suuremmasta, Heidän prosessinsa, laatunsa ja reagointinsa ongelmiin eivät vain toimi.

Meillä "asennus on nyt kestänyt jo 9 viikkoa ja asiaan palataan 6 viikon päästä (=kahteen kertaan mokatut tuotteet tilataan Tanskasta ja toimitus min 6vkoa). Se siitä kotimaisuudesta, jota mainostavat. Liekö tanskalaisomistaja myös laadun romahtamisen takana?

Meillä kahden viikon asennus kestää nyt minimissään 16 viikkoa (arvio per tänään, ja voi venyä). Miettikää, neljä kuukautta!!! Asentamattomia tarvikkeita on lattioilla, jopa roskasäkkejä sisällä, jotka ovat heidän vastuullaan (olemme osan jo itse hoitaneet pois), Ulkona on jo yli 2kk jätettä, joita ei edes pyynnöstä viedä pois.

Keskeneräisyyden vuoksi emme voi esim. kantaa kamoja olkkariin ja keittiöön ja ottaa niitä käyttöön, kun asennusta vailla olevat kamat valloittavat lattianeliöt. Asennuksia odotellessa syömme esim. "pöytänä laatikko" ja olkkari on täysin "out of order".

Pysykää erossa tästä Novart/Keittiömaailma konsortiosta, jos vain vielä voitte vaikuttaa valintaanne. Muutoin olen syvästi pahoillani,

En suosittele missään tapauksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä meni kaikki mahdollinen pieleen Keittiömaailman kanssa. Tilasimme keittiömme T:reen Keittiömaailmasta. Ovissa pintavaurioita yms.. Ovia ja etulevyjä vaihdettiin kolmeen eri kertaan. Eikä palvelussakaan ollut kehumista. Kun nimet ovat papereissa ja tilaus tehty, palvelu loppuu siihen. Keittiömme piti olla kunnossa marraskuussa 2017. Kuukausia kului ennen kuin priimat ovet olivat paikoillaan. Kolme kertaa on sokkeli irronnut ja tällä hetkellä se on taas irti paikoiltaan. Harkitkaa tarkkaan, mistä firmasta keittiönne tilaatte ja olkaa tarkkoina laadun suhteen!

Harkintaa kannattaa kyllä käyttää. Itse teimme nopeat kaupat. Keittiömaailmaa Porissa ei voi suositella. Asiakas ei kiinnostanut. Kieroilua suhteessa Novartin tehtaaseen
Vieläkään ei ole keittiö kunnossa eikä myyjää kiinnosta

Vierailija

Meillä vuoden vanha omakotitalo johon tuli kalusteet Keittiömaailman kautta. Keittiömaailmassa palvelu oli sinänsä ihan hyvää mutta Novartin laatu on aivan surkeaa. Keittiön mustista vetimistä on maali lähtenyt ( hirveän näköiset), kodarin pyykkikaapista kori tippuu jengoilta koko ajan...Meillä piti heti alkuunsa vaihtaa kaksi ovea kodinhoitohuoneen kaapeissa. Niitä piti odottaa 6kk!!!! Itse rakennusprojekti meni muuten hyvin eikä talotehtaan toimissa ole valittamista mutta Novartille erittäin pitkä miinus. Saa nähdä miten vuosikorjaukset hoituu....

Espoo

Kauhea kokemus meidänkin perheessä Keittiömaalimasta. Asiakaspalvelu ylimielistä eikä välittänyt huolistamme, lopputulos on pilipali-laadulla asennettu keittiö jossa yksityiskohdat repsottaa. Asentajan takana ois pitänyt itse seistä kokoajan, että olis tullut hyvää.

Eivät edes sovittua kuivauskaappia osanneet hoitaa lavuaarin yläpuolelle, vaan sen paikalle asennettiin kiinteä, umpinainen kaappi, jossa ritilät sisällä. Siis haloo! Todella sääli, kun "keittiön sydän" on nyt vähintäänkin sen seuraavan vuosikymmenen nyt murhekryyni huonon palvelun ja asenteen takia. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla