Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään lapset hemmotellaan pilalle?

Vierailija
14.06.2023 |

Tiedetään että pilalle lellityistä lapsista kasvaa onnettomia ja tyytymättömiä aikuisia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kestetä lapsen vinkumista ja itkua. Pitää työntää jotain patukkaa suuhun joka välissä ja lapsi saa huutamalla ihan mitä tahansa keksii halutakaan.

Vierailija
2/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kestetä lapsen vinkumista ja itkua. Pitää työntää jotain patukkaa suuhun joka välissä ja lapsi saa huutamalla ihan mitä tahansa keksii halutakaan.

Hmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niitä tuotoksia ei enää kestetä, vaan ne työnnetään päiväkotiin säilöön koko päiväksi vaikka itse oltaisiin kotona.

Vierailija
4/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten niitä tuotoksia ei enää kestetä, vaan ne työnnetään päiväkotiin säilöön koko päiväksi vaikka itse oltaisiin kotona.

Juu lomalaisten lapsia hoitanut taas koko päivän. T. Lastenhoitaja

Vierailija
5/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lellitty pilalle läpi vuosituhanten ja nuoriso on aina ollut pilalla.

Vierailija
6/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset aikuiset käy terapiassa korjaamassa lapsuuden traumojaan. Oli se hyvä ettei lellitty, per****;)

Vierailija
7/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on monilla näillä, jotka eivät osaa ja jaksa pitää rajoja, että lapset ovat pitkiä päiviä päiväkodissa ja myös kesällä. Tai ehkä juuri ja juuri se päivystysaika eli heinäkuu pidetään kotona (ja isovanhemmat ym. sitten paikkaa).

Tosihan on, ettei sellaisia lapsia jaksa kotona, joilla on olettamus, että he saavat tehdä mitä tahansa ja milloin tahansa. Että heillä on yhtä suuri päätösvalta kuin aikuisella ja kaikki asiat on neuvoteltavissa.

Näiden juurisyy on voi olla mitä tahansa. Joillakinhan se on ihan puhtaasti sitä, että omat vanhemmat ovat olleet aidosti liian tiukkoja ja neuvottelemattomia. Sitten sen oman lapsen kiukku/itku/harmi on liian vaikea sietää, kun itse ei ole koskaan ks tunteita saanut ilmaista. Kasvatusneuvojen sekamelskassa voi myös samaan aikaan hämärtyä, mitä lapsi voi päättää ja missä hänet huomioidaan. Ja voi olla, ettei oikein ymmärretä, että lapsi kasvaa taaperoksi, leikki-ikäiseksi, koululaiselsi jne. Samalla kun lapsi kasvaa, niin hän siedättyy siihen ettei joka tarpeeseen vastata heti. Samaan aikaan rajojen tulee olla ikä- ja kehitystasoisia.

Vierailija
8/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aika lellitty lapsi ja vielä keski-ikäisenäkin äitimuori passaa kun käyn kylässä. Eihän tuo kauhean hyvää tee itsetunnolle, kun mitään ei käsketä tekemään itse.

Vierailija
9/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei kertakaikkiaan ymmärretä, että säännöt alkavat jo pienestä pitäen.

Kuvitellaan, että pieni ja söpö saa olla vähän hankala. Kyllä se siitä.

Eipä vaan toimi. Se kaava mihin oppii, on tiukassa. Muutokseen tarvitaan 10x työ, oli kyseessä sitten lapsi tai itselleen "kurin" laittanut aikuinen.

Vierailija
10/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hys hys, ei saa kritisoida. Pitää vaan kiltisti hoitaa kun aikuisten lomaoikeudella kaikki piltit tuodaan hoitoon aina.

T. Toinen hoitaja.

Vierailija
11/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aika lellitty lapsi ja vielä keski-ikäisenäkin äitimuori passaa kun käyn kylässä. Eihän tuo kauhean hyvää tee itsetunnolle, kun mitään ei käsketä tekemään itse.

Ja syy, että annat homman vielä jatkua, on?

Minulla kaksi sisarusta. Eivät tee vanhemmillani mitään. Edes astioita eivät korjaa pöydästä. Minulta taas odotetaan myös muiden palvelua, ei riitä, että autan halutessani.

Itse päätin 12v, kun näin väsyneen isomummon passaavan poikaansa, etten ole koskaan niin itsekäs. Aloin auttaa kaikkia. Ja autan edelleen. On vain tympeää, että aina halutaan lisää. Ja vielä. Ja vielä. Muut vain odottavat palvelua.

Vierailija
12/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaan toimi. Se kaava mihin oppii, on tiukassa. Muutokseen tarvitaan 10x työ, oli kyseessä sitten lapsi tai itselleen "kurin" laittanut aikuinen.

Meillä on ryhmässä muutama 3-4v joiden käytös ja vonkuminen on jo sillätasolla jotta vanhempi ei edes yritä pitää rajoja. Kävellään yli päiväkodin säännöistä ja kaikki periksi. Muuten meteli on hirveä. Näiden kohdalla myös hlökunnan kasvatustyö on tosi hidasta ja hankalaa kun mitään tukea vanhemmilta ei tule eikä yhteistyötä. Ei lapsi selviä itse päätösten maailmassa ja valtansa alla.

Vierailija
13/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hys hys, ei saa kritisoida. Pitää vaan kiltisti hoitaa kun aikuisten lomaoikeudella kaikki piltit tuodaan hoitoon aina.

T. Toinen hoitaja.

KAIKKI lapset tuodaan hoitoon AINA? Joku raja nyt noihin teidän juttuihin. Vai missä ghetossa te olette töissä, jos kenenkään lapsen vanhemmat ei ole ikinä töissä ja kesälläkin lapset tuodaan hoitoon ihan vaan hoitajien kiusaksi?!

Vierailija
14/38 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska paha maailma tunkee iholle joka tuutista. Kyse on vanhempien epätoivoisesta yrityksestä suojella jälkikasvuaan. Hemmottelu on kuitenkin väärin lasta kohtaan noin pitemmällä tähtäimellä.

Vierailija
15/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen hoitaja.

KAIKKI lapset tuodaan hoitoon AINA? Joku raja nyt noihin teidän juttuihin. Vai missä ghetossa te olette töissä, jos kenenkään lapsen vanhemmat ei ole ikinä töissä ja kesälläkin lapset tuodaan hoitoon ihan vaan hoitajien kiusaksi?!

No kyllä ne virikelapset edelleen siellä hoidossa on vaan ihan minimissään juhannukseen asti. Sitten ehkä suvaitaan ottaa perheen kanssa lomailemaan, jos silloinkaan. Ja ihan normi hyvin toimeentulevista perheistä kysymys, lapsilla ei periaatteessa mitään erityisyyksiä, muuta kuin tietty kasvatuksellisista haasteista seuraavaa oireilua, sekä tietysti moni isompi lapsi ihan itse ymmärtää sen että se oma vanhempi ei halua olla lapsen kanssa, vaan mielummin tuo sen hoitoon aina kun suinkin vaan on mahdollista.

Vierailija
16/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ryhmässä muutama 3-4v joiden käytös ja vonkuminen on jo sillätasolla jotta vanhempi ei edes yritä pitää rajoja. Kävellään yli päiväkodin säännöistä ja kaikki periksi. Muuten meteli on hirveä. Näiden kohdalla myös hlökunnan kasvatustyö on tosi hidasta ja hankalaa kun mitään tukea vanhemmilta ei tule eikä yhteistyötä. Ei lapsi selviä itse päätösten maailmassa ja valtansa alla.

Moni kasvattanut 3-4v mennessään lapsestaan huutajan/rääkyjän. Se on kyl ihan järkkyä. Mutta näin saavat huomiota ja tahtonsa läpi, joten varmasti jatkavat. Ei ihme että vanhemmat eivät jaksa lapsiaan. Sitten isommissa on nämä valittajat. Sillä saaneet aina huomiota, niin sitäpä sitten aina tekevätkin. Kaikki on tyhmää, mälsää, surkeaa. Huhhuh, kun onkin mukavaa seuraa tuollainen jälkikasvu! Tai sitten ei...

Vierailija
17/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noissa trans jutuissa nykyään miten alaikäiset sukupuoltaan vasta etsivät tietää paremmin kaiken kun oikekasti ne ei tiedä mitään. Ihmettelen, että miksi ne nyt tietää ja niillä on kaikki oikeudet. Tupakkaa tai viinaa ei saa ostaa eikä ajaa autolla, mutta sukupuolta pitää saada vaihtaa.

Muutenkin hyvin tiedetään, että kyseessä on ohimnenevä vaihe.

Vierailija
18/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on paljon paskoja vanhempia.

Vierailija
19/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on paljon paskoja vanhempia.

Juuri näin. Se, että saat lapsen ei tee susta yks kaks hyvää, fiksua ja empaattista vanhempaa.

Vierailija
20/38 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään lapset ei luota aikuisiin, vanhemmilla ei ole auktoriteettia. Tulee ongelmia ja näkyy arkielämässä. Esim. terveydenhuollossa vanhempi kysyy lapseltaan tehdäänkö joku toimenpide vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän