Kynsisienen hoito
Kynsisieni vaivannut usean vuoden. Harmittaa, kun ei kehtaa kesällä olla ilman sukkia... Mikä olis paras aine apteekista?
Kommentit (29)
Etikalla huutelet kynnet iltaisin, myrkytöntä ja halpaa. Näin minä pääsin kynsisienestä.
Minä käytin oregano-öljyä. Ensin liotin jalkoja ja kynsiä 20 min vedessä, leikkasin kynnet lyhyeksi ja tiputin kynnen alle ja päälle tuota oregano-öljyä raakana.
Vierailija kirjoitti:
Etikalla huutelet kynnet iltaisin, myrkytöntä ja halpaa. Näin minä pääsin kynsisienestä.
Tätä minäkin aion kokeilla. Apteekin itsehoitotuotteet on ihan turhia, ei mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin aion kokeilla. Apteekin itsehoitotuotteet on ihan turhia, ei mitään vaikutusta.
Toimiiko etikka oikeasti? Mua ei houkuta kyllä tuhlata rahaa turhiin itsehoitotuotteisiin ja vielä vähemmän houkuttelee suun kautta otettava kuuri
Nailner Active Cover Natural Nude auttoi minua. Kynnet lakataan kerran päivässä, ja kynsisieni lähti minulta noin 4 kk:ssa. Sen verran meni siis aikaa, että isonvarpaan kynnet ehtivät kasvaa kokonaan uusiksi ja terveiksi. Kannattaa pitää huoli, että tosiaan laittaa lakan joka ikinen päivä, niin teho pysyy ns. "päällä" koko ajan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko etikka oikeasti? Mua ei houkuta kyllä tuhlata rahaa turhiin itsehoitotuotteisiin ja vielä vähemmän houkuttelee suun kautta otettava kuuri
Kaverini kertoi, että pääsi kynsisienestä juuri etikalla eroon.
Äidilläni oli paha kynsisieni. Yli sentin paksuiset.
Otti jalkakylpyjä päivittäin, vettä jonne laittoi etikkaa. On tehonnut.
Itsehoitotuotteet ei toimi. Ei todellakaan. Eikä mikään etikka. Älkää nyt hölmöilkö.
Lääkäriin, mars! Kynsisieneen on olemassa suun kautta otettava lääke joka siis vaatii reseptin.
Lääkettä syödään vähintään niin kauan kunnes kaikki kynnet on kokonaan kasvaneet uusiksi. Paraneminen alkaa tietysti tyvestä. Riippuu kasvuvauhdista siis miten nopeasti auttaa. Siihen voi mennä puolesta vuodesta vuoteen jopa.
Ensin testataan, onko kyseessä kynsisieni, sillä kaikki epätasaisuudet tai värimuutokset ei välttämättä ole kynsisientä.
Tämä on ainoa mikä toimii.
Kynsisienestä eroon nopeasti:
Kynsi on mennyttä. Vuodessa saat uuden kynnen.
1. Leikkaa se kynsi kokonaan pois niin paljon kun lähtee. Ihan reunoja myöten kunnolla kaivat kaiken sakean kynnen pois mitä vaan irtoaa.
2. Viilaa ja hio jäljelle jäävä kynsi todella ohueksi. Pese viila, välineet tai keitä ne kattilassa.
3. Pese viinalla tai antiseptisellä saippualla varpaat ja jalat todella huolellisesti, etenkin kynsien kulmista ja alta pari kertaa päivässä.
4. Liota varpaita päivittäin etikassa n. 30min
5. Lisää ohennetulle kynnelle esim nailner ja/tai sibicort
6. Levitä sibicorria koko jalkateriin hyvin liberaalisti pari kertaa päivässä
---
7. Älä käytä kenkiä hetkeen, vaan sandaaleja joissa varpaat on esillä ja pidä jalkoja PALJON auringossa. Sienet ei tykkää uv valosta. Sienet sikiää kuumassa ja kosteassa. Hikiset varpaat kengän ja sukan sisällä on otollinen kasvuympäristö.
8. Pese kaikki kengät viinalla ja sukat 60 asteessa runsaalla pesuaineella
9. Pese lattiat ja matot antiseptisellä puhdistusaineella
Sieni lähtee näin muutamassa päivässä eikä toistu. Uutta kynttä saat odotella tovin.
Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Itsehoitotuotteet ei toimi. Ei todellakaan. Eikä mikään etikka. Älkää nyt hölmöilkö.
Lääkäriin, mars! Kynsisieneen on olemassa suun kautta otettava lääke joka siis vaatii reseptin.
Lääkettä syödään vähintään niin kauan kunnes kaikki kynnet on kokonaan kasvaneet uusiksi. Paraneminen alkaa tietysti tyvestä. Riippuu kasvuvauhdista siis miten nopeasti auttaa. Siihen voi mennä puolesta vuodesta vuoteen jopa.
Ensin testataan, onko kyseessä kynsisieni, sillä kaikki epätasaisuudet tai värimuutokset ei välttämättä ole kynsisientä.
Kaikki ei halua sisäisesti näitä myrkkyjä. Itselläni myös vaikuttaa raskaus sekä tuleva imetys
Urheilija ja moottoripyöräilijä kirjoitti:
Kynsisienestä eroon nopeasti:
Kynsi on mennyttä. Vuodessa saat uuden kynnen.
1. Leikkaa se kynsi kokonaan pois niin paljon kun lähtee. Ihan reunoja myöten kunnolla kaivat kaiken sakean kynnen pois mitä vaan irtoaa.
2. Viilaa ja hio jäljelle jäävä kynsi todella ohueksi. Pese viila, välineet tai keitä ne kattilassa.
3. Pese viinalla tai antiseptisellä saippualla varpaat ja jalat todella huolellisesti, etenkin kynsien kulmista ja alta pari kertaa päivässä.
4. Liota varpaita päivittäin etikassa n. 30min
5. Lisää ohennetulle kynnelle esim nailner ja/tai sibicort
6. Levitä sibicorria koko jalkateriin hyvin liberaalisti pari kertaa päivässä
---
7. Älä käytä kenkiä hetkeen, vaan sandaaleja joissa varpaat on esillä ja pidä jalkoja PALJON auringossa. Sienet ei tykkää uv valosta. Sienet sikiää kuumassa ja kosteassa. Hikiset varpaat kengän ja sukan sisällä on otollinen kasvuympäristö.
8. Pese kaikki kengät viinalla ja sukat 60 asteessa runsaalla pesuaineella
9. Pese lattiat ja matot antiseptisellä puhdistusaineellaSieni lähtee näin muutamassa päivässä eikä toistu. Uutta kynttä saat odotella tovin.
Ole hyvä!
Oletko jalkahoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua sisäisesti näitä myrkkyjä. Itselläni myös vaikuttaa raskaus sekä tuleva imetys
Fiksua sinulta tietysti. Siitä huolimatta mikään poppakonsti etikoineen ei toimi ja kaikki itsehoitotuotteet on silkkaa rahastusta.
Abicin lakka ei toiminut, mutta joku kynä jota käytän niin toimii. Lisäksi varpaat aurinkoon. UV tekee hyvää
Maksa-arvot voi kohota sen sisäisesti otetun lääkkeen vuoksi.
Auringon valo tehoaa kynsisieneen.
Nalox tehoaa kun malttaa vain ahkerasti käyttää.
Pari tippaa auringonhattu-uutetta kynnen päälle päivittäin. Helppoa ja nopeaa. Sillä konstilla lähti terve kynsi kasvamaan. Ihan sattumoisin kokeilin ja toimi. Olkaa hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Maksa-arvot voi kohota sen sisäisesti otetun lääkkeen vuoksi.
Entä sitten, nautitko mieluummin kynsisienestäsi
Phyto nailprotecter tms kynä oli hyvä aikoinaan, mutta enää ei markkinoilla. Onko kokemusta esim nailner kynästä?
Abicin lakka ei mulla tehonnut