Mitä mieltä; olenko hölmö jos lopetan lapsiemme lapsivakuutukset?
Syynä se että olen hoitovapaalla ja rahatilanne on mikä on. Kertaakaan emme ole niitä tarvinneet, lapsilla ei mitään pitkäaikaissairauksia. Jos ottais jotkut edullisemmat tapaturmavakuutukset.
Kommentit (48)
Vierailija:
silloin kun puhutaan erikoissairaanhoidosta.
Luulen että tässä puhutaan enemmän terveys/arvauskeskuksista
Jos nöyränä mennään sisään ja yhtä hiljaisena tullaan ulos niin hohhoijaa. Kun tarpeeksi vaatii ja puhuu ja ottaa itsekin asioista selvää niin varmasti saa palvelua.
Tyttö on 3,5 vuotta ja pari kertaa sairastanut pahemmin. Kesällä sieltä teidän parjaamasta arvauskeskuksesta meidät passitettiin heti sairaalaan ja siellä erikoislääkärin hoitoon, röntgeniin yms. Oltiin pari päivää sairaalassa silmätulehduksen takia ja saatiin hyvää hoitoa alusta loppuun. Jonottamaan jouduttiin, mutta ei se haitannut. Jos hengenhätä olisi ollut niin oltas päästy jonon ohi.
Ja kun on pienet tulot ei sairaala laskua joudu maksamaan itse kokonaan. Ei niitäkään tarvi pelätä.
Aion poistaa vakuutuksen ensitilassa.
Opettakaa edes lapsillenne, että heillä on erikoistarpeet eikä tarpeet, jotka kaikkien muiden maailmassa pitää aina ottaa huomioon. Sekin on nimittäin nähty moneen kertaan, että allergikot pitävät itseään suurinpiirtein jumalan valittuina, eivätkä osaa esim. tehdä itse omia eväitään.
Vierailija:
Opettakaa edes lapsillenne, että heillä on erikoistarpeet eikä tarpeet, jotka kaikkien muiden maailmassa pitää aina ottaa huomioon. Sekin on nimittäin nähty moneen kertaan, että allergikot pitävät itseään suurinpiirtein jumalan valittuina, eivätkä osaa esim. tehdä itse omia eväitään.
WTF????? Ja miten tämä liittyy aiheeseen?
Riippuu tapauksesta, kannattaako vakuutus ottaa ja pitää:
- Julkisella hoitoonpääsyajat ja hoidon taso riippuvat valitettavasti todella paljon siitä, mikä on asuinpaikka.
- Vakuutuksen hinnat ja ehdot poikkeavat paljon toisistaan
(Meillä on lapselle paljon kaikkea korvaava, korkealla omavastuulla oleva, mutta edullinen vakuutus. On kannattanut ainakin ensimmäisen elinvuoden ajalla, koska vakuutus on korvannut apteekin erikoiskorvikkeen.)
Itselläni on ollut vauvasta asti voimassa oleva hoitovakuutus. Lapsena en sairastellut, mutta 15-vuotiaana saamani pitkäaikaussairaus on pistänyt koko vakuutuksen plussan puolelle. Käytän ensisijaisesti julkisia palveluita, koska oman sairauteni hoidossa ei yksityiseltä välttämättä löydy laitteita, joita hoitoihin tarvitaan. Monesti olen kumminkin joutunut kiireellisessä tapauksessa menemään yksityiselle, koska julkisella vastaukset ovat olleet luokkaa: " Tämä ei ole mikään päivystys, kahden viikon päästä olisi aikoja. Sepä ikävää, jos et voi kävellä, valitettavasti aikoja ei löydy."
Sitä emme siis katkaise, vaikka sairauksia ei onneksi ole ollutkaan. Jos kuitenkin tulisi yksikin isompi juttu, niin vakuutus olisi jo taloudellisesti kannattava.
Lapsemme saavat takaisin 18 vuotiaana jonkun 4000 euroa.
Nuoremman lapsen kohdalla vakuutus on ollut todella hyvä ratkaisu, vanhemman kanssa ei lääkärissä niin usein ole edes tarvinnut käydä. Julkisella puolella en halua lapsiani hoidattaa, sillä en jaksa jonottaa kipeän lapsen kanssa, vaan paljon kivempaa on varata aika netistä. Vanhemman lapsen kohdalla yksityisellä käynnit eivät olisi tulleet kovin kalliiksi, mutta nuoremman kanssa lasku olisi aika suuri.
Itseäni on joskus jouduttu kuvaamaan ja kyllä se joka kerta on samalla reissulla homma hoidettu. Ei kai lapsipotilas voi eriasemassa
olla?