Anoppi suunnitteli hautaisten muistotarjoilut, karjalanpaistia ja lanttulaatikkoa, miten saisin kohteliaasti sanottua että EI!
Mies on aivan tossun alla eikä häntä kiinnosta koko asia. Minä en aio hyväksyä ruokatarjoilua, jään vaikka mielummin pois koko juhlasta.
Kommentit (29)
Jos anopilla rahaa ota vastaan hänen tahtonsa,pitopalvelu on olemassa ja maksatte perikunnan rahoista kulut. Itse eronut kirkosta 1994. Vaikka uskon Jumalan. Tahtoni on ruumishuonelta ilman pippaloita suoraan krematoorion.Jos joku haluaa olla mukana ,kun tahtoni mukaiseti tuhkat mereen .Harmajan edutalle meri hautaan.Viran omainen kyllä senkin hoitaa.Kuollut kun olen, en tiedä mitä tapahtuu?
Se joka maksaa saa päättää. Toki jos vainajalla on ollut toiveita niin ne pitää ottaa huomioon. Isäni suunnitteli itse oman hautajaismenunsa.
Jos ap on järjestämässä hautajaisia ja maksamassa tarjoilusta, niin silloin voi hyvin sanoa, etten tuollaisesta kurasta maksa enkä sitä tilaisuuteen halua. Jos taas ei ole järjestämässä, niin ei ole sananvaltaa. Pitääkin tehdä jokin testamentti yms paperi, jossa kertoo, mitä haluaa omissa hautajaisissaan tarjottavan, ettei jollekin tule mieleen tarjota syömäkelvotonta junttiruokaa, kun täälläkin moni näyttää sellaista puolustavan.
Jos kyse esim. apen hautajaisista (kun kerran anopilla ja ap:n miehellä on sananvaltaa), niin ap:n asemassa pitäisin suuni kiinni. Ei vaan kuulu sulle, ei ole sinun isäsi. Sinun tehtäväsi on tukea läheisiä surussa. Hautajaisiin saattaa liittyä perinteitä, joista sulla ei ole mitään tietoa.
Herra siunaa, jos veljeni vaimo olisi alkanut näyttää mieltä isän hautajaisissa! Hän onkin fiksu ihminen ja kommentoi tällaisia asioita vain kysyttäessä.
Vaihtaa lanttulaatikon uusiin perunoihin niin kaikki on tyytyväisiä. Vegaaneille joku kasviskastike pottujen seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että alkoi tekemään mieli karjalanpaistia ja lanttulaatikkoa 😋 Missä nää peijaiset pidetään, mä voisin mennä sun sijaan?
Paitsi että porkkanalaatikkoa sen lanttulootan tilalle-karjalanpaistin kanssa pitää aina olla porkkanalaatikkoa.
Karjalaiseen pitopöytään kuuluu molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Kenen hautajaiset ne on? Jonkun sinun sukulaisesi vai anopin sukulaisen? Jos sinun, käske anoppia painumaan piip. Jos anopin, niin ei ole sinun asia. Karjalanpaisti ja lanttulaatikko nyt on niin järkyttävän pahaa, ettei niitä tulisi tarjota yhtään missään, mutta joillain ihmisillä vaan ei ole makuaistia ollenkaan.
Sinä et ole kunnolla tehtyä karjalanpaistia tai lanttulaatikkoa syönytkään, kunhan uhoat. Tai sitten sinulla se makuaisti on täysin tuhoutunut.
Tuttu ongelma. Meillä anoppi tuo kaikkiin hautajaisiin väkisin 50 litraan kaalikeittoa. Kukaan ei ottanut ja kaikkialla haisi kaali.
Siis sun hautajaisten tarjoilu?