Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni sanoi että inhoaa kirpputoreja sieltä kuulemma köyhät ostaa, siis... Mitä.

Vierailija
14.06.2023 |

Tutullani on pakkomielle ostaa kalliimpaa tavaraa, hänellä on yli tonnin puhelin. Valittaa myös että rahat ei riitä asumiseen. Kerran kävin hänen kanssaan kirppiksellä, suusta pääsi: "hyi täällä haisee!" siis onko pöyristyttävää. Yritän näyttää tutulleni että kaikesta voi valita. Miksi joillakin on pakkomielle ostaa kaikki kalliimmalla? Luuleeko olevansa parempi ihminen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuholaiset ovat ihan todellinen ja inhottava riesa. Useinmiten ne siirtyvät juuri tekstiilien välityksellä. Vaikka juuri sinä pesisit huolella höyryssä ja kuumassa vedessä kaikki tekstiilit ennen kirppikselle vientiä, niin suurinnosa ei tee niin. Helsingissäkin on jo monia kerrostaloja ja taloyhtiöitä joissa vilisee lutikoita ja torakoita, kun jotkut ei välitä. Siellä ne pesii sitten lattioiden ja seinien sisällä putkikanavissa jne joista niiden poistaminen/myrkyttäminen on älyttömän hankalaa, jossei mahdotonta. Yksi syy lisää asua omakotitalossa.

Minä en halua yhtäkään tuholaista kotiimme, ja siksi meille ei tule kirppikseltä mitään tekstiilejä. Joku työkalu yms helposti puhdistettava voi tulla, ei siinä mitään.

Mä olen ahkera siivooja kotona opetettu että pitää siivota, ajatus niistä jotka eivät välitä niin ei kyllä voisi olla sellaisten kaveri. ap jos on niin laiskoja että ei välitä niin apua.

Vierailija
22/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen ihmisiä, jotka ovat ihan tavallisia tallaajia. Somen vaikutuksesta heillä on sellainen kummallinen käsitys, että jos pukeutuu ns. merkittömiin vaatteisiin, niin on köyhä ja jotenkin nolo. Kaikki vaatteet pitää olla jotain Gantia, Guccia, LV, ym kalliilta merkeiltä. Kyseiset ihmiset kuitenkin asuvat vuokralla ihan tavisalueella ja käyvät töissä tyyliin puhelinmyynnissä ja kaupan kassalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuholaiset ovat ihan todellinen ja inhottava riesa. Useinmiten ne siirtyvät juuri tekstiilien välityksellä. Vaikka juuri sinä pesisit huolella höyryssä ja kuumassa vedessä kaikki tekstiilit ennen kirppikselle vientiä, niin suurinnosa ei tee niin. Helsingissäkin on jo monia kerrostaloja ja taloyhtiöitä joissa vilisee lutikoita ja torakoita, kun jotkut ei välitä. Siellä ne pesii sitten lattioiden ja seinien sisällä putkikanavissa jne joista niiden poistaminen/myrkyttäminen on älyttömän hankalaa, jossei mahdotonta. Yksi syy lisää asua omakotitalossa.

Minä en halua yhtäkään tuholaista kotiimme, ja siksi meille ei tule kirppikseltä mitään tekstiilejä. Joku työkalu yms helposti puhdistettava voi tulla, ei siinä mitään.

Mä olen ahkera siivooja kotona opetettu että pitää siivota, ajatus niistä jotka eivät välitä niin ei kyllä voisi olla sellaisten kaveri. ap jos on niin laiskoja että ei välitä niin apua.

Tiesithän, että siivoaminen ei auta useimpien tuholaisten torjunnassa? Lutikat viihtyvät ihmisen lähellä, olipa koti siisti tai ei.

Myöskään turkiskuoriaiset ym. Eivät juuri hetkahda vaikka kuinka siivoaa.

Siksi niiden tulo omaan kotiin täytyy ennalta ehkäistä. Eli varoo ostamasta käytettynä esim. patjoja, sänkyjä, sohvia ym.

Vierailija
24/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kantaa lutikoita kirpputorivaatteen tai -huonekalun mukana kotiinsa, niin siihen ei siivous auta, vaan pitää MYRKYTTÄÄ koko kerrostalo. Se on sitä kallista säästämistä.

Vierailija
25/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmaan usko, koska ulospäin sitä ei näe, mutta olen vaatettanut itseni ja lapseni viimeiset 20 vuotta käytettyinä ostamilla vaatteilla. Olen melko hyvätuloinen, mutta en mitenkään viitsi maksaa paljoa merkkivaatteista, joita kuitenkin haluan. Lapsille en ostanut koskaan mitään uutena, vain kummeilta ja mummeilta lahjoina saadut olivat uusia. Siksi ehkä tililleni on kertynytkin varoja. Olen myös aina ostanut punalaputettuja ruokia, jo paljon ennen kuin siitä hypetettiin somessa. Ystäväsi vaikuttaa vähän vanhanaikaiselta mielipiteineen, mutta saahan hän olla kirppareista mitä mieltä vain.

Vierailija
26/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei varmaan usko, koska ulospäin sitä ei näe, mutta olen vaatettanut itseni ja lapseni viimeiset 20 vuotta käytettyinä ostamilla vaatteilla. Olen melko hyvätuloinen, mutta en mitenkään viitsi maksaa paljoa merkkivaatteista, joita kuitenkin haluan. Lapsille en ostanut koskaan mitään uutena, vain kummeilta ja mummeilta lahjoina saadut olivat uusia. Siksi ehkä tililleni on kertynytkin varoja. Olen myös aina ostanut punalaputettuja ruokia, jo paljon ennen kuin siitä hypetettiin somessa. Ystäväsi vaikuttaa vähän vanhanaikaiselta mielipiteineen, mutta saahan hän olla kirppareista mitä mieltä vain.

Okei. Minä en juokse merkkivaatteiden perässä. Siksi voin ostaa vaatteeni uutena. Ei tarvitse juosta merkin perässä kirpputoreilla.

Vierailija
27/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä kyllä usein haisee, se on totta. Mutta tekee sieltä tekstiilijätteen seasta joskus löytöjäkin. Tein hyvän tilin kun ostin arvokasta lasitavaraa pilkkahintaan ja sain ne heti myytyä voitolla eteen päin.

Vierailija
28/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran vanhan äitini vaatekaapilla. Siellä oli elukoita. Siskoni oli vienyt äidilleni jotain kirppis vaatteita kaappiin. Voisi vähän miettiä mistä niitä vaatteita tuo äidilleni.

Vierailija
29/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyyiiii. Mä en ikinä voisi ostaa käytettyjä vaatteita ja vielä pukea niitä päälle. 

Vierailija
30/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä vuosia oon käyttänyt myös kirpparivaatteita ja meille ostellaan paljon muutakin kirppareilta. Ötököitä ei onneksi ole vielä tullut ostosten mukana. Joskus oli parin vuoden kamppailu kuoriaisten kanssa, jotka tuli kaninmuonan mukana, niin ei houkuta kyllä mitkään invaasiot. Pitäis vissii alkaa rajoittamaan kirpparikamojen ostelua.

Vierailija
31/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät käy kirppiksellä.

Vierailija
32/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole totta? Itse ostin kirppikseltä köyhänä opiskelijana. Eipä ole tullut ostettua sen jälkeen.

Vierailija
33/33 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se tuttavasi puhui, ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä