Kukaan käynyt koskaan Afrikassa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypti ja Tansania. Ihan erilaiset, mutta hienot matkailumaat. Tansaniassa olin safarilla ja sitä ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon eläimiä siellä oli. Egypti myöskin on historasta pitäville upea, mutta bilettäjillä ei kummassakaan ole erityisen hauskaa. Toki all-inclusivessa kännätä voi sielläkin. Afrikkaan menen vielä uudestaan, jos luoja suo. Kilimanjaron vaellus olisi vänkä kokea.
Mitä eläimiä näit safarilla?
Norsuja, kirahveja, pahkasikoja, erilaisia antilooppeja, hyeenoita, apinoita muutamia lajeja, korppikotkia ja muita lintuja, puhveleita, virtahepoja, krokotiileja, upeita perhosia. Leijonatkin olivat makuulla muutamien metrien päässä. Lajeja ei niinkään paljoa ollut, mutta yksilöitä varmaan tuhansia.
Pelottivatko nuo isot ja vaaralliset eläimet?
Etelä-Afrikassa, Malawissa, Zimbabwessa, Sambiassa ja Tansaniassa. Asuin noista yhdessä pari vuotta ja sinä aikana tuli käytyä muuallakin. Kapkaupunki, Victorian putoukset ja Serengeti mieleenpainuvia, mutta en kyllä mitenkään menettänyt sydäntä Afrikalle. Varsinkin alkeellinen infra on ainoastaan rasittavaa. Tuskin enää tässä elämässä tuonne päin tulen menemään.
Olen käynyt: Tunisia, Marokko, Dakar, Guinea-Bissau,
Sierra Leone,
Ivory Coast ja Djibouti.
Nämä 70luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Etelä-Afrikassa, Keniassa ja Tunisiassa. Aivan mahtavia kokemuksia, mahtava luonto ja ainutlaatuinen tunnelma, suosittelen.
Madagaskarin haluaisin vielä nähdä.
Madagaskar onkin näkemisen arvoinen
Madagascar, Kenia, Botswana, Zimbabwe ja Seychellit.
Olen käynyt kaksi kertaa Norsunluurannikolla. Oli todella mielenkiintoista.
Noista reissuista on aikaa jo lähes 30 vuotta. Onkohan maa muuttunut paremmaksi vai pahemmaksi?
Moni ulkomaa oli mielestäni ennen antoisampi kohde. Nyt globalisaatio on tehnyt maista liian samanlaisia, erityispiirteet hävinneet.
En viitsi enää juurikaan matkustaa. Pidän mukavat muistoni.
Matruusi evp. kirjoitti:
Olen käynyt: Tunisia, Marokko, Dakar, Guinea-Bissau,
Sierra Leone,
Ivory Coast ja Djibouti.
Nämä 70luvulla.
Unohtui Algeria.
Ei siellä ole koskaan kukaan käynyt. Ne jotka ovat menneet, eivät ole palanneet. Ne jotka ovat siellä syntyneet, haluavat pois ja pettyvät ja haluavat taas palata. Syy lienee suojaamaton seksi ja jännitys siitä saanko vai joudunko ottamaan väkisin.
Vain egyptissä. Ja siellä nähtävyyksien vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Edullisempaa on käydä Itäkeskuksessa, on melkein kuin olisi Afrikassa. Ei tarvitse passia, ei vaihtaa rahaa, ei mitään matkustamisen vaivoja.
Ja sinne pääsee ympäristöystävällisesti metrolla. Ei tule ilmastoahdistusta eikä hiilijalanjälki paina omatuntoa. Suosittelen.
Egyptissä olen kerran käynyt, muuten en. Uudestaan en varmaan aio mennä. Afrikka on kiehtova manner luonnoltaan, mutta turhan takapajuinen väestöltään. Liikaa uskonnollisia kiistoja ja sotalordeja.
Vierailija kirjoitti:
Edullisempaa on käydä Itäkeskuksessa, on melkein kuin olisi Afrikassa. Ei tarvitse passia, ei vaihtaa rahaa, ei mitään matkustamisen vaivoja.
Itäkeskuksen porukka on loisijoita, toisin kuin he jotka asuvat Afrikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egyptissä ja Kanarian saarilla. Muulta olen välttynyt.
Hyi hitto, eiväthän kanarian saaret voi olla a*rikkaa? Itsehän en ole afrikkaan astunut enkä tule koskaan astumaankaan. Hyi h****vetti.
Kanarian saaret ovat maantieteellisesti osa Afrikkaa. Katso kartasta niin tajuat.
Tuskin tajuaa.
Etiopia. Maa jonne annamme kehitysapua, ainakin aikaisemmin meni jokunen kymmenen miljoonaa euroa. Mielikuva maasta monella että savimajoissa asutaan.
Addis Abeba, Etiopia pääkaupunki, korkein rakennus valmistuu 198 metriä. Pankin pääkonttori.
Helsinki, Suomi, korkein rakennus, majakka torni 134 metriä.
Jokunen vuosi sitten helsingin 10 korkeimmasta rakennuksesta olisi pääsyt Addis Abeban 10 korkeimman rakennuksen joukkoon tasan 1 rakennus. Nyt kalasataman rakentamisen jälkeen kai muutama.
Kiinnostuneille youtubesta löytyy kuvien kera listaus Addisin korkeimmat rakennukset.
Meillä on kuva afri kasta melko takapajuisena mantereena, mutta kyllä siellä on muutakin kuin kurjuutta.
Afrikassa asuu moninkertainen määrä ihmisiä kuin Euroopassa. Valtioitakin on enemmän.
Emmehän me Euroopastakaan ajattele, että se on yhdenmukainen kokonaisuus, jossa eri maat ja ihmiset ovat likipitäen samanlaisia.
En. Selvästi eivät halua turismia paikoin. On sotaa, muille tehtyä köyhyyttä ja väkivaltaa. Lisäksi vaanii hait, kissapedot, krokotiilit ja hyttyset. Kumma että silti Usa ja Eurooppa kiinnostaa enemmän, vaikka niissäkin turvallisuusjutut.
Agadirissa, Marokossa. Nykyään en enää uskaltaisi sinne lähteä.
Hesa riittää