Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan käynyt koskaan Afrikassa?

Vierailija
13.06.2023 |

Voisi olla kiinnostavaa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa, esim. Egyptissä, Marokossa ja Tunisiassa.

Vierailija
22/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä! Ja olen menettänyt sydämeni Afrikan luonnolle.

Olen ollut Etelä-Afrikassa, Tansaniassa, Zimbabwessa.

Mä olin siellä viikon. Menetin hermoni sille porukalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä juu ja oli yksi parhaita reissuja, pyramidit ja Sfinksi tulisi jokaisen nähdä ja kokea ns livenä sekä Kairossa olevan museon muumiot, Tutankhamon, kultainen kuolinnaamio jne.

Vierailija
24/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisempaa on käydä Itäkeskuksessa, on melkein kuin olisi Afrikassa. Ei tarvitse passia, ei vaihtaa rahaa, ei mitään matkustamisen vaivoja.

Vierailija
25/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita sina sanoa

Vierailija
26/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko, Uganda ja Mauritius.

Näistä Uganda on ns. aitoa Afrikkaa, mielenkiintoinen, ihan luonto, ystävällisiä (ja hiljaisia ) ihmisiä. Toki umpiköyhyyttä paljon mutta myös luksusta. Tykkäsin siitä sekomenosta ja kaaoksesta.

Marokko; todella hyvää ruokaa mutta Marrakeshistä muistan vaan ihan liian tyrkyt kauppiaat ja toriesiintyjät, ikävän fiilis tuli oluella, kun olin ainoa nainen. Toki löytyy myös länsimaalaiselle naisella kivoja paikallisia paikkoja, mutta ..harvassa oli. Rantapaikat ihan ok.

Mauritis, no siis upea, rannat, luonto ja muutenkin.

mutta en laske sitä edes Afrikaksi. Ihan omaa luokkaansa. Ihmiset sekalaista sakkia sieltä täältä.

Vierailija
27/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti ja Tansania. Ihan erilaiset, mutta hienot matkailumaat. Tansaniassa olin safarilla ja sitä ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon eläimiä siellä oli. Egypti myöskin on historasta pitäville upea, mutta bilettäjillä ei kummassakaan ole erityisen hauskaa. Toki all-inclusivessa kännätä voi sielläkin. Afrikkaan menen vielä uudestaan, jos luoja suo. Kilimanjaron vaellus olisi vänkä kokea.

Vierailija
28/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikka (monta kertaa), Sambia, Zimbabwe, Mosambik, Namibia, Eswatini, Kenia, Tansania, Sansibar, Mafia, Egypti, Tunisia ja Marokko.

Talvella taas menossa kahteen eri otteeseen

Vierailija
29/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit löysivät ketjuun.

Vierailija
30/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, enkä menisi vaikka ilmaseksi pääsisin.

Samaa mieltä. Valkoihoisen naisen kannatta afrikkaan mennä jos haluaa tulla ilman päätä takaisin.

Vierailija
31/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egypti ja Tansania. Ihan erilaiset, mutta hienot matkailumaat. Tansaniassa olin safarilla ja sitä ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon eläimiä siellä oli. Egypti myöskin on historasta pitäville upea, mutta bilettäjillä ei kummassakaan ole erityisen hauskaa. Toki all-inclusivessa kännätä voi sielläkin. Afrikkaan menen vielä uudestaan, jos luoja suo. Kilimanjaron vaellus olisi vänkä kokea.

Mitä eläimiä näit safarilla?

Vierailija
32/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä tule koskaan käymäänkään. Piste.

Vierailija
33/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somaliassa

Milloin muutat pysyvästi takaisin?

Vierailija
34/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljässä maassa. Yksikään ei ollut mukava kokemus. Paitsi Kenian safarilla oli mukavaa, mutta siellä ei sitten paikallisten kanssa juuri oltu, paitsi ne pari hyvin palkattua opasta jotka ymmärsivät välttää jatkuvaa rahan vonkaamista ja kohtelivat normaalisti, niinkuin kanssaihmisiä kohdellaan. Ei vain kävelevänä rahapussina josta pitää riipiä kaikki pennit irti mitä kykenee.

Vierailija
35/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä ja Kanarian saarilla. Muulta olen välttynyt.

Hyi hitto, eiväthän kanarian saaret voi olla a*rikkaa? Itsehän en ole afrikkaan astunut enkä tule koskaan astumaankaan. Hyi h****vetti.

Kanarian saaret ovat maantieteellisesti osa Afrikkaa. Katso kartasta niin tajuat.

Vierailija
36/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyny Ghanassa kolme kertaa. Siellä hämmentävää on se, miten epätasaisesti varallisuus jakautuu väestössä. Luonnonpuistossa kävin ja krokotiilifarmilla. Ja sitten tietysti parilla eri biitsillä uimassa ja rantaelämää seuraamassa. Ihanaa musiikkia. Ruoka hyvin erilaista kuin täällä. Mieheni sukulaisia käynyt siellä tapaamassa lasten kanssa. Ihmiset on aivan ihania siellä.

Hah, liha-liisa :)

Vierailija
37/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptiä pidemmällä en oo käyny. Mutsi oli Tansaniassa pariin otteeseen useamman viikon reissuilla. Ihan hyvin se valkoihoisena naisena pärjäsi ja pääkin on tallella.

Vierailija
38/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eläimiä näit safarilla?

Norsuja, kirahveja, pahkasikoja, erilaisia antilooppeja, hyeenoita, apinoita muutamia lajeja, korppikotkia ja muita lintuja, puhveleita, virtahepoja, krokotiileja, upeita perhosia. Leijonatkin olivat makuulla muutamien metrien päässä. Lajeja ei niinkään paljoa ollut, mutta yksilöitä varmaan tuhansia.

Vierailija
39/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mies harrastaa suurriistan metsästystä ja on oltu mukana reissuilla. Ns. Big Fivesta on jo leopardi, sarvikuono ja kafferipuhveli plakkarissa. Enää norsu ja leijona puuttuu :)

Vierailija
40/62 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neljässä maassa. Yksikään ei ollut mukava kokemus. Paitsi Kenian safarilla oli mukavaa, mutta siellä ei sitten paikallisten kanssa juuri oltu, paitsi ne pari hyvin palkattua opasta jotka ymmärsivät välttää jatkuvaa rahan vonkaamista ja kohtelivat normaalisti, niinkuin kanssaihmisiä kohdellaan. Ei vain kävelevänä rahapussina josta pitää riipiä kaikki pennit irti mitä kykenee.

Vastaavia kokemuksia. Afrikan maissa on todella suuret tuloerot ja jossain määrin ymmärrettävääkin että köyhemmät sitten yrittävät kaikkensa tiristää rahaa länsimaalaisilta. Sinänsä tekevät itselleen karhunpalveluksen tuossa, koska sitten siellä käyneillä jää huonot kokemukset reissusta eivätkä palaa uudelleen.

Jos pysyttelee hotellikompleksin alueella ja kulkee aina jonkun fiksun oppaan seurassa niin aivan Ok siellä on altaalla makoilla, ruokakin on yleensä ollut hyvää. Mutta uteliaana ihmisenä on ikävää kun ei itsekseen oikein minnekään viitsi lähteä kun heti on joku joka vailla jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän