Minkaikaisena alkoivat kuukautiset aidillasi, sinulla, tyttarellasi/tyttarillasi ( jos on paassyt/paasseet jo siihen ikaan) ?
Entä muistatko/tiedätkö, koska oli ensimmäisiä merkkejä rintojen kehittymisestä eli milloin sellaiset pienenpienet kohoumat ilmestyivät ( sinulla ja mahd. äidilläsi/tyttärelläsi ) ?
Äidilläni alkoi kuukautiset 12-vuotiaana, minulla vasta 16 vuotiaana. Pikkaisen vajaa 10-vuotiaalla tytölläni ilmestyi äskettäin pienet rinnanalkunypyt ja olin yllättynyt, että noin aikaisin, koska minun kehittymiseni ol kovin myöhäistä.
Toisaalta eihän rintojen kehittyminen ja kuukautisten alkaminen aina korreloi äidin vastaaviin; ilmeisesti varhain tai myöhään alkaminen on voinut periytyä isän puolen suvusta. Ilmeisesti kuitenkin kuukautiset alkavat keskimäärin 2-3 vuoden kuluttua siitä, kun rintojen kehittymisestä on tullut ensimerkkejä.
Kommentit (7)
Rintojen kehittyminen alkoi 10-11-vuotiaana mulla.
Kuukautiset mulla alkoi 15-vuotiaana.
Äidillä 12-vuotiaana. Olen tainnut periä myöhään kehittymisen isän puolelta; kuulemma kasvoi vielä armeijassakin. Rintojen lopullinen kokokin on enemmän peritty isältä ; > Äidillä oli nuoruudessa C-kuppi, mulla juuri ja juuri A-kuppi.
No, meillä kuitenkin 14-v. / 13-v. / 12-v.
Itselläni alkoivat 11v ja tyttärelläni 12v
Rinnat tytöllä alkoivat jo kehittyä n. 10v
Olisin toivonut, että hänelle olisi tullut jonkin verran myöhemmin. Toisaalta helpompaa ehkä kuitenkin, että 11-vuotiaana kuin selvästi myöhässä esim.16-vuotiaana.
ap