Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitetyn riisin säilyvyys

Vierailija
13.06.2023 |

En ymmärrä mitä eroa on itsekeitetyssä riisissä jota ei suositella lämmittää uudelleen ruokamyrkytyksen vuoksi mutta kaupat notkuu riisistä valmistettuja eineksiä mitkä säilyvät viikkotolkulla ja sitten ne riisipiirakat mitkä säilytetään huoneenlämmössä. En ymmärrä,voitteko auttaa tyhmää ymmärtämään

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty riisi on lähes täydellinen kasvualusta homeille, joista osa on myrkyllisiä. Riisi on ilmavaa, kosteaa ja tärkkelys on helppoa ravintoa homeelle.

Minä kyllä käytän yli jääneen riisin seuraavana päivänä. Sen aikaa se kestää jääkaapissa.

Riisipiirakoissa riisi on puurona, joka säilyy kotioloissakin paremmin. Siitä puuttuu se ilmavuus, joka tekee homeen levittymisestä helpompaa.

Eineksiä en juuri syö enkä tiedä miten einesten riisi saadaan säilymään. Onko siinä homeenestoaineita vai riittääkö ruokateollisuuden parempi hygienia ja tiiviit pakkaukset?

Vierailija
2/4 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei mene parissa päivässä yhtään miksikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein pointti on riisin jäähdyttämisessä. Riisi tulee keittämisen jälkeen laittaa nopeasti kylmään eikä seisottaa huoneenlämmössä. Se on kaikista paras ympäristö noiden ruokamyrkytystä aiheuttavien bakteerien kasvuun. Sama koskee myös ravintoloita, ja etenkin niiden seisovista pöydistä onkin löydetty puutteita tämän suhteen.

Muutenhan riisi on terveellisempää kun sen jäähdyttää ennen syöntiä. Uudelleen lämmitetty riisi nostaa verensokeria vähemmän kuin suoraan kattilasta tullut.

Olen kerran saanut haaleasta riisistä tuon ruokamyrkytyksen ja kyllä muuten olikin raju. Olin kolme päivää aivan poissa pelistä. Harvinainen mutta äärimmäisen ikävä vieras.

Vierailija
4/4 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos vain vähän saa ruokamyrkytystä? Eihän sen ketään pitäisi haittaa kun kyseessä vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi