Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit näin hankalassa tilanteessa?

Vierailija
13.06.2023 |

Meillä on hyvä ja vakaa parisuhde. Sellainen, että voisin kuvitella meidät vanhenemaan yhdessä.

Sain vuosi sitten tietää, että sairastan erittäin laajaksi ja ärtyisäksi vuosien saatossa äitynyttä endometrioosia. Leikkauksessa poistettiin taannoin, mitä pystyttiin.

Toiveeni on, että saisin ainakin yhden lapsen elämäni aikana. Miehelläni on lapsi ja ilmeisesti huonoja kokemuksia pikkulapsiarjesta. Kuitenkin mies sanoo, että haluaisi vielä joskus lapsia. Olen saanut kuulla usealta lääkäriltä, että mun kannattaisi alkaa yrittämään lasta. Olen vajaa kolmekymppinen.

Olen yrittänyt puhua tästä toistuvasti miehelle, mutta hänen mielestä lapset eivät ole ajankohtaisia lähivuosina vaan esim. viiden vuoden päästä. Kuulemma meidän pitäisi ensin opetella asumaan uudelleen yhdessä. Asuimme vuosia sitten yhdessä, kunnes olimme hetken aikaa erossa ja palasimme etäsuhteeseen.

Olen masentunut ja kysellyt miehen mielipidettä lapsettomuushoitoihin ja adoptioon. Jos nyt oikein ymmärsin, niin ei innostunut. Hän sanoi minulle, että niitä lapsia tulee jos tulee.

En jotenkin jaksa, että asia pyörii mulla päässä koko ajan. Ja mustasukkaisuus myös miehen entistä elämää kohtaan. Ymmärrättekö te miestä vai minua enemmän asiassa? En voi puhua tästä enää miehen kanssa, koska kuulemma painostan. Hän sanoi näin, kun yritin saada vastausta, että monenko vuoden päästä voitaisiin alkaa yrittää

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tule kuin itkua ja hammasten kiristystä, jos onnistut painostamaan miehen hankkimaan lapsen vasten tahtoaan. Joko hyväksyt, että hän ei halua lasta nyt eikä ehkä ikinä, tai sitten etsit sellaisen miehen, joka haluaa lapsen juuri nyt juuri sinun kanssasi.

Vierailija
22/22 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kyllä siltä, että parisuhde ei ole muutenkaan kovin hyvissä kantimissa, kun asiasta ei voi edes puhua. Jos todella haluat lapsen, niin luultavasti tämän miehen kanssa jäisit todennäköisesti lapsettomaksi. Kuullostaa siltä, että hän haluaa vaan kevyempää suhdetta ilman sitoumuksia ja lapsia. Lopettaisin suhteen, jos mies pysyy kannassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla