Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö huolestua - peukalot kipeät ja voima hävinnyt

Vierailija
13.06.2023 |

Saan hädun tuskin purkkejä auki, kun en pysty peukalolla puristamaan. Kyseessä molempien käsien peukalot. Ei satu muuten kuin silloin, kun yritän avata niillä jotain. Voimakin on hävinnyt. Vaiva tullut hiljalleen viime tlven aikana. En ole satuttanut käsiä. Sairauksima kilpirauhasen vajaatoiminta ja verenpainetauti, lääkitys kohdallaan ollut jo 13 vuotta.

Mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säteileekö se peukalosta ylöspäin kättä kuten minulla joskus

Ei säteile.

Sormi ei siis ole kipeä kuin pulloa avatessa. Ja kun avaan peukalon 90 asteen kulmaan, eli harotan kaikki sormet mahdollisimman levälleen ja irti toisistaan, niin tuntemus tulee myös.

Ap

Vierailija
22/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reuma tuli minullekin mieleen. Ensin luulin olevan jotain jännetuppitulehdusta ranteessa tai vastaavaa kun asettui alkuun. Sit kivut alkoi lisääntyä. Vaihtelevasti eri nivelet kipeänä. Kävin verikokeissa ja selkeä reumadg. jo ihan labratuloksista nähtävillä.

Lisään vielä, että kipuilua oli noin puoli vuotta ennen testejä. Ei välttämättä heti alkuun olisi edes näkynyt testeissä.

Minulla reuma oireilee pääasiassa toistuvina jännetuppitulehduksina. Eli sekin on mahdollista. :D

Jep, tiedän sen nyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu,räpläät  liikaa älypuhelinta 

Itsellänikin tulee mieleen jännetupentulehdus.

Onko ap:n työssä jotain joka voi aiheuttaa puhelimen näpyttelyn lisäksi?

Ei ole. Olen kyllä aika paljon koneella, mutta enhän peukalolla näpytä muuta kuin välilyöntiä.

Vierailija
24/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paha tauti reuma on nykyään? Työkaveri joutui sairaseläkkeelle nelikymppisenä, naama oli kortisonista kuin kuu-ukko.

Tästä on aikaa ehkä 15 vuotta. Vieläkö se on yhtä paha tauti?

Vierailija
25/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen terve.

Et ole, kun tänne kirjoittelet 😁

Vierailija
26/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paha tauti reuma on nykyään? Työkaveri joutui sairaseläkkeelle nelikymppisenä, naama oli kortisonista kuin kuu-ukko.

Tästä on aikaa ehkä 15 vuotta. Vieläkö se on yhtä paha tauti?

Reumaa on monenlaista, jos sopiva lääke löytyy, niin ei oireile juuri mitenkään, kuten minulla. Päivääkään en ole reuman takia töistä ollut pois.

Jos on sekä selkäranka reuma että nivelreuma lääkkeiden sopivuus vaikeaa löytää niin varmasti voi mennä huonoon kuntoon. Me ollaan niin erilaisia. Jos sormet koukistuu niin, että niitä vaikea käyttää, niin ei siinä välttämättä kaikkeen työhön ole. Ei nämä niin yksiselitteisiä asioita ole.

Vierailija
27/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Varasin työterveyslääkärin.

Ap

Vierailija
28/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama juttu peukaloiden kanssa vuosia sitten. Kävin reumatologilla. Ei reumaa. Se olikin sitten alkava NIVELRIKKO. Edelleen nytkin on talvella ja viileimmillä ilmoilla sama juttu peukaloiden kanssa ja tosiaan kaikkien korkkien avaaminen toisinaan on hyvin hankalaa. Kumikäsine käteen ja pullot auki, näin teen itse.

Vierailija
29/29 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama juttu peukaloiden kanssa vuosia sitten. Kävin reumatologilla. Ei reumaa. Se olikin sitten alkava NIVELRIKKO. Edelleen nytkin on talvella ja viileimmillä ilmoilla sama juttu peukaloiden kanssa ja tosiaan kaikkien korkkien avaaminen toisinaan on hyvin hankalaa. Kumikäsine käteen ja pullot auki, näin teen itse.

Onko sulla muita ongelmia kuin peukalot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi