Alan kalastajaksi
Olin miehen mukana kokemassa verkkoja niin se sai ainakin 300 euron edestä kalaa pääasiassa ahvenia. Siis jos noin helposti saa paljon kalaa niin minä ostan omat verkot ja kalastan omat kalat. Olen vuosia ostanut kallista kalaa kaupasta joka maksaa yli 35 euroa ahven fileroituna. Mies lupasi auttaa ja näyttää miten verkot lasketaan ja otetaan niistä kalat pois. Minulla on oma venekin ollut vuosi joten saan kyllä verkot laskettua.
Menen huomenna ostamaan verkkoja ja merkit niihin ja luvat. Äkkiä ne maksaa itsensä takas kun saa paljon kalaa.
Kommentit (4)
Kaupan kalat voi olla vanhojakin. Ne ollut päivän jossain laatikossa ja sitten ne laitetaan myyntiin. Itse kalastan niin saan tuoretta.
Hmm. Niinhän se tuntuu kaukaa katsoen ja vaikka läheltäkin . Kalastaja ammattina on kyllä aikamoisen raskasta hommaa. Läheltä kokenut.
Miten tämä voi tulla jollekkin yllätyksenä? Minulla ei ole edes verkkoja vaan vedän mato-ongella riittävän määrän kalaa meidän perheen tarpeisiin. Nytkin sain viikonloppuna useamman kuhan, ahvenia ja sopivan kokoisen hauen josta teen haukipullia.
N32
Kalastus kannattaa. Paitsi kesällä jos on kuuma sää niin ahvenet kuolee verkkoon 3-4 tunnissa jos ei nosta verkkoja ylös.