HS: Saako omalla parvekkeella olla alasti
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009638889.html
Hauska artikkeli esimerkkeineen ja kysymyksineen. Yllätyin jopa hieman, että vastaajat noinkin hyväksyvästi suhtautuu alastomuuteen eri yhteyksissä. Median ja netin kautta aina välittyy negatiivisempi ja rajoittuneempi fiilis suomalaisista.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä saa aivan vapaasti olla alasti, nussia, jumpata, ottaa aurinkoa tai mitä vain, vaikka muut näkisivätkin. Samoin naisilla on täysi oikeus olla rannalla yläosattomissa ja vaikka keskellä kaupunkiakin jos haluavat.
No osa on kuitenkin siveetöntä käytöstä ei sallittua julkisella paikalla.
Hyvä, alastomuus on ihan luonnollinen asia.
Itse hengen aina kotona alasti, paitsi tietysti jos tulee vieraita.
Rappukäytävässäkin olen vilahtanut alasti, kun on pitänyt miehelle ovea pitää auki välillä.
Voikohan mua nyt syyttää viuhahtelusta x)
Suomessa ei ole koskaan niin tukahduttavan kuumaa, että ainakaan sen takia pitäisi alasti kekkuloida. Onhan se ihan hygienia kysymyskin; ihmisestä erittyy erillaisia eritteitä ja entäpä...hajut!? Kevyt, nätti vaatetus päällä jokainen meistä näyttää paremmalle kuin ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla. Ei haittaa kun otan maisemakuvia ja selfieitä, että keikaroit alasti taustalla.
Professori totesi jutussa, että missään nimessä ikinä ei kannata ottaa alastomasta ihmisestä mitään todistusaineistoa kuvina. Saat nimittäin itse kunnon tuomiot siitä.
Mitkä tuomiot? Ottelen vain selfieitä, enkä huomaa mitä taustalla tapahtuu.. Mitä se alaston siellä partsilla soittaa poliisille: Joku kävelee kadulla puhelin kädessä ja ottaa kuvia!! Öö... Joo?
Sun kaltaiset kamerafanaatikot on todella inhottavia. Kaikki pitää kuvata ihmisten yksityisyydestä tai psyykkisestä koskemattomuudesta huolimatta. Kiusanhenki.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä saa aivan vapaasti olla alasti, nussia, jumpata, ottaa aurinkoa tai mitä vain, vaikka muut näkisivätkin. Samoin naisilla on täysi oikeus olla rannalla yläosattomissa ja vaikka keskellä kaupunkiakin jos haluavat.
Naisten rinnat on eri asia kun miesten. Eli ei voi naiset olla yläosattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Et saa pitää alasti tanssiesitystä naapureillesi.
Miten niin ei saa? Jos naapurit on jutussa mukana eikä ulkopuolisia altistu, niin sehän on vain iloista yhdessäoloa.
Euroopassa soditaan ja Suomessa ja Ruotsissa katurikollisjengit riehuvat, ja sitten kuitenkin järkytytään jos nänni tai s-elin näkyy jossain.
Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koskaan niin tukahduttavan kuumaa, että ainakaan sen takia pitäisi alasti kekkuloida. Onhan se ihan hygienia kysymyskin; ihmisestä erittyy erillaisia eritteitä ja entäpä...hajut!? Kevyt, nätti vaatetus päällä jokainen meistä näyttää paremmalle kuin ilman vaatteita.
Millaisissa vaatteissa kekkuloit ja haiset?
Jos kerran saa sauhuttaa pahan hajuista ja myrkyllistä kessun savua , olisipa outoa jos ei saisi
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun sisällä saa tupakoida ja parvekkeellakin, tuskin turha puhua hygeniaongelmista. Paljon enempi naapurin sisällä tupakointi saastuttaa mun asuntoa kuin alaston naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä kukaan muu katselee, jos itsekseen nakuilee. Olen itse viimeiset 15 vuotta uinut kesäisin paljon nakuna ja matkustellessa vieraillut paljon nakurannoilla. Näkökulma alastomuuteen muuttuu täysin, kun siihen tottuu. En enää ryhtyisi kaltaiseksesi tekstiileistä riippuvaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa soditaan ja Suomessa ja Ruotsissa katurikollisjengit riehuvat, ja sitten kuitenkin järkytytään jos nänni tai s-elin näkyy jossain.
Hävetkää.
Häpeä itse, kun et osaa huomioida, että tuolle voi altistua lapsia, ihmisiä eri kulttuureista tai uskonnoista, joissa kaikki ei ole sallittua yms. Jotain rajaa kuitenkin sillä, että "koska mä haluun".
Puolisoni luki juttua, jossa nainen oli ollut alasti omalla pihallaan, ja ohi ajanut mies oli ajanut autonsa viereisen talon pensasaitaan. Vakuutusyhtiöön mies oli ilmoittanut, että onnettomuus johtui luonnonilmiöstä.
Tarina ei kertonut, mikä siinä oli se luonnonilmiö. Se alaston nainenko? Vai tapahtuiko miehen autossa jokin luonnonilmiö sen seurauksena, kun mies näki alastoman naisen?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kautta aikain ollut tapana lämmittää yksi huone niin tukahduttavan kuumaksi, että sieltä on pakko pinkaista alasti lumihankeen pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää.
Häpeä itse, kun et osaa huomioida, että tuolle voi altistua lapsia, ihmisiä eri kulttuureista tai uskonnoista, joissa kaikki ei ole sallittua yms. Jotain rajaa kuitenkin sillä, että "koska mä haluun".
Uskonnot hiuksista vidduun.
Ja etenkin ahdasmieliset sellaiset. Onkohan muuten edes muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kevyitä, kivoja kesävaatteita; peseydyn/ hoidan hygieniaani; en haise!
Vierailija kirjoitti:
Itse vastustan sitä, että alastomuus heti seksualisoidaan tai että sitä pitäisi jotenkin hävetä ja syyllistyä.
Kannatan kehorauhaa ihan kaikille.
Onneksi ei tarvitse naapureiden parvekkeelle nähdä. Ymmärrän, että jos asuu jossain metsänreunassa, niin voi olla vaikka alasti parvekkeella. Itse kyllä suosittelen alushousujen käyttöä, muuten on vähän ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kevyitä, kivoja kesävaatteita; peseydyn/ hoidan hygieniaani; en haise!
Sama täällä. Mulla on ilmavia hellemekkoja, ihan kotikäyttöön.
Titustu Rajaportin ja Tahmelan saunavuoroihin.