HS: Saako omalla parvekkeella olla alasti
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009638889.html
Hauska artikkeli esimerkkeineen ja kysymyksineen. Yllätyin jopa hieman, että vastaajat noinkin hyväksyvästi suhtautuu alastomuuteen eri yhteyksissä. Median ja netin kautta aina välittyy negatiivisempi ja rajoittuneempi fiilis suomalaisista.
Kommentit (64)
Tottakai saa olla! Itse aina vilvoitellaan miehen kanssa saunan jälkeen parvekkeella.
Se on sitä maailmankuulua suomalaista hulluutta! Naapurikin tyydyttää itseään lähes päivittäin ja parvekelasitus on täynnä roiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse naapureiden parvekkeelle nähdä. Ymmärrän, että jos asuu jossain metsänreunassa, niin voi olla vaikka alasti parvekkeella. Itse kyllä suosittelen alushousujen käyttöä, muuten on vähän ällöttävää.
Pieni pyyhe alle, niin helppoa.
Mikä pakpttava tarve sulla on olla alapää paljaana?
Muutin juuri ensimmäisen kerroksen asuntoon jossa lasitettu parveke. Poistin edellisen omistaja istutukset niin että kaikki varmasti näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koskaan niin tukahduttavan kuumaa, että ainakaan sen takia pitäisi alasti kekkuloida. Onhan se ihan hygienia kysymyskin; ihmisestä erittyy erillaisia eritteitä ja entäpä...hajut!? Kevyt, nätti vaatetus päällä jokainen meistä näyttää paremmalle kuin ilman vaatteita.
Millaisissa vaatteissa kekkuloit ja haiset?
Käytän kevyitä, kivoja kesävaatteita; peseydyn/ hoidan hygieniaani; en haise!
Kekkulointiisi et vastannut.
Mikä saa sinut luulemaan, ettei alasti voi peseytyä?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa olla! Itse aina vilvoitellaan miehen kanssa saunan jälkeen parvekkeella.
Ja lauvantaina nytkytätte siellä nelinkontin kuin koirat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koskaan niin tukahduttavan kuumaa, että ainakaan sen takia pitäisi alasti kekkuloida. Onhan se ihan hygienia kysymyskin; ihmisestä erittyy erillaisia eritteitä ja entäpä...hajut!? Kevyt, nätti vaatetus päällä jokainen meistä näyttää paremmalle kuin ilman vaatteita.
Mitä sitä kukaan muu katselee, jos itsekseen nakuilee. Olen itse viimeiset 15 vuotta uinut kesäisin paljon nakuna ja matkustellessa vieraillut paljon nakurannoilla. Näkökulma alastomuuteen muuttuu täysin, kun siihen tottuu. En enää ryhtyisi kaltaiseksesi tekstiileistä riippuvaiseksi.
Oletko sä niitä Yyterin nakurannan junailijoita?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ihme pakkomielle tullut tästä alasti olosta. Ja minä en tunne yhtäkään alasti hilluvaa, vaikka täysin suomalainen olen samoin kuin muutkin läheiset. Ihan turha vedota, että kun me suomalaiset ollaan oltu aina alasti ja koska sauna. Ei pidä paikkaansa. Metsäjuntit, myös junan tuomat sellaiset, varmasti, mutta ei fiksummat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä kukaan muu katselee, jos itsekseen nakuilee. Olen itse viimeiset 15 vuotta uinut kesäisin paljon nakuna ja matkustellessa vieraillut paljon nakurannoilla. Näkökulma alastomuuteen muuttuu täysin, kun siihen tottuu. En enää ryhtyisi kaltaiseksesi tekstiileistä riippuvaiseksi.
Oletko sä niitä Yyterin nakurannan junailijoita?
Ne olivat homoja rannantauspöheikössä..
Jostain kumman syystä, nämä itsensä vapaamielisiksi naturisteiksi julistaneet kekkulojat, ovat pääsääntöisesti vanhoja, lihavia ja kaljuja vitjamunia. Mikähän siihen on syynä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ihme pakkomielle tullut tästä alasti olosta. Ja minä en tunne yhtäkään alasti hilluvaa, vaikka täysin suomalainen olen samoin kuin muutkin läheiset. Ihan turha vedota, että kun me suomalaiset ollaan oltu aina alasti ja koska sauna. Ei pidä paikkaansa. Metsäjuntit, myös junan tuomat sellaiset, varmasti, mutta ei fiksummat.
Missä vaatteissa tavallisesti hillut? Sivistysmaissa viihdytään alasti, varsinkin yläluokkaiset.
Tutkimus osoittaa, että erityisesti juuri me suomalaiset, norjalaiset ja pari muuta Euroopan maata dominoimme tyhmentyvän väestön tilastoissa. Näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Innoissaan hihkutaan miten voi nakuilla ja paneskella missä vain haluaa ja upeata on vaan. Siihen vielä taustalle ryyppäämistä hehkuttava bilebiisi, niin on ihan parasta...🙈 🐒
Saa olla. Mikään laki ei sitä kiellä. Jos joku ei näkemästään pidä, niin melkoisen yksinkertainen on, jos ei ymmärrä kääntää päätään toiseen suuntaan.
Saa olla, ja jos olet nainen, niin on jopa suositeltavaa. :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kesäisin alasti viihtyvän ihmisen tarvi olla mikään rekisteröitynyt naturisti. Eikä tavallinen suomalainen välttämättä sitä huutele sinulle, että saattaa välillä tipauttaa rievut päältään omalla parvekkeella tai pihalla. Ihan yhtä tavallista, kun alasti saunominen. Tapahtuu omissa oloissa.
Mitä tulee juntteihin, niin alastomuus on todella yleistä ympäri Keski-Eurooppaa. Nakunrantoja ja uimaloita on Saksan isotkin kaupungit täynnä. Suosittua myös Ranskassa ja Espanjassa. Että ei se nakuilu mikään uusi taikka metsäläisten ilmiö ole.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus osoittaa, että erityisesti juuri me suomalaiset, norjalaiset ja pari muuta Euroopan maata dominoimme tyhmentyvän väestön tilastoissa. Näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Innoissaan hihkutaan miten voi nakuilla ja paneskella missä vain haluaa ja upeata on vaan. Siihen vielä taustalle ryyppäämistä hehkuttava bilebiisi, niin on ihan parasta...🙈 🐒
Sulla menee nyt vähän sekaisin nuorten tosi-tv ja kännisekoilu sekä ihan tavallinen aikuisten ihmisten harrastama naturismi.
Eikö joku mies saanut tuomion taannoin, kun omasta asunnostaan alasti katseli kadulle ja nainen käveli ohitse? Tätä tapahtui kai muutaman kerran, ihmettelin jo silloin tuomiota.
Pieni pyyhe alle, niin helppoa.