Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja sukujuhlat

Vierailija
12.06.2023 |

Miten te jotka ootte pitkän suhteen jälkeen eroamassa ootte hoitaneet sukujuhlat ennen eroa? Ja kysymys on suunnattu heille, jotka on yleensä menneet niihin yhdessä, ei niille jotka parisuhteen aikana jo ovat pitäneet etäisyyttä toisen sukuun.

Tulossa synttäreitä, häät, rippijuhlat. Ahdistaa ajatus, että mennään yhdessä. Ja yhtä paljon ajatus, että menisin omieni juhliin yksin ja kertoisin siellä ihmettelijöille, että erotaan tai keksisin tekosyitä sille, miksi toinen ei tullut (ja parin kuukauden päästä kuulisivat, että on erottu).

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne ylipäätään pitäisi mennä?

Ohita kysymys jos tapanasi ei ole osallistua.

Jos sinua ahdistaa mennä yksin ja ahdistaa mennä yhdessä, niin miksi menet?

No ihan nyt sen takia, että en halua loukata läheistä jättämällä hänen häitään välistä. Ap

Ajattelitko ilmoittaa erosta toisten häissä?

Vierailija
22/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee yksin ja kertoo ettei toinen halunnut tulla. On jo pohjustus erolle.

Tuota en tosin tajua, että jo tiedetään että erotaan niin ei voida sitä eroa vireille laittaa, vaan viimeiseen asti pitää esittää ja teeskennellä. Kyllä se ero pitää sitten joskus kertoa kuitenkin. Miksi pitkittää?

Ero on vireillä, mut asutaan vielä yhdessä. Ei tarkoitus teeskennellä, lähimmät tietää, mut kaikki ei vielä eikä mitään erityistä ilmoituskierrosta jaksaisi tehdä. Introverttina koen muutenkin kaikki ilmoitusasiat kuormittaviana, ei jaksaisi ottaa vastaan mitään pahoitteluja tai muita. Ap

Tiedota jo nyt kaikille että erositte

Ja kerro, että sait parisuhdeneuvoja tältä palstalta.

Äänin 107-1 "Jätä se sika, voitti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne ylipäätään pitäisi mennä?

Ohita kysymys jos tapanasi ei ole osallistua.

Jos sinua ahdistaa mennä yksin ja ahdistaa mennä yhdessä, niin miksi menet?

No ihan nyt sen takia, että en halua loukata läheistä jättämällä hänen häitään välistä. Ap

Ajattelitko ilmoittaa erosta toisten häissä?

En meinannut kilistää lasia ja tehdä siitä ohjelmanumeroa. Mutta jos valitsen mennä yksin ja joku sukulaisista sitä kysyy, jotain pitää vastata. Ap

Vierailija
24/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä ja mieheni kävimme ennen kaikilla sukujuhlilla yhdessä Sen jälkeen, kun muutimme maalle, en ole saanut miestäni oman sukuni juhliin ollenkaan. Ei ole tarvinnut selitellä.

Nyt pitäisi mennä miehen suvun juhliin juhannukseksi. Ei yhtään kiinnosta. Miehelleni on OK, jos minä en lähde.

Emme ole eroamassa. Jos joku on kysynyt, miksi mieheni ei tullut, olen sanonut, että hän ei nyt lähtenyt mukaani.

Vierailija
25/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä ja mieheni kävimme ennen kaikilla sukujuhlilla yhdessä Sen jälkeen, kun muutimme maalle, en ole saanut miestäni oman sukuni juhliin ollenkaan. Ei ole tarvinnut selitellä.

Nyt pitäisi mennä miehen suvun juhliin juhannukseksi. Ei yhtään kiinnosta. Miehelleni on OK, jos minä en lähde.

Emme ole eroamassa. Jos joku on kysynyt, miksi mieheni ei tullut, olen sanonut, että hän ei nyt lähtenyt mukaani.

Tähän vielä lisäys: Minä siis en aina edes tiedä, miksi mieheni ei lähde mukaani.

Vierailija
26/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano AP niille uteliaille sukulaisillesi, että et halunnut ottaa häntä mukaasi tällä kertaa. "Miksi et?" No kun oli/on sellainen tilanne nyt. "Millainen tilanne?" Se on yksityisasia.

Vierailija
27/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano AP niille uteliaille sukulaisillesi, että et halunnut ottaa häntä mukaasi tällä kertaa. "Miksi et?" No kun oli/on sellainen tilanne nyt. "Millainen tilanne?" Se on yksityisasia.

Ei kuulu tapoihini olla töykeä esim. suvun ikäihmisiä kohtaan. Ap

Vierailija
28/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisäys: Minä siis en aina edes tiedä, miksi mieheni ei lähde mukaani.

Ohiksena aiheeseen sanoisin tähän kommenttiin, että tuo on vaarallista leikkiä. Että ei mennä mukaan, vaikka se kuinka olisi toiselle "ihan ok".Oma ex-mies lopetti tulemasta mukaani minulle tärkeälle sukumökille. Lopulta hän ei halunnut viettää edes yhtä viikonloppua kesästä mökillä. Luulin, että tämä oli minullekin ok, mutta jälkikäteen ajatellen olin kyllä surullinen ettei hän voinut edes joskus joustaa. Varsinkin kun kahdella siskollanikin oli puolisot mukana esim. Juhannuksena. Yksi syy eroon oli, että emme lopulta menneet enää minnekään yhdessä.

Vierailija
29/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena aiheeseen sanoisin tähän kommenttiin, että tuo on vaarallista leikkiä. Että ei mennä mukaan, vaikka se kuinka olisi toiselle "ihan ok".Oma ex-mies lopetti tulemasta mukaani minulle tärkeälle sukumökille. Lopulta hän ei halunnut viettää edes yhtä viikonloppua kesästä mökillä. Luulin, että tämä oli minullekin ok, mutta jälkikäteen ajatellen olin kyllä surullinen ettei hän voinut edes joskus joustaa. Varsinkin kun kahdella siskollanikin oli puolisot mukana esim. Juhannuksena. Yksi syy eroon oli, että emme lopulta menneet enää minnekään yhdessä.

Mä teen tuota, että joustan, mut en tiedä onko siitä iloa kenellekään. Ärsyttää todella paljon katsella miehen siskoa ja sen pilalle palveltua pentua. Vaikka peitteen, luulen että pohjimmiltaan muut aistivat inhoni.

Vierailija
30/30 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tapoihini olla töykeä esim. suvun ikäihmisiä kohtaan. Ap

Sano vaa että haista pee sinäkin mummo siinä!