Kannattaako hyvän miehen takia muuttaa?
Olen löytänyt kultaisen ja fiksun miehen, jonka kanssa on hyvä ja vakaa parisuhde. Arki on hyvää.
Miehen yrityksen takia "joudun" kuitenkin asua n. 6 h matkan päässä perheestäni ja ystävistäni. Oman työni puolesta voin asua kummalla vain paikkakunnalla. Minulla on pari kaveria myös miehen paikkakunnalla. Asuinpaikkana nuo ovat yhtä hyviä, ainoa merkittävä ero on olla kaukana perheestä ja lähimmistä ystävistäni.
Kumman itse valitsisit?
Kommentit (5)
No ei kai sitä ystävien ja sukulaisten kanssa muuteta yhteen ja perhettä perusteta?
Toki riippuu myös paikasta ja kauanko suhde on kestänyt... Suhteet ovat usein hyvä ensimmäiset 2-5 vuotta. Sitten vasta ongelmat tulevat.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä ystävien ja sukulaisten kanssa muuteta yhteen ja perhettä perusteta?
Toki riippuu myös paikasta ja kauanko suhde on kestänyt... Suhteet ovat usein hyvä ensimmäiset 2-5 vuotta. Sitten vasta ongelmat tulevat.
No ei, mutta itse tykkään yhteisöllisyydestä ja uskon sen tuovan onnellisuutta. Ystävien kanssa ajan viettäminen on yksi elämän ihanimpia asioita ja perheen kanssa autetaan toinen toisiamme.
Ei. Sellainen ei ole hyvä mies joka erottaa sinut perheestään minkään syyn takia. Hyvä mies sanoo, että tämä ei onnistu heti alkuunsa ja antaa sinun olla.
No ensinnäkin itse voisin olla myös etäsuhteessa, ainakin jonkin aikaa. Toisaalta vierasta ajatusta, että miehen yritys tai työ olisi se, jonka mukaan automaattisesti pitäisi mennä - miksi työ on tärkeämpi kuin perhe ja läheiset ihmiset? Sen vuoksi en itse todellakaan pitäisi itsestäänselvyytenä, että toinen luopuu läheisistään, kun toinen taas ei voi muuttaa työn takia. En tosin muutenkaan haluaisi suhdetta yrittäjän kanssa - koko elämä ja mahdollisen tulevan perheenkin elämä pyörisi aina sen yrityksen ehdoilla. En olisi valmis sellaiseen elämään.
Muuttaisin todellakin. Oikeastaan toivonkin että löydän miehen jostain kauempaa ja saan syyn muuttaa.