Huono pomo vie yöunet,motivaation ja jopa työkyvyn
Huonon johtamisen seuraukset voivat vaikuttaa työntekijän elämässä pitkään! Pahimmillaan seuraksena voi olla työkyvyn lopullinen menettäminen.
Kommentit (12)
Kyllä voi nurkan takana hiukan opettaa. Jos joku työntekijä sattuu olemaan tupakalla niin ei kuule eikä näe kumminkaan.
Ei se ole aina niin että vaaditaan liikaa. Joskus esimiehetkin on vaan töissä ja on ehkä eristäytyneenä täysin omassa maailmassaan. Toimivassa työyhteisössä jokainen tietää roolinsa ja tekee työtä joukkueena. Tämä on omien kokemusteni perusteella todella harvinaista.
Kyllä, kokemusta on. Epäoikeudenmukaisuus työmäärässä, suosikkijärjestelmä, kuulluksi tulemattomuus, ammattitaidottomuus asioiden hoidossa, ikävä käytös ja puhe... Mieluinen työ on muuttunut synkäksi, mieli matalaksi ja ajatukset kielteisiksi, voimat hiipuneet. Näissä oloissa pitäisi jaksaa etsiä uutta työpaikkaa.
Räikeimmissä tapauksissa työntekijää sätitään,haukutaan,nolataan julkisesti ja käsketään vaikenemaan!
Monella työpaikalla harjoitetaan työntekijää aliarvioivaa kontroloimista! Käskytetään ja takerrutaan pienimpiinkin yksityiskohtiin.
Huono johtaminen rapauttaa luottamusta työelämään ja esihenkilöihin ylipäätään.
Olen itse ollut esihenkilötehtävissä 25v ja voin kertoa että se on vaikea tehtävä.
Esihenkilöä moititaan aina, teki se niin tai näin.
Minua ei liikuta se jos joku haukkuuminua. Olen töissä ja suoritan minun vastuualueelle ja toimenkuvaani kuuluvia tehtäviä ja johdan yrityksen strategian ja toimintamallien mukaan. Minä olen vastuussa tiimini tekemisistä joten minä myös edellytän tiettyjä asioita.
Kaikille ei voi aina olla mieliksi.
Pääasia että lakeja noudatetaan, kaikkia kohdellaan saman arvoisesti ja kunnioittavasti vaikka olisi haasteellisiakin asioita käsiteltävänä. Ikäviinkin asioihin joutuu puuttumaan mutta asiat käsitellään asioina, eikä kukaan saa jäädä silmätikuksi. Esihenkilön tehtävä on myös omalta osaltaan pitää rentoa ja psykologisesti turvallista ilmapiiriä yllä työyhteisössä.
Liian pehmeä ja herkkä esihenkilö on huono esihenkilö. Heikkoitsetuntoinen esihenkilö on usein se joka kyykyttää, tiuskii, suuttuu, murjottaa, kehittää draamaa, juoruaa, ottaa itseensä, loukkaantuu jne. Esihenkilöllä on oltava terve ja vahva itsetunto joka kestää sen ettei hänestä välttämättä pidetä.
Pomoja haukutaan usein, mutta hyvin monesti juurisyy on itse työntekijässä esim
joku myöhästelee jatkuvasti, ei suoriudu työtehtävistään, puhuu pahaa työpaikalla muista, käyttäytyy itse asiattomasti jne.
Pomo kirjoittaa varoituksen niin kenen on vika, kuka tässä oli syntipukki?
Työelämä pitäisi lopettaa terveydelle haitallisena perustuslaissa.
Mulla on vähän erikoinen tilanne kun pomoni esittää mukavaa, mutta aistin että hän teeskentelee.
Olen emotionaalisesti melko tarkkasilmäinen ja tunnistan ihmisessä epäaitouden. Näen sen ilmeistä, eleistä ja äänensävystä. Minulla on tällä osin hyvä muisti ja muistan mitä esihenkilöni sanoo mistäkin ja milloin. Puheissa teoissa monesti ristiriitaa.
Hän on jollaintapaa täynnä ristiriitaisuuksia.
En osaa selittää, mutta vaistoan hänestä jotain takakireyttä vaikka suu hymyilee ja hän sanoo niitä opittuja lauseita mitä hänen kuuluu missäkin "argumentoida". Esittää empaattista (taas opituin lausein), mutta itseasiassa on hyvin asiakeskeinen, hyvin nopeatempoinen, kylmän oloinen ja selvästi tympääntynyt työhönsä .
Suusta pyrskähtelee usein jotain sammakoita, jopa vähän loukkaavia lauseita mitä en ikinä siinä tilanteessa sanoisi toiselle missään....saati töissä. liekö ikä tekemässä tehtäväänsä vai mistä johtuu.
Jotenkin varon häntä, en oikein osaa olla rento hänen läheisyydessään. Joskus koitin olla rento ja heitin jotain huumoria ja juttelin ja nauroin seurueessa kolmannen henkilön kanssa, niin sain todella merkillisen nenäkkään kommentin. Jotenkin en aina tiedä kysyykö jotain ihan normaalisti vai keljuileeko (nokitteleeko).
Outo tyyppi. Ja mielenkiinnolla jään seuraamaan mihin tämä johtaa.
Niin todella tekee. Siinä sivussa saa vielä yli puolet yksikön työporukasta irtisanoutumaan tai siirtymään muihin yksiköihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut esihenkilötehtävissä 25v ja voin kertoa että se on vaikea tehtävä.
Esihenkilöä moititaan aina, teki se niin tai näin.
Minua ei liikuta se jos joku haukkuuminua. Olen töissä ja suoritan minun vastuualueelle ja toimenkuvaani kuuluvia tehtäviä ja johdan yrityksen strategian ja toimintamallien mukaan. Minä olen vastuussa tiimini tekemisistä joten minä myös edellytän tiettyjä asioita.
Kaikille ei voi aina olla mieliksi.Pääasia että lakeja noudatetaan, kaikkia kohdellaan saman arvoisesti ja kunnioittavasti vaikka olisi haasteellisiakin asioita käsiteltävänä. Ikäviinkin asioihin joutuu puuttumaan mutta asiat käsitellään asioina, eikä kukaan saa jäädä silmätikuksi. Esihenkilön tehtävä on myös omalta osaltaan pitää rentoa ja psykologisesti turvallista ilmapiiriä yllä työyhteisössä.
Liian pehmeä ja herkkä esihenkilö on huono esihenkilö. Heikkoitsetuntoinen esihenkilö on usein se joka kyykyttää, tiuskii, suuttuu, murjottaa, kehittää draamaa, juoruaa, ottaa itseensä, loukkaantuu jne. Esihenkilöllä on oltava terve ja vahva itsetunto joka kestää sen ettei hänestä välttämättä pidetä.
Pomoja haukutaan usein, mutta hyvin monesti juurisyy on itse työntekijässä esim
joku myöhästelee jatkuvasti, ei suoriudu työtehtävistään, puhuu pahaa työpaikalla muista, käyttäytyy itse asiattomasti jne.
Pomo kirjoittaa varoituksen niin kenen on vika, kuka tässä oli syntipukki?
Minusta vaikutat hyvältä pomolta. Luettelemasi huonon pomon piirteet ovat juuri niitä, joihin itse olen törmännyt ja joista kärsinyt. Näistä epätasa-arvoinen kohtelu on mielestäni pahimpia.
Näin on. Epätasainen työnjako, toisilta vaaditaan enemmän kuin toisilta, palkka sama. Esimerkiksi.