Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaupasta saa apua rintaliivien ostoon?

Vierailija
11.06.2023 |

Siis että oikeesti saa oikean kokoiset liivit.
Stocka, Sokos? Oman kokemuksen mukaan Lindex,Kappahl ei saa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pitäisi mennä käymään Funky ladyssä ostamassa Primadonnat, mutta kun liikkeet ovat Forumissa ja Isossa omenassa niin en oikein uskalla. Tiedän siis mallinkin ja tuota taitaa olla vain Forumissa. En muista, milloin olisin viimeksi ollut Helsingin ydinkeskustassa ja siis pääkaupunkiseudulla ihan asun.

Siis onko joku liikkeisiin vai alueisiin liittyvä kammo? Itse olen asioinut Ison Omenan Funkyssä jo vuosia ja aina olen saanut hyvää palvelua. Ja jos tulet Helsingistä päin, niin metrolla pääset kauppakeskuksen sisälle ja hisseillä/liukuportailla kakkoskerrokseen tarvitsematta poiketa missään muualla. Helppoa asiointia.

Funky Lady on myös Keravalla, Järvenpäässä ja Hyvinkäällä.

Ehkä siellä palvelu on hyvää, mutta "ei meillä ole täällä sitä kokoa, mutta sitä löytyy ...." ehkä Keravalta, en lähtenyt etsimään.

Vierailija
42/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoin Sokoksen myyjää ja ostin kahdet sopimattomat liivit. Vai onko niin, että kaarituettomat eivät tue 75B-kokoisen rintoja? Pehmeät halusin ja sain, mutta tunnin-parin päästä ei mitään tuen tuntua.

Onko kaarituettomat ihan fuulaa?

Oletko mies kun et tiedä, että eihän rintaliivien kuulu tuntua miltään? B-kokoiset ovat melkoiset ajokoirankorvat, jos ne tukea tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei halua urheiluliivejä, se on oma valinta, mutta ainakin tietty pari sitten vain siihen tarkoitukseen on tarpeen, ja tietenkin pesu jokaisen liikuntasuoritteen jälkeen. Urheiluliivejä on kyllä tosi monenlaisia, ja se että ne olisivat erityisen sähköistyviä tuntuu vieraalta ominaisuudelta ainakin minun kokemukseni mukaan.

Kaikki ainakin Tokmannilla sovittamani 98 prosenttia polyamidia tai polyesteria, jotka sähköistyvät keinokuituisuuden takia. Ovatko kaikki keinokuitua?

Eivät kaikki, Miss Marylta ainakin löytyy puuvillaisia.

Vierailija
44/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pitäisi mennä käymään Funky ladyssä ostamassa Primadonnat, mutta kun liikkeet ovat Forumissa ja Isossa omenassa niin en oikein uskalla. Tiedän siis mallinkin ja tuota taitaa olla vain Forumissa. En muista, milloin olisin viimeksi ollut Helsingin ydinkeskustassa ja siis pääkaupunkiseudulla ihan asun.

Siis onko joku liikkeisiin vai alueisiin liittyvä kammo? Itse olen asioinut Ison Omenan Funkyssä jo vuosia ja aina olen saanut hyvää palvelua. Ja jos tulet Helsingistä päin, niin metrolla pääset kauppakeskuksen sisälle ja hisseillä/liukuportailla kakkoskerrokseen tarvitsematta poiketa missään muualla. Helppoa asiointia.

Funky Lady on myös Keravalla, Järvenpäässä ja Hyvinkäällä.

Ehkä siellä palvelu on hyvää, mutta "ei meillä ole täällä sitä kokoa, mutta sitä löytyy ...." ehkä Keravalta, en lähtenyt etsimään.

Funky Ladyllä on erikokoiset (ja -merkkiset) liivit eri liikkeissä. Ainakin isomman kuppikoon liivit ovat Helsingissä olleet Fredrikinkadulla, kun taas pienemmän koon merkit ovat olleet Kukontorilla. Olisiko sama systeemi Kerava/Järvenpää/Hyvinkää -seudulla. Kannattaa ihan soittaa etukäteen ja kysyä.

Vierailija
45/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiipurin korsetti oli joskus hyvä. Nykyisin kierrän kaukaa. Todella koppavaa ja tungettelevaa palvelua. Tyrkytti minulle puoliväkisin kiristäviä ja epämukavia vaaleanpunaisia kaarituettuja pitsiliivejä! En kuunaan ostaisi semmoisia kammotuksia. Myyjä melkein loukkaantui kun kieltäydyin edes harkitsemasta. Liikkeeseen tullessani esitin heti alkuun, että olen etsimässä yksivärisiä, pitsittömiä ja kaarituettomia liivejä. En mene enää. Ikävä niitä aiempia mammoja, jotka osasivat asiansa. Sokos on ollut ainoa paikka, jossa olen saanut asiallista ja ystävällistä ja asiantuntevaa apua.

Vierailija
46/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kammoa tuota liikettä, vaan Forumia ja Isoa omenaa paikkoina. Nykyään kuitenkin oikeastaan kaikkialla on niin levotonta. Ehkä jos aamupäivällä kävisi niin olisi varmasti edes vähän rauhallisempaa. Siis eihän tuolla itse liikkeessä sinällään levotonta ole ja myyjät pitävät kyllä jöötä tarpeen niin vaatiessa kun haluavat pitää häiriköt poissa.

Vierailija
47/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiipurin korsetti oli joskus hyvä. Nykyisin kierrän kaukaa. Todella koppavaa ja tungettelevaa palvelua. Tyrkytti minulle puoliväkisin kiristäviä ja epämukavia vaaleanpunaisia kaarituettuja pitsiliivejä! En kuunaan ostaisi semmoisia kammotuksia. Myyjä melkein loukkaantui kun kieltäydyin edes harkitsemasta. Liikkeeseen tullessani esitin heti alkuun, että olen etsimässä yksivärisiä, pitsittömiä ja kaarituettomia liivejä. En mene enää. Ikävä niitä aiempia mammoja, jotka osasivat asiansa. Sokos on ollut ainoa paikka, jossa olen saanut asiallista ja ystävällistä ja asiantuntevaa apua.

Tuo koko myymälä on sellainen ahdistavan pieni koppi ja kaikki tuotteet ovat tiskin takana eli rauhassa ei saa katsella. Pitäisi siis tietää tarkkaan haluamansa tuote ja koko etukäteen ja myyjä näyttää sitten mitä sattuu huvittamaan.

Vierailija
48/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaat itse itsesi ja tilaat netistä. Tää on hyvä laskuri https://www.abrathatfits.org/calculator.php ja tämäkin on suht toimiva https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Tuolta Lumingeriesta voit vaikka tilata erimallisia, niillä on hyvä as.palvelu josta voi kysyä vinkkejä.

Kun sovitat, pue liivit päällesi näin

Kävin katsomassa tuolla luingerie sivulla eikä siellä ollut ollenkaan C kuppikokoa.

Vierailija
49/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei halua urheiluliivejä, se on oma valinta, mutta ainakin tietty pari sitten vain siihen tarkoitukseen on tarpeen, ja tietenkin pesu jokaisen liikuntasuoritteen jälkeen. Urheiluliivejä on kyllä tosi monenlaisia, ja se että ne olisivat erityisen sähköistyviä tuntuu vieraalta ominaisuudelta ainakin minun kokemukseni mukaan.

Kaikki ainakin Tokmannilla sovittamani 98 prosenttia polyamidia tai polyesteria, jotka sähköistyvät keinokuituisuuden takia. Ovatko kaikki keinokuitua?

Eivät kaikki, Miss Marylta ainakin löytyy puuvillaisia.

Rintaliiveissä tarvitaan nimenomaan keinokuituja, jotta niistä saadaan sekä kestävät, joustavat sekä tukea antavat. Lisäksi ne ovat turvallisempia kuin puuvilla, joka tuppaa kerämään kosteutta (hikeä siis) ja jossa voi jopa alkaa kasvaa pöpöjä.

Toki pelkästä puuvillasta ei voi kunnon liivejä valmistaa ym. syistä, etenkään ei sporttiliivejä, joten Miss Marynkin liiveissä on vain osaksi puuvillaa, loput jotain keinokuitua siis tavallisissa liiveissä ja sporttiliivit ovatkin sitten keinokuitua kokonaan.

Suosisin liiveissä polyamidia ja elastaania. Joukossa voi olla polyesteriä ja nylonia, mutta näitä pitäisi olla polyamidia vähemmän.

Edellisen kommentoijan urheiluliiveissä saattaa olla ollut polyesteriä tai nylonia, joten ne voivat sähköistyä. Koska sporttiliivejä ei kannata käyttää ellei niissä ole keinokuituja, kannattaa miettiä sitä miten liivit pesee ja kuivaa. Ei tietenkään kuivausrumpuun laiteta eikä käytetä huuhteluainetta. Urheiluliivit pitäisi pestä heti käytön jälkeen, huuhtele ensin hikeä pois ja pese sitten käsin miedolla hajusteettomalla käsienpesunesteellä. Ehkä se auttaisi sähköisyyteen.

Vierailija
50/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittaat itse itsesi ja tilaat netistä. Tää on hyvä laskuri https://www.abrathatfits.org/calculator.php ja tämäkin on suht toimiva https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Tuolta Lumingeriesta voit vaikka tilata erimallisia, niillä on hyvä as.palvelu josta voi kysyä vinkkejä.

Kun sovitat, pue liivit päällesi näin

Kävin katsomassa tuolla luingerie sivulla eikä siellä ollut ollenkaan C kuppikokoa.

Ei tietenkään, Lumingerie on isoihin kuppikokoihin erikoistunut liike. Edellinen neuvoi sinua väärin.

Kokeile sellaista verkkokauppaa kuin Meritta-Bra, heillä pitäisi olla C-kuppia ja heillä on verkkosivun alareunassa Chat, josta voi varmaan kysyä neuvoa suoraan. (Itselläni ei ole täst kaupasta henkilökohtaista kokemusta, mutta näyttää hyvältä.)

- Eri

Vierailija
51/62 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change

Vierailija
52/62 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mittanauhan ja otat tarkat mitat itsestäsi. Mitta rinnan alta kylkiluista ja toinen mitta rinnan alta. Niiden erotus kertoo kuppikoon.

Vierailija
53/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiipurin korsettiliikkeen omistajan asenne ja silmien pyöritykset olivat melkoiset, kun kerroin aikaisemmin ostaneeni liivejä Changesta ja Funky Ladystä. "Ai sieltä, noh, siellähän sulle voi olla ihan eri kokoluokitus ja mikäs siinä jos haluat, että liivit puristaa". 

"Yllättäen" WEKssä ei ollut ympärysmitaltaan eikä kuppikooltaan  sopivaa, mutta se omistaja tarjosi sovitettavaksi ympärysmitaltaan 5cm isompaa pienemmällä kupilla sekä pyytämääni alushousukokoa 4 numeroa isompaa.  Liivit eivät ole päivittäiseen käyttöön, joten kupin päälle jäävä "tuplatissi" ei häiritse ja alushousut sain pyytämällä sopiviksi ja  oikeankokoisena 4 numeroa pienempänä. Hinta - laatu - palvelu takasivat, ettei toista kertaa tarvitse käydä ostoksilla.

Vierailija
54/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiipurin korsettiliikkeen omistajan asenne ja silmien pyöritykset olivat melkoiset, kun kerroin aikaisemmin ostaneeni liivejä Changesta ja Funky Ladystä. "Ai sieltä, noh, siellähän sulle voi olla ihan eri kokoluokitus ja mikäs siinä jos haluat, että liivit puristaa". 

"Yllättäen" WEKssä ei ollut ympärysmitaltaan eikä kuppikooltaan  sopivaa, mutta se omistaja tarjosi sovitettavaksi ympärysmitaltaan 5cm isompaa pienemmällä kupilla sekä pyytämääni alushousukokoa 4 numeroa isompaa.  Liivit eivät ole päivittäiseen käyttöön, joten kupin päälle jäävä "tuplatissi" ei häiritse ja alushousut sain pyytämällä sopiviksi ja  oikeankokoisena 4 numeroa pienempänä. Hinta - laatu - palvelu takasivat, ettei toista kertaa tarvitse käydä ostoksilla.

En ymmärrä miten joku myyjä voi kuvitella, että haukkumalla kilpailijoita saa myytyä omia tuotteitaan paremmin. Mulla ainakin menee maku samantien enkä todellakaan osta yhtään mitään kyseisestä puodista. Ja tuossahan haukutaan jo asiakastakin vähän tyhmäksi.

Vierailija
55/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran erikoisliikkeessä, kun ajattelin että sieltä löytyisi sopivat. Myyjä yritti tuputtaa paremman puutteessa täysin epäsopivia liivejä, joissa kuppiin jäi reilusti tyhjää. 

Palasin Lindexiin, sieltä olen ostanut liivini aina. Ovat kohtuuhintaisia ja istuvat kuin hansikas. 

Vierailija
56/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää tuota "kaksi sormea liivien väliin"-ohjetta! 

Ostin juuri uudet liivit, jotka tuntuivat varsin mukavalta päällä. Tosin saan ne venytettyä 20cm kropastani irti. MUTTA niin vaan iltaisin tulee tuskainen olo, kun liivit puristivat ja minulla oli aivan järkyttävät punaiset ja kipeät painaumat! Miten ihmeessä voisin ottaa pienemmän ympärysmitan? 

Kuppien suhteen ja muutenkin olen mielestäni hyvin tarkka, että liivit ovat sopivat eli en tunnusta käyttäväni "aivan väärän kokoisia liivejä".

Vierailija
57/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvat lötjäkkeistä niin silmäarviolla saat oikean koon. Utareita on tullut nähtyä sen verran paljon.

Olet siis karjakko ammatiltasi?

Ennemmin veikkaan keinosiementäjää.

- sivusta

Vierailija
58/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat mittanauhan ja otat tarkat mitat itsestäsi. Mitta rinnan alta kylkiluista ja toinen mitta rinnan alta. Niiden erotus kertoo kuppikoon.

Väärin. Mitta otetaan liivit päällä rintojen päältä ja alta, mittojen erotus kertoo kuppikoon.

Vierailija
59/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin ensin millaisia liivejä olen hakemassa ja sitten kysyn myyjältä. Jos myyjä alkaa esitellä jotain muuta, sanon että en ole hakemassa tuollaista ja jos liikkeessä ei ole hakemaan, menen muualle. Olen huomannut että liivit kannattaa aina sovittaa ja kokeilla että pystyy hengittämään ne päällä myös istuessa. Urheiluliivejä kokeilen hyppimällä sovituskopissa ja jos hölskyy en osta.

Vierailija
60/62 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia käynyt Myyrmannin Magic Ladyssä. Kun ekan kerran menin niin juuri otettiin 5 cm kireämpi ympärys ja isompi kuppi. Kerrankin liivit ei venähtäneet, eikä tursua mistään. Toki on eri merkkejä ja malleja, joku sopii joku ei. Siellä on mittani ja malleja mitkä olen ostanut ylhäällä muistissa ja mieskin ostaa mulle sieltä lahjaksi alusvaatesettejä. Ei ole tarvinnut vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan