Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaupasta saa apua rintaliivien ostoon?

Vierailija
11.06.2023 |

Siis että oikeesti saa oikean kokoiset liivit.
Stocka, Sokos? Oman kokemuksen mukaan Lindex,Kappahl ei saa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yrittävät liiviliikkeissä myydä ympärysmitaltaan liian kireät. En enää mene.

Vierailija
22/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisliikkeistä saa apua, mutta myyvät kalliita merkkituotteita ja kannattaa varautua siihen, että yrittävät tyrkyttää liian pientä ympärystä.

Tämä on totta. Kävin Change-liikkeessä ja pyysin myyjä katsomaan sopivatko hänen mielestään sovittamani liivit. Hän ehdotti yhtä ympärystä pienempää, koska hänestä jäi löysyyttä. Kuitenkin tuntui itsestä, että olivat liian pienet, koska tursusivat rinnat sivuista ja puristivat, joten jätin ostamatta.

Tämä johtunee siitä, että Changella laatu on semmoinen, että liiven nauha voi löystyä nopeastikin. Ehkä siksi suosittelevat kapeampaa ympärystä. Heillä on myös erilainen mitoitus kuin muilla valmistajilla.

Ostin aikoinaan yhdet liivit Changelta ja valitsin sopivalta tuntuvan koon. Kahden viikon käytön jälkeen, ympärys oli aivan liian löysä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaat itse itsesi ja tilaat netistä. Tää on hyvä laskuri https://www.abrathatfits.org/calculator.php ja tämäkin on suht toimiva https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Tuolta Lumingeriesta voit vaikka tilata erimallisia, niillä on hyvä as.palvelu josta voi kysyä vinkkejä.

Kun sovitat, pue liivit päällesi näin

Oma kokoni on 75B ja eka antoi tulokseksi 70G ja toka 70E. Outoa.

Vierailija
24/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä: ovatko urheiluliivit välttämättömät liikuntaa harrastaessa? Ite en tykkää niistä, koska sähköistyvät. On tosin vähän inhottavaa, kun arkikäytössä olevat hikoavat ja niihin jää kellertävät tahrat.

Vierailija
25/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisliikkeistä saa apua, mutta myyvät kalliita merkkituotteita ja kannattaa varautua siihen, että yrittävät tyrkyttää liian pientä ympärystä.

Tämä on totta. Kävin Change-liikkeessä ja pyysin myyjä katsomaan sopivatko hänen mielestään sovittamani liivit. Hän ehdotti yhtä ympärystä pienempää, koska hänestä jäi löysyyttä. Kuitenkin tuntui itsestä, että olivat liian pienet, koska tursusivat rinnat sivuista ja puristivat, joten jätin ostamatta.

Tämä johtunee siitä, että Changella laatu on semmoinen, että liiven nauha voi löystyä nopeastikin. Ehkä siksi suosittelevat kapeampaa ympärystä. Heillä on myös erilainen mitoitus kuin muilla valmistajilla.

Ostin aikoinaan yhdet liivit Changelta ja valitsin sopivalta tuntuvan koon. Kahden viikon käytön jälkeen, ympärys oli aivan liian löysä.

Ai tuosta voi johtua. Olivatko kaarituelliset?

Vierailija
26/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Changesissa, aluksi myyjä oli mukava mutta pian alkoi paistaa "osta nyt ne liivit ja häivy" -asenne. En ihmettele kun kuulema ihan orjamesta ja hirveät myyntitavoitteet.

Mulla sama kokemus bikiniostoksilla, myyjä ei edes osannut neuvoa mitään, toi vaan jotkut sovitettavaksi.

Stockalta ainakin saa apua ja Sokos voisi olla toinen.

Vierailija
27/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin Sokoksen myyjää ja ostin kahdet sopimattomat liivit. Vai onko niin, että kaarituettomat eivät tue 75B-kokoisen rintoja? Pehmeät halusin ja sain, mutta tunnin-parin päästä ei mitään tuen tuntua.

Onko kaarituettomat ihan fuulaa?

Vierailija
28/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella ainakin Stockmannilla saa hyvää palvelua, ja on myös liiviliike Amelie, joka oletettavasti hyvä.

Liiviasiansa on kyllä hyvä myös vähitellen oppia itse tuntemaan niin ei tarvitse kaikkea myyjän ehdottamaa edes kokeilla. Tuo myyjien suosima "istuvuusasia" on hyvä pitää tiedossaan, eikä välttämättä suostua sen mukaan ostamaan itseä epäilyttäviä. Kerää vaikka paperille muistiin seikat, jotka ovat aiemmin liiveissäsi olleet hyviä ja toisaalta sopimattomia, ja mitä haluat nyt hankkimattasi parilta. Kuten tiedät, liivejä tarvitaan erilaisia eri käyttöön, toki pukeutuminen mukaan. Perusarkiliiveissä itselläni, jolla E-kuppi, tärkeää on olkainten leveys eli kantokyky; kapeaharteisena se, että ko. olkaimet eivät sijautse kovin leveällä, ja kuppien osalta se, että keräävät koko rinnan sisäänsä.

Hyvän myyjän ehdottomia kannattaa usein kokeilla, ei niitä ole pakko ostaa. Paras myyjä vuosien takaa sanoi minulle suoraan, että tiettyjä malleja minun on ihan turha edes kokeilla, kun hän näki yhdet liivit päälläni, hän tuo sellaisia, mitkä voisivat olla minun mallisiani. Ja ne tuodut olivat tosiaan sellaisia, joiden joukosta löytyi minulle hyvin istuvia malleja. Nykään osaan ihan itse huomioida ne asiat, mitä liivissä täytyy olla minulle sopiakseen, joten tiettyjä merkkejä ja malleja en edes kokeile. Kaipaan tuota aikoja sitten lopettanutta liikettä.

Ongelma vaan on, että mistä tietää kuka on hyvä myyjä. Changesta minulla on huonoja kokemuksia kuten monella muullakin, enkä ole sieltä kuin yhden ainoan mallin löytänyt, joka istuu minulle. Olen käynyt siellä useamman vuoden välein ja aina on se yksi ja sama malli, jota voi edes harkita.

Vierailija
29/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei halua urheiluliivejä, se on oma valinta, mutta ainakin tietty pari sitten vain siihen tarkoitukseen on tarpeen, ja tietenkin pesu jokaisen liikuntasuoritteen jälkeen. Urheiluliivejä on kyllä tosi monenlaisia, ja se että ne olisivat erityisen sähköistyviä tuntuu vieraalta ominaisuudelta ainakin minun kokemukseni mukaan.

Vierailija
30/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change on hyvä merkki, mutta ei kannata luottaa ja jättää tyttöä yksin myyjän käsiin, tai saa niin pienet liivit että niiden käyttö sattuu. Vaikka olisi hoikka.

Vierailija
31/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaarituettomat voivat olla jopa isoissa kuppikoissa aivan tukevat; liivien rakenne kokonaisuutena ratkaisee.

Vierailija
32/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei halua urheiluliivejä, se on oma valinta, mutta ainakin tietty pari sitten vain siihen tarkoitukseen on tarpeen, ja tietenkin pesu jokaisen liikuntasuoritteen jälkeen. Urheiluliivejä on kyllä tosi monenlaisia, ja se että ne olisivat erityisen sähköistyviä tuntuu vieraalta ominaisuudelta ainakin minun kokemukseni mukaan.

Kaikki ainakin Tokmannilla sovittamani 98 prosenttia polyamidia tai polyesteria, jotka sähköistyvät keinokuituisuuden takia. Ovatko kaikki keinokuitua?

Vierailija
33/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pitäisi mennä käymään Funky ladyssä ostamassa Primadonnat, mutta kun liikkeet ovat Forumissa ja Isossa omenassa niin en oikein uskalla. Tiedän siis mallinkin ja tuota taitaa olla vain Forumissa. En muista, milloin olisin viimeksi ollut Helsingin ydinkeskustassa ja siis pääkaupunkiseudulla ihan asun.

Siis onko joku liikkeisiin vai alueisiin liittyvä kammo? Itse olen asioinut Ison Omenan Funkyssä jo vuosia ja aina olen saanut hyvää palvelua. Ja jos tulet Helsingistä päin, niin metrolla pääset kauppakeskuksen sisälle ja hisseillä/liukuportailla kakkoskerrokseen tarvitsematta poiketa missään muualla. Helppoa asiointia.

Vierailija
34/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia vastauksista. Täytyypä miettiä tarkkaan mihin menen ja ihan rauhassa mennä sovittelemaan.

Vierailija
35/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yrittävät liiviliikkeissä myydä ympärysmitaltaan liian kireät. En enää mene.

Kuule, sun pitää kasvaa aikuiseksi. Ihan hyvin voit sanoa nätisti myyjälle, että nämä kiristävät ympäryksestä, voisitko tuoda numeroa väljemmät. Sinähän päätät mitä kokoa kokeilet ja ostat.

Vierailija
36/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittaat itse itsesi ja tilaat netistä. Tää on hyvä laskuri https://www.abrathatfits.org/calculator.php ja tämäkin on suht toimiva https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

Tuolta Lumingeriesta voit vaikka tilata erimallisia, niillä on hyvä as.palvelu josta voi kysyä vinkkejä.

Kun sovitat, pue liivit päällesi näin

Oma kokoni on 75B ja eka antoi tulokseksi 70G ja toka 70E. Outoa.

"Oma kokosi" voi olla muu kuin se johon olet tottunut.

Vierailija
37/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin laadun heikkous näkyy juuri vaikka alusvaatteissa. Osta kunnon urheiluliivit liiviliikkeestä tai -osastolta, mistä ketjun aloituskin on. Hinta on tietysti ihan eri luokkaa kuin Tokmannilla, mutta käyttömukavuuteen kannattaa kyllä panostaa ja sitten huoltaa liivejä hyvin.

Vierailija
38/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman asian vierestä: ovatko urheiluliivit välttämättömät liikuntaa harrastaessa? Ite en tykkää niistä, koska sähköistyvät. On tosin vähän inhottavaa, kun arkikäytössä olevat hikoavat ja niihin jää kellertävät tahrat.

Kyllä ne urheiluliivit ovat hyvät, etenkin jos kuppikoko on iso suhteessa rinnanaluseen ja jos harrastaa sellaisia lajeja, joissa rinnat saavat kyytiä.

Jos rintasi eivät ole niin suuret eikä lajisi ole kovin rankkoja, sitten osta edullisemmat tavalliset liivit vain sporttiliiveiksi, niin arkiliivit eivät pilaannu hiellä. Valinnassa kannattaa suosia kaarituettomia, mutta pitäisi silti olla tarpeeksi napakat.

Liiveistä hikitahrat saa pois liottamalla liivejä väkiviinaetikassa tunnin ajan ennen konepesua. Poptähti Madonna kuulema käyttää votkaa rintaliiviensä ja esiintyymisasujensa raikastamiseen kiertueilla :D

Vierailija
39/62 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pitäisi mennä käymään Funky ladyssä ostamassa Primadonnat, mutta kun liikkeet ovat Forumissa ja Isossa omenassa niin en oikein uskalla. Tiedän siis mallinkin ja tuota taitaa olla vain Forumissa. En muista, milloin olisin viimeksi ollut Helsingin ydinkeskustassa ja siis pääkaupunkiseudulla ihan asun.

Siis onko joku liikkeisiin vai alueisiin liittyvä kammo? Itse olen asioinut Ison Omenan Funkyssä jo vuosia ja aina olen saanut hyvää palvelua. Ja jos tulet Helsingistä päin, niin metrolla pääset kauppakeskuksen sisälle ja hisseillä/liukuportailla kakkoskerrokseen tarvitsematta poiketa missään muualla. Helppoa asiointia.

Funky Lady on myös Keravalla, Järvenpäässä ja Hyvinkäällä.

Vierailija
40/62 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne haluu myydä liian pientä ympärystä?

Joo en ole noissa erikoisliikkeissä uskaltanut käydä, kun hirvittää ne hinnat. Eikä niitä itseasiassa monessa paikassa edes ole.

-Ap

Koska niissä on kupin koko 'isompi'. Sinä luulet sitten rintojasi suuremmiksi ja itseäsi laihemmaksi, kun ostat 75E -koon, kun muuten olisi 80C. Isorintaisille sopivia harvemmin on edes erikoisliikkeissä.

Yksi pienemmän ympärysmitan perustelu on se, että ne venyvät käytössä. Se paljastaa huonon laadun, sillä hyvä eivät veny.

Minun neuvoni on se, että tilaa nettimyynnistä kotiin sovitettavaksi sellaisesta paikasta, jossa on ilmainen palautus. Katso koko nykyisistä liiveistäsi, jos ne ovat lähes sopivat ja tilaa useampi sitä lähellä oleva koko. Sovita niitä rauhassa kotona, liiku ne päällä ja katso peilistä. Valitse sopivimmat ja palauta muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän