Suosituksia ahdistuslääkkeestä? Opamoxista huonot sivuoireet
Suosituksia, kokemuksia hyvästä ahdistuslääkkeestä?
Opamox ei kohdallani sovi, auttaa kyllä silloin kun ottaa mutta sen jälkeen tulee vähän tärinää ja paniikkia, huonoa oloa.
Tulisi päivittäiseen käyttöön. Elämäntilanne hyvin raskas ja ahdistuslääke tulee tarpeeseen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propral.
Kysyttiin ahdistuslääkettä, ei verenpainelääkettä.
Propralissa ei ole punakolmiota kyljessä, koska se ei vaikuta ihmisen kykyyn käsitellä tunteita.
Kyllä muakin käsketään vaan ottamaan propralia ahdistus- ja paniikkilääkkeeksi.
Joillakin kai toimii, jos oireet on lähinnä fyysisiä.
Olin osastollakin lamaavien pelkotilojen ja ahdistuksen takia. Mennessä syke oli 49 ja tunkivat sitä -tanan propralia edelleen, niin pitkään etten pysynyt pystyssä ja oksentelin.
Noh kai se auttaa, jos on tarkoitus vaan maata niin velttona ettei edes pysty nousemaan sängystä?
Propral ei käy, jos on matala verenpaine.
Siis lääkäri määräsi sulle vain bentsot ilman muuta apua?
Täällä on turha kysellä mikä lääke sulle sopii, yleensähän ahdistukseen määrätään ssri- tai snri lääkkeet ja rauhoittava alkuun tarvittaessa otettavaksi.
Kysyn, että kuinka usein syöt opamoxia?
Se on hyvinkin oiva täsmälääke kohtauksiin, mutta tosiaan aiheuttaa toleranssi nousua ja pidemmällä ajalla vieroitusoireita, kun lääkkeen määrä elimistössä laskee.
Jos sulle on määrätty se perus 3x/ päivässä, niin älä ota ellet ehdottomasti tarvitse sitä!
Itse olen pari kertaa vieroittautunut päivittäiskäytöstä. Nykyään joudun ottamaan harvemmin, mutta huomaan kuitenkin oireita kun vaikutus alkaa haihtumaan. Ja mulla on nykyään "vain tarvittaessa, maks 1 päivässä" joka on välillä täysin riittämätön mun pelkotiloihin. Ssri siis käytössä myös.
Juttele lääkärisi kanssa mielialalääkityksestä, mutta jos menet sanomaan että opamoxista ei ole apua, niin se saattaa tehdä kuten mulla, ja lopetti vain reseptin uusimisen.
Lääkkeissä on haittavaikutuksia. Psyykenlääkkeet vie monet eläkkeelle. Osa toki pystyy ja jaksaa opiskelemaan tai käymään töissä.
Ehkä "helppo" vaihtoehto, mutta ei riskitön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propral.
Propralissa ei ole punakolmiota kyljessä, koska se ei vaikuta ihmisen kykyyn käsitellä tunteita.
Kyllä muakin käsketään vaan ottamaan propralia ahdistus- ja paniikkilääkkeeksi.
Joillakin kai toimii, jos oireet on lähinnä fyysisiä.
Olin osastollakin lamaavien pelkotilojen ja ahdistuksen takia. Mennessä syke oli 49 ja tunkivat sitä -tanan propralia edelleen, niin pitkään etten pysynyt pystyssä ja oksentelin.
Noh kai se auttaa, jos on tarkoitus vaan maata niin velttona ettei edes pysty nousemaan sängystä?Propral ei käy, jos on matala verenpaine.
Ei niin. Mä tiedän tämän, mutta lääkäri itse ei liene erota fyysistä ja psyykkistä oireilua eikä ole ikinä mitannut mitään paineita kun luulee ilmeisesti että olen vaan bentsojen perässä huvikseen. Olen asiasta maininnut moneen otteeseen, mutta silti se on määrätty mielialalääkkeen kera ensisijaiseksi lääkkeeksi kohtauksiin ja siitä opamoxin murusestakin olisi päästävä eroon. Painan n 50 kiloa ja purkissa lukee 1-2 kappaletta neljästi päivässä. Olisin taju kankaalla sillä annostuksella.
Rauhoittavan nostoa ei annettu edes sen jälkeen kun olin siellä osastolla juuri pahoinpideltynä enkä uskaltanut kotonani edes roskia viemään.
Mistä ihmeestä mä saan apua?
Piri on hyvä masennukseen, piristää ja maailma näyttää ihan erilaiselta. Saa ihan ilman reseptiä katuapteekista.
Vierailija kirjoitti:
Piri on hyvä masennukseen, piristää ja maailma näyttää ihan erilaiselta. Saa ihan ilman reseptiä katuapteekista.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Diatsepaami. Hajoaa mm. oksatsepaamiksi ja tematsepaamiksi eli on laajemmalla kemiallisella profiililla kuin Opamox.
Tuota...
Miten saa lääkäriltä haluamansa lääkkeen, varsinkaan vahvan bentson?
Olen joskus pyytänyt sekä julkiselta, että yksityiseltä edes paketin vuodessa pahimpiin kohtauksiin, mutta sen suhteen ollaan ehdottomia että opamoxia vahvempaa ei määrätä, ja sekin sillä minimiannostuksella.
Mulla siis mm ptsd ja elämää rajoittavia ahdistus-, paniikki- ja pelkotiloja enkä pärjää normaalissa elämässä ollenkaan. Toki ssritä olen syönyt kiltisti, mutta kausittain olen täysin lamaantunut ja toimintakyvytön.
Kiitti vinkeistä! Erityisesti Buspiron ja Seranol ja se toinen Seranolin tyyppinen (sepram tms) kuulostavat lupaavilta.
Lääkäri laittoi mulle Opamoxit tarvittaessa ja Citalopramin päivittäiseen käyttöön, mutta kummatkaan niistä ei ok.
Hyvä saada vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propral.
jaa tunteitako se kolmio tarkoittaakin?
Olen pahoillani että viestini aiheutti mielipahaa. Se ei ollut tarkoitukseni. Toivottavasti sinulle löytyy sopiva lääke ahdistukseen ja saat siitä apua.
Mitä horajat?