Minkä alan ihmisten voisit kuvitella jäävän pidemmäksikin aikaa kotiin lasten kanssa?
Kommentit (8)
Heillä on piisaa hoidetttavaa omissakin tarpeeksi. Näin minun lähipiirissäni.
Itse jäin ja sen kyllä saan nahoissani tuntea. Muut samalla alalla olevat pitävät vain pakollisen äitiysrahakauden eli eivät siis edes vanhempainrahakautta. Tuohon en itse olisi millään kykenyt, en kyennyt edes 1-vuotiaana viemään hoitoon, vaikka työ ja uramahdollisuudet menikin.
Vierailija:
Tuttavista on ollut useamman alan ihmisiä kotona pidemmän (3-5-7 vuotta) kotona lasten kanssa. Itse asiassa mun tutuistani just ne koulutetut, ns. " uraputki" työtä tekevät, hyvähköpalkkaiset naiset ovat jääneet pidemmäksi aikaa. On ollut vakityö odottamassa, ura on jo luotu ennen äitiyslomalle lähtöä jne.Itse olin kolme vuotta kotona ja paluu oli helppo töiden kannalta. Oli tullut uusia työkaluja, jonkin verran uusia työkavereita, muutama prosessi oli vähän muuttunut jne, mutta se perus_työ_ on ihan sitä samaa kuin ennenkin. Eikä ammattitaito ollut minnekään kadonnut. Olen edelleenkin hyvä työssäni (erittäin hyvä ellen täydellinen =)...).
Voin kuvitella kaikkien ihmisten (miesten tai naisten) jäävän kotiin pidemmäksikin aikaa ihan alasta riippumatta.
Vierailija:
Voin kuvitella kaikkien ihmisten (miesten tai naisten) jäävän kotiin pidemmäksikin aikaa ihan alasta riippumatta.
ovat arkkitehti, lentoemäntä, kääntäjä ja lääkäri.
Arkkitehti ja kääntäjä tekevät kyllä töitä sitten kotona lastenhoidon lomassa.
Tuttavista on ollut useamman alan ihmisiä kotona pidemmän (3-5-7 vuotta) kotona lasten kanssa. Itse asiassa mun tutuistani just ne koulutetut, ns. " uraputki" työtä tekevät, hyvähköpalkkaiset naiset ovat jääneet pidemmäksi aikaa. On ollut vakityö odottamassa, ura on jo luotu ennen äitiyslomalle lähtöä jne.
Itse olin kolme vuotta kotona ja paluu oli helppo töiden kannalta. Oli tullut uusia työkaluja, jonkin verran uusia työkavereita, muutama prosessi oli vähän muuttunut jne, mutta se perus_työ_ on ihan sitä samaa kuin ennenkin. Eikä ammattitaito ollut minnekään kadonnut. Olen edelleenkin hyvä työssäni (erittäin hyvä ellen täydellinen =)...).
Työtä on kotona niin hemmetisti, ettei sitä ehdi pienten lasten kanssa tehdä.