Työkaveri ei pidä kesällä lomaa olenkaan, koska
Koska työmaalla, eli meidän valtion virastossa on keskikesällä niin hiljaista, että se on kuin lomalla olisi siellä toimistolla.
Ketään ei käy, kukaan ei soita eikä mitään asioita oikestaan edes voikaan hoitaa, kun kaikki ovat lomalla.
Siellä se keittelee kuulemma kahvia ja pelailee, parin kesähessun kanssa, liukumat maksimiin iltapäivällä ja rannalle.
Kunnes koittaa marraskuu, niin herra häipyy aasiaan. Siihen päälle joulun pyhät ja joulun ajan tyhjäkäynti.
Toki loppuvuosi on muille kaikkien kiireisintä aikaa, ja todellakin on päivät täynnä.
Kyllä joidenkin kelpaa!
En kyllä ymmärrä, miksi sen annetaan vuosi vuoden jälkeen tehdä tuota.
Kommentit (50)
En pidä kesällä lomaa, koska se menisi saikuttamiseksi pahojen allergioiden takia. On sama istua työpaikan seinien sisällä kodin seinien sijaan ja lomailla sitten, kun ulkoilma ei ole täynnä allergian aiheuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttu töissä verovirastossa. Hän sanoi, että he saavat pitää loman mihin aikaan vuodesta haluavat.
Samaa VESsiä ne verollakin noudattaa.
Sama minulla. Olen töissä mutta työpaikalla ei ole mitään työtä mitä tekis. Istun toimistossa ja ehkä kerran päivässä joku tulee vuokraamaan työkoneita tai jotain. Ja rahaa tulee 2500 nettona kk.
Meillä pomo vaatii, että kesällä on pakko pitää 2 viikkoa putkeen lomaa. Pidän ne ikävimpään aikaan kesän alussa, jolloin töissä on eräs työläs työvaihe, jonka vaikutukset kestää just sen noin 2 viikkoa. Loput vuosilomat pidän talvella, kun on kylmin pakkasjakso, enkä halua nousta aamulla varhain pimeään ja kylmään. Ei mua kiinnosta mitä muut asiasta marisee, tehköön itse saman.
Työkaverisi joutuu silti käymään töissä eikä voi tuosta vain matkata mökille tai ulkomaille tai nauttia kesästä. Ihmeellistä olla kateellinen tuollaisesta asiasta. Keskittyisit nyt vain nauttimaan siitä kesälomastasi.
Osa vuosilomalaista tulee pitää kesällä, olikohan kaksi viikkoa, joten en usko avausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen tuota myös, olen päiväkodissa töissä. En ikinä jaksa tapella siitä kesä-heinäkuusta muidentavoin, vasn olen mielelläni kesällä hoopoilemassa työmaalla ja sitten lomalla toukokuussa tai syyskuussa kun on kaikki lapset paikalla ja on kaikkein kiireisintä.
Eikös siellä ole kesällä ventovieraita lapsia kesätauolla olevista päiväkodeista. Luulisi, että se lisäisi työn raskautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen tuota myös, olen päiväkodissa töissä. En ikinä jaksa tapella siitä kesä-heinäkuusta muidentavoin, vasn olen mielelläni kesällä hoopoilemassa työmaalla ja sitten lomalla toukokuussa tai syyskuussa kun on kaikki lapset paikalla ja on kaikkein kiireisintä.
Eikös siellä ole kesällä ventovieraita lapsia kesätauolla olevista päiväkodeista. Luulisi, että se lisäisi työn raskautta?
Ei ole. Ihan tuttujen lasten kanssa saa olla. Onneksi.
Ei se liitteiden määrä vaan että ne on mitä pitää. Hakuhan tehdään sähköisesti joten määrä tulee sen puolesta.
Niissä liitteissähän on juuri esim se verovelkatodistus, ei kai niitä jokaista käydä tarkastamassa ettei vaan ole väärennetty. Ja jos tosiaan käydään niin siihen pitäisi sitten tehdä jokin nopeuttava ratkaisu.
Ja sitten se saatavuusharkinta, pääosa on jo sen ulkopuolella niin kiertääkö ne hakemukset kuitenkin temmin kautta että joku leimaa sen kuten vaadittavassa liitteesä todetaan että ei saatavuusharkintaa.
Jls toi rumba todellakin tehdään jona hakemukselle niin melkoista resurssien hukkaamista. Ymmärrän että terkempi tarkastelu tehdään vaikka ensikertaa hakiessa mutta jos yritys on hakenut vuosia monia hakemuksia niin ei liene mieltä tarkastaa joka hakemuksen kohdalla että ei ole verovelkaa.