Häiritsevä keinumisen tunne risteilyn jälkeen! Mutta miten pitkään?
Tiistaina tultiin risteilyltä ja vieläkin keinuttaa. Mistä voisi olla kyse?
Ihan siis perheristeily joten mitään krapulaan viittaavaa ei voi olla mutta ihmetyttää, että onko ihan normaalia, että tämä keinumisen tunne jatkuu näin pitkään?
Kokemuksia?
Kommentit (7)
onkohan tämä normaalia ts. pitäisikö käydä lääkärissä? ennen on keinumisen tunne mennyt tosi nopsaan ohitse mutta nyt vaan kestää ja kestää
ap
aikansa, että se jokin neste mikä säätelee noita juttuja aivoissa tasaantuu.
nyt vaan laiva ei keinunut paljoa. Otin pahoinvointilääkettä kuitenkin. Voisiko se jotenkin vaikuttaa? siis jos se pahoinvointilääke vaikuttaakin jotenkin aivoihin tms?? ainakin se väsytti tosi paljon.
ap
oltiin kesällä perheristeilyllä ja laiva ei keinunut juuri yhtään. Risteilyn jälkeen oli kuitnekin sen normaali keinutusolo, joka on aina risteilyn jälkeen. Mutta tällä kertaa se vaan jatkui ja jatkui. Kuukauden jälkeen menin lääkäriin mutta ei siellä mitään löytynyt, vaikka verikokeita otettiin parii otteeseen. Niskat ja hartiat oli aivan jumissa. Muutamana iltana toistuneella niska/hartiahieronnalla keinutus poistui. EN sitten tiedä mistä se alunperin johtui, mutta hieronta auttoi.
olen kanssa tuollainen keinuja. Vuosi sitten olimme risteilyllä ja mä keinuin pari viikkoa vielä sen jälkeenkin. Ei siihen mikään muu auttanut kuin aika. Lääkärissä minäkin kävin, mutta kun ei tuohon vaivaan ole mitään " parannuskikkaa" . Mulla on vaan herkkä tasapainokeskus, sanoi lääkäri.
Nyt oli kuukausi takaperin uudelleen risteilyllä, enkä keinunut läheskään yhtä paljon sen jälkeen. Mitään kovaa tuulta ei ollut kummallakana kerralla.
Vaikka sinusta ei olisi tuntunut, että laiva keinuu, se on keinunut silti ja tavallaan tämä keinuminen on jäänyt " päälle" tasapinoelimessä. Joskus sen tasaantumiseen menee päivä joskus kuukausi. Yli kuukauden jälkeen on kuitenkin syytä käydä lääkärissä jos olo ei ole parantunut.
tasapainoelimien sisällä oleva neste liikkunut ja tasoittuu ajan kanssa. sitä kesti melkein kolme viikkoa. tuon jälkeen sain laivakammon. ei tee mieli laivalle...