Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päättänyt että syksyllä eroan alkoholistimiehestä

Vierailija
10.06.2023 |

Nyt vaan vaikein osuus eli pysyä päätöksessä. Hän täyttää heinäkuussa 40 ja en halua erota juuri ennen tai jälkeen synttäreiden. Niin monta tuskallista vuotta yhdessä että kuukausi sinne tänne.

Kommentit (258)

Vierailija
21/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aina..

Vierailija
22/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikeasti päättänyt erota, tekisit sen heti. Ilmeisesti pelkäät muutosta niin paljon, että vietät elämäsi mielummin juopon kanssa.

Juoppojen puolisot ovat usein läheisriippuvaisia. Ei normaali ihminen jää alkoholistin kanssa elämäänsä pilaamaan.

Rakasta ihmistä yrittää auttaa, vaikka se alkoholistien suhteen onkin aika vaikeaa koska riippuvuus on kovien huumeiden luokkaa.

Sinulla ei varmaan rakkaudesta kauheasti ole kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen alkkis ostaa tukirahoilla olvin valmistamaa halvinta kaljaa. Jokaisesta eurosta palaa veroina valtiolle 80 senttiä. Lopuilla pidetään yllä kauppaverkostoa. Se vasta kallista olisi jos tukirahat menisivät ulkolaisiin nettikauppojen vaatteisiin.

Vierailija
24/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen alkkis ostaa tukirahoilla olvin valmistamaa halvinta kaljaa. Jokaisesta eurosta palaa veroina valtiolle 80 senttiä. Lopuilla pidetään yllä kauppaverkostoa. Se vasta kallista olisi jos tukirahat menisivät ulkolaisiin nettikauppojen vaatteisiin.

Ja alkoholihaitat maksavat paljon enemmän mitä alkoholinveron tuotto on. Ja inhimillistä kärsimystä on vaikea mitata rahassa.

Vierailija
25/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

.

https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html

Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.

.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725

Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.

Vierailija
26/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa vaikka syntyykin toki paljon hitaammin. Harva pääsee alkoholista eroon ennen kuolemaa jos alkoholiriippuvuuteen sairastuu liian juomisen takia. Paras orjuutus- ja ryöstöhuume maailmassa. Halpaa tuottaa ja aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden. Tuhoaa myös eniten aivoja.

Onkos täällä ketään heroiinin kohtuukäyttäjää paikalla? Anyone?

No, minä olen alkoholin kohtuukäyttäjä. Ollut jo 25 vuotta. Joskus juon hyvin paljonkin kerrallaan, mutta useimmiten vain pari juomaa. Välillä pidempiä jaksoja kokonaan ilman. Olen vaativassa asiantuntijatyössä, minulla on lapsia, harrastan urheilua monta kertaa viikossa.

En tunne ketään heroiinin käyttäjää, joka eläisi tällaista elämää, mutta voihan heitäkin olla.

Vierailija
27/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko kupattua häneltä jo kaikki tarvitsemasi rahat?

Ei työttömällä alkoholistilla ole pahemmin rahaa kupattavaksi.

Ap

Mä saan työttömyyskorvauksia yli 100€ päivä, hyvä että kukaan ei ole niitä kuppaamassa :D

Vierailija
28/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikeasti päättänyt erota, tekisit sen heti. Ilmeisesti pelkäät muutosta niin paljon, että vietät elämäsi mielummin juopon kanssa.

Juoppojen puolisot ovat usein läheisriippuvaisia. Ei normaali ihminen jää alkoholistin kanssa elämäänsä pilaamaan.

Rakasta ihmistä yrittää auttaa, vaikka se alkoholistien suhteen onkin aika vaikeaa koska riippuvuus on kovien huumeiden luokkaa.

Sinulla ei varmaan rakkaudesta kauheasti ole kokemusta.

On. On myös alhoholistista sekä väkivallasta. Molemmilla kerroilla tarvitsin itse keskusteluapua erotakseni, koska tuollaiset parisuhteet eivät ole terveitä. Suosittelen samaa aloittajalle. Ulkopuolinen henkilö avaa kummasti silmiä.

Vierailija
29/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa vaikka syntyykin toki paljon hitaammin. Harva pääsee alkoholista eroon ennen kuolemaa jos alkoholiriippuvuuteen sairastuu liian juomisen takia. Paras orjuutus- ja ryöstöhuume maailmassa. Halpaa tuottaa ja aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden. Tuhoaa myös eniten aivoja.

No, minä olen alkoholin kohtuukäyttäjä. Ollut jo 25 vuotta..

Tosi hienoa, mutta ketjun aihe on enemmänkin alkoholismi. Itsekin olen kohtuukäyttäjä ja ollut sitä yli 40 vuotta.

Vierailija
30/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pistämään itseäsi hyvissä ajoin fittiin. Liikakilot pois, kampaajaa, kasvohoitoa ja ripsien pidennystä. Opettele kävelemään muillakin kengillä kuin Converseilla ja pitämään jalassa muutakin kuin lököfarkkuja. Jos meinaat saada sporttisen, komean, raittiin ja jokseenkin menestyneen miehen. Heillä on tuossa iässä mistä valita. Muuten saat vain samanlaisen halitoosihengityksisen kaljasiepon mikä sulla nyt on.

Vierailija
31/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap!

Vierailija
32/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa hetkeä ei tule koskaan. Syksyl alat säälimään sitä, kun joulun ootte erossa. Repäse vaan laastari irti.

mä erosin 2kk sitten alkoholistimiesystävästä. Sen pahin pelko toteutui kun lähdin. Miksi tuhlaat elämäsi?

Yläpeukku ja voimahauis!

Kiitti

Vierailija
33/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden rahat menee viinaan ennen kuppausta.

Vierailija
34/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hankkia laastarimies, joka lohduttaa ja on empaattinen muutaman drinksun jälkeen.

Vierailija
35/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä juopolla rahaa olisi kun juovat omat ja muiden?

Vierailija
36/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa, mutta ketjun aihe on enemmänkin alkoholismi. Itsekin olen kohtuukäyttäjä ja ollut sitä yli 40 vuotta.

Toki. Mutta en siedä tuota alkoholihuume-sontaa. Jos heroiinia käytettäisiin yhtä laajasti kuin alkoholia, niin se olisi aivan eri luokkaa seurauksineen. Alkoholi on äärimmäisen yleistä ympäri maailman, joten siksi sen väärinkäyttäjiäkin tai koukkuun jääneitä on niin paljon. Se on pitkälti psykologiaa se koukuttuminen ja aine voisi olla mikä tahansa, mutta alkoholi nyt sattuu olemaan se yleisin ja helpoin. 

Vierailija
37/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa nyt kun on kiva kesäkin edessä. Syksyllä se juo pimeyteen tai johonkin muuhun tekosyyhyn.

Vierailija
38/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta en siedä tuota alkoholihuume-sontaa. Jos heroiinia käytettäisiin yhtä laajasti kuin alkoholia, niin se olisi aivan eri luokkaa seurauksineen. . 

Kyseessä on vain se asia, että alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa, vaikka syntyykin hitaammin. Ei mistään muusta.

Vierailija
39/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä juopolla rahaa olisi kun juovat omat ja muiden?

Ihmettelin Pekka Herlinin alkoholismia,ryyppyrahaa olisi riittänyt mutta silti se ei kuollut viinaan.

Vierailija
40/258 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta en siedä tuota alkoholihuume-sontaa. Jos heroiinia käytettäisiin yhtä laajasti kuin alkoholia, niin se olisi aivan eri luokkaa seurauksineen. . 

Kyseessä on vain se asia, että alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa, vaikka syntyykin hitaammin. Ei mistään muusta.

Niin, riippuvuus mihin tahansa on synnyttyään hankalaa. Ja mitä pidempään on ollut koukussa mihin tahansa sitä vaikeampi päästä irti.