Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutos keuhkokuvassa, syöpä?

Vierailija
10.06.2023 |

Puolisolla oli keuhkoröntgenissä jotain, ja oon huolesta ihan hajalla. Hän ei itse ole huolissaan eikä kuulemma hänen terveysasiat kuulu muille jos ei itse niistä puhu. Joten oon ihan yksin nyt lukuunottamatta jotain chatteja mihin voi anonyymisti kirjoittaa. Itselle olis luontevaa puhua pienistäki huolista ystävien kanssa. Puolisoa en viitti vaivata murheillani, antaa hänen nauttia hetkestä kun ei kerta itse ole hädissään. Ikää hänellä alle 40, tupakoinut n. 20 vuotta ja oireita ei silleen oo. Tuntuu ihan hirveältä ajatus että tää yhteinen elämä loppuis ja vaikea keskittyä edes hetkeen jos hän ei ookaan vierellä kauaa. Vaikka eihän elämässä mitään varmuutta ikinä ole muutenkaan. Ei tässä nyt mikään voi auttaa, kunhan halusin purkaa :'( itkettää.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos keuhkokuvassa voi olla vaikka aiemmin sairastetusta keuhkokuumeesta peräisin.

Vierailija
2/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa olla pelkkä nännivarjostumakin. Moni on puolikuolleena huolesta ennen kuin asia paljastuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, että tänne tullaan aika henk.koht asioita kertomaan, varsinkin puolisosta. Mitäs luulet että miltä hänestä tuntuu? Hakekaa apua muualta kuin täältä, ihan puolisosi takiakin.

Vierailija
4/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota lääkärin lausuntoa niin saat tietää mistä kyse. Avioliitossa kannattaisi jakaa kaikki asiat.

Vierailija
5/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla jotain aivan muuta kuin syöpää. Oli miten oli, niin nyt olisi miehelläsi korkea aika lopettaa tupakanpoltto, se on kuin venäläistä rulettia pelaisi. Ei se jälkiviisastelu kuitenkaan sairastuessa mitään auta eikä se ketään paranna. Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
6/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, puhu sitten niitten ystäviesi kanssa. Mulle ei tulisi mieleenkään kirjoitella tänne tuollaisia asioita. Mikä hitto ihmisiä oikein vaivaa!?

Vierailija
7/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, puhu sitten niitten ystäviesi kanssa. Mulle ei tulisi mieleenkään kirjoitella tänne tuollaisia asioita. Mikä hitto ihmisiä oikein vaivaa!?

Täällä sen voi tehdä anonyymisti. Isompi kynnys se on puhua aiheesta ystävien kanssa.

Vierailija
8/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan, että tänne tullaan aika henk.koht asioita kertomaan, varsinkin puolisosta. Mitäs luulet että miltä hänestä tuntuu? Hakekaa apua muualta kuin täältä, ihan puolisosi takiakin.

Mun mielestä anonyyminä kirjoittaminen on ok ja kuten sanoin nii en voi puhua kenenkään kanssa koska miehen asiat ei kuulu kuulemma muille ja tätä kunnioitettava. Mutta ei hän voi vaatia ettenkö sais millään tavalla ja mihinkään purkaa.

Ap

Vierailija
9/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinut 20 vuotta? Se ei tiedä hyvää. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
10/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se on se kamala hätä, joka saa kääntämään jopa kivetkin. Luuletko ilkeilysi helpottavan Ap:n oloa? No sitähän minäkin. Ole sitten hiljaa, jooko.

Vierailija
11/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se saattaa olla pelkkä nännivarjostumakin. Moni on puolikuolleena huolesta ennen kuin asia paljastuu

Jep, joskus saattaa pelätä pahinta ihan turhaan. Eihän tässä auta muu ku mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta.

Ap

Vierailija
12/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus Inhottava tilanne, kun ei voi puhua. Meillä oli sama juttu. Mies ei ollut huolissaan ja sai vakavan diagnoosin ja halusi ettei puhuta. En puhunut. Yritin vain suhtautua rauhallisesti mutta eihän se onnistunut. Keuhkokuvissa voi kyllä näkyä muutakin kuin syöpä, joten nyt vaan jäitä hattuun ja odottele mitä sieltä sanotaan.

Vierailija
13/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin mieluummin anonyymisti nettipalstalla missä sekoittuu muöjooniin muihin, kuin ystävien ja tuttujen kanssa, jotka tietää ja ikuisesti muistaa, kenestä on kyse.

Anonyymi palstailu ei vaikuta mihinkään (muuhun kuin ehkä omaan mielialaan jos palstalta saa tukea eikä halveerausta, mikä toki ei ole kovin todennäköistä), mutta ystäville ja tutuille puhuminen seuraa koko loppuiän tai ainakin kunnes vaihdat ystäviä.

Vierailija
14/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla jotain aivan muuta kuin syöpää. Oli miten oli, niin nyt olisi miehelläsi korkea aika lopettaa tupakanpoltto, se on kuin venäläistä rulettia pelaisi. Ei se jälkiviisastelu kuitenkaan sairastuessa mitään auta eikä se ketään paranna. Tsemppiä ja jaksamista!

Mäkin toivon että tää vois nyt toimia herätyksenä. Ei pidä syyllistää, kaikki tehdään virheitä. Mut kyllä ottaa aivoon jos ei lopeta jos on jotain mihin lopetus auttais, esim keuhkoahtaumatauti

Ap

Vierailija
15/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halaus Inhottava tilanne, kun ei voi puhua. Meillä oli sama juttu. Mies ei ollut huolissaan ja sai vakavan diagnoosin ja halusi ettei puhuta. En puhunut. Yritin vain suhtautua rauhallisesti mutta eihän se onnistunut. Keuhkokuvissa voi kyllä näkyä muutakin kuin syöpä, joten nyt vaan jäitä hattuun ja odottele mitä sieltä sanotaan.

Halaus sullekin. Miten sun mies voi nyt? Ap

Vierailija
16/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kyseessä on Suomen ainoa tapaus, jossa tupakoitsijan keuhkoista löytyy jotain ja tarkempaa tietoa ei vielä ole? Vai miksi ei saisi asiasta kirjoittaa? Tunnistaako nyt naapurin Tarjakin aloittajan ja lähtee heti kylille laulamaan? Eikö anonyymi kirjoittaminen ole juurikin sopivaa tässä tilanteessa?

Vierailija
17/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, joskus saattaa pelätä pahinta ihan turhaan. Eihän tässä auta muu ku mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta.

Ap

Mun läheisen "keuhkomuutos" osoittautui juuri tuollaiseksi varjostumaksi. Tiedän tarkalleen, miten piinaavaa on pelätä, että mikä on kyseessä. Tsemppiä kovasti sulle:)

Vierailija
18/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin toivon että tää vois nyt toimia herätyksenä. Ei pidä syyllistää, kaikki tehdään virheitä. Mut kyllä ottaa aivoon jos ei lopeta jos on jotain mihin lopetus auttais, esim keuhkoahtaumatauti

Ap

Jospa se olisi niin. Elämä on kuitenkin valintoja täynnä, ja kaikilla meillä on yksilönvapaudet. On täysin miehesi päätettävissä, että jatkaako hän tupakanpolttoa vai lopettaako ja siirtyy savuttomaan elämään. Tupakkariippuvuus voi olla hyvin hankala ilmiö ja tutkitusti on suurin keuhkosyövän aiheuttaja, mutta ei se kuitenkaan tarkoita sitä että miestäsi olisi sallittua syyllistää ja halveksia muiden ihmisten taholta. Ei sille enää mitään mahda kun köntsät on jo housuissa, täytyy vain toivoa parasta ja keskittyä tähän hetkeen.

Vierailija
19/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla hyvinlaatuinenkin kasvain tai muun sairauden aiheuttama vaiva,

esim keuhkokuume

Vierailija
20/55 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se on se kamala hätä, joka saa kääntämään jopa kivetkin. Luuletko ilkeilysi helpottavan Ap:n oloa? No sitähän minäkin. Ole sitten hiljaa, jooko.

Valitettavasti yleistä eikä yllättävää että saa negatiivistaki kommenttia. Onneksi sain mukaviakin, kiitos heille

Ja tosiaan te jotka kritisoitte ettei sais täällä kirjoittaa nii en tosiaan näe ongelmaa kirjoittamisessa/puhumisessa ilman kasvoja. Tietysti ihmisillä on eri tapa käsitellä asioita mut ei mies voi vaatia että mun täytyisi pitää kaikki sisällä. Ja jos nyt kävisiki niin huonosti että syöpä, ja on itse nyt iloisesti tietämätön siitä nii en halua sitä pilata. Siinä kohtaa sit varmaan saa keskusteluapua jos se todettaisiin. Mutta toivottavasti kyse on vaan jostain muusta. On sitä monesti pelännyt turhaan pahinta ja sen tiedostaa, siltikin meinaa nyt laukalle ja itkettäny niinku joku kuoleman tuomio olis jo tullu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi