Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koulu ruokailusta

Vierailija
07.12.2006 |

Meillä tyttö ekalla luokalla ja on aina ollut huono syömään, jännitin eskaria paljon kun mietein miten syö siellä, mutta eskari opettaja oli todella ihana ja tyttö oppi syömään hyvin koulussa. Kaikkea oli pakko maistaa, mutta jos ei tykännyt niin sai jättää. No nyt ekalla luokalla vaihtui koulu kun muutimme ja siellä on se meiniki, että kaikki on pakko syödä ja itse ei saa ottaa vaan keittäjä antaa lautselle annoksen. Koko syksyn tytön syöminen on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Tänään tuli sitten kesken ruokailun oksennus siihen lautaselle, opettaja istui vieressä eikä sanonut mitään ja tyttö oli syöyt ruokansa uudelleen koska pelkäsi opettajaa joka on sanonut koko ajan ettei ruokaa saa jättää.Olen menossa pikku keskustelu hetkelle opettajan kanssa, mitä te sanoisitte opettajalle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan kuulostaa samalta kun joskus vuosikymmeniä sitten!

Vierailija
2/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

anteeks nyt vaan, mutta pikkasen kiihdyksissäni olen asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

täyttä totta joka sana. koulu on pieni alle 30 oppilaan koulu maalla.

Ap

Vierailija
4/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä rehtoriin ensin, sitten viet johonkin eteen päin jos ei auta.

Vierailija
5/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ala-asteen opettajani vuoden 1990 paikkeilla oli samanlainen linja (lukuunottamatta tuota oksentamisjuttua, kyllä silloin sai jättää). Meilläkin keittäjä annosteli ruuan, siitä huolimatta oli kaikki pakko syödä. Tilanne ajautui minulla siihen, että aloin jännittämään kouluruokailua niin, että en suostunut kotona syömään aamupalaa jotta varmasti olisi lounasaikaan nälkä. Aikuisikään asia on heijastunut siten, että stressitilanteissa en pysty syömään mitään ja pahimmillaan jopa oksennan - mutta ei sen pahempaa. Mitään syömishäiriötaipumusta minulla ei ole.

En tiedä, puhuivatko vanhempani koskaan open kanssa, pitääpä kysyä. Ap:n tilanteessa varmaan rakentavasti haukkuisin open pystyyn ;) ja ottaisin asian puheeksi myös rehtorin ja koulupsykologin kanssa siitä lapsen ahdistuneisuuden näkövinkkelistä.

Vierailija
6/6 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös puhunut opettajan kanssa asiasta, jo silloin aikanaan. Meillä riitti vain asiallinen keskustelu, sovittiin että kaikkea maistetaan ja syödäänkin, mutta voi myös jättää vähän. Kun asiaan ei kiinnitä sen enempää huomiota ruokailutilanteessa se menee luultavasti ohi itsestään. Näin ainakin meillä. Lapsi on meillä ainakin kova jännittämään yleensäkin ja tuo ruokailu oli aika iso juttu. Ihan tulevaisuuden kannaltakin asia on todella tärkeää selvittää, ettei siis tulisi mitään syömishäiriöitä.

Nyt vaan siis rohkeasti puhumaan asiasta opettajan ja vaikka keittäjänkin kanssa. Kuten edellä jossain mainittiin, lapsen pakottaminen tällaisissa tilanteissa menee jo pahoinpitelyn puolelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi