Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotko lapsellesi, että olet köyhä?

Vierailija
10.06.2023 |

Minä en. Homman lapselle ne Linnanmäen liput milloin haluan ja olen sitten vaikka itse syömättä. En halua opettaa lastani uhriajatteluun tai alemmuuteen. Mieluummin luon illuusion, että asiat on ok ja samoin kuin muillakin. Näin mennään siihen saakka kun lapsi on aikuinen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse edes kertoa, kun lapsi on kiinnostunut historiasta ja on ihan itse ottanut selvää, kuinka ennen oli alhaisempi elintaso ja elettiin köyhimmin, kuin tämä päivänä.

Opiskelemalla ja lukemalla nuo asiat selviävät.

Vierailija
22/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole köyhyyttä nähnytkään. Köyhyys riisuu kaikki valepuvut ja kulissit. Ap lienee köyhä päänsä sisällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meni vähän hakoteille mutta muuten ihan hyvä. Köyhyys aiheuttaa lapselle stressiä mikä vaikuttaa aivojen kehitykseen ja aiheuttaa esim masennusta aikuisiällä.

Vierailija
24/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta muistan omasta lapsuudestani sen että kerran kesässä päästiin jonnekin päin Suomea reissuun. Vanhemmat olivat vähävaraisia mutta halusivat antaa jonkun lomaelämyksen. Suoraan kyllä puhuttiin ettei rahaa ole paljon. Mielestäni se on tärkeä asia, jotta lapsi oppii ja tajuaa tilanteen. Muistan kyllä itsekin teininä sen kun välillä sapetti ettei jotain asiaa saanut, joka kaikilla muilla oli. Vanhempana tajusin miten vanhemmat antoivat kaiken aina lapsille. Söivät itse välillä jotain halvinta höttöä. Pääasia että lapsilla on lämmintä ruokaa pöydässä. Mutta muistan myös ne kerrat kun rahaa laskettiin yhdessä. Tässäkin varmasti auttoi vanhempien hyvä suhtautuminen eikä ollut mitään muita ongelmia kuten päihde tai väkivaltaongelmaa, joka olisi varjostanut elämää.

Vierailija
25/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse edes kertoa, kun lapsi on kiinnostunut historiasta ja on ihan itse ottanut selvää, kuinka ennen oli alhaisempi elintaso ja elettiin köyhimmin, kuin tämä päivänä.

Ala-asteikäinenhän lukeekin näitä opuksia

Vierailija
26/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parivuotias normaali lapsi tekee huomioita kodistaan ja ympäristöstään, jos ei ihan tynnyrissä pidetä.

Nyt ne huomiot ehkä joutuu jättämään omaan arvoonsa ja menemään vain pässinä mukna hokien kuinka kaikki me olemme samanlaisia. Pojallakin pimppi.

Vierailija
27/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron aina pojilleni (2 kpl täysi-ikäisiä) kuinka köyhä olen kun tarvitsevat rahaa johonkin. Eivät usko eivätkä ole koskaan uskoneetkaan. Tietävät pirut että rahaa löytyy ja annan sitä aina tarvittaessa mutta osaavat kyllä esim. ruokakaupassa katsoa kilohinnan jne... Koskaan eivät ole mihinkään turhaan pyytäneet ja toinenkin ihmetteli miten hänelle ilmestyi uusi 65" tuumainen oled telkkari ovelle. No kun katselin yhden illan sitä ikivanhaa 42" jotain telkkaria (ei ollut siis oled tai qled malli lähellekään) ja mittasin yöllä katseluetäisyyden jolloin jo 70" olisi ollut liian iso. Muussa tapauksessa olisin hankkinut isomman telkkarinkin.

Vierailija
28/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteikäinenhän lukeekin näitä opuksia

Ja varastavat vaatteet ja jalkineet, kun huomaavat että toisella on rahakkaammat. Kännykät lähtee samasta syystä.

Vierailija
29/29 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy siihen miksi en ole hankkinut lapsia, on se, että olen köyhä. Mielestäni ei ole reilua rasittaa lapsia köyhyydellä, toivoisin, että moni muukin olisi miettinyt tarkemmin lasten hankintaa.